Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Öland Ostlig

  • Öland Ostlig

    Publicerad av staffomania på 1 oktober, 2019 vid 16:48

    Ska till Öland och köra lite i helgen. Det verkar dock bli ostlig. Vilka ställen är då bäst. Fördel om det inte finns för mycket stenar, bra riggning och är hyffsat lättåkt 🙂

    erland svarade 4 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • art4d

    Medlem
    2 oktober, 2019 vid 16:45

    Hey,
    I was windsurfing once at Össby and Bläsinge Strand, but both were not optimal. Both had many rocks. Maybe further in the North? Also the wind was always weaker than in the forecast. But if you are Kiting then it is fine.
    Good luck and have fun!

    • Detta svar ändrades 4 år, 6 månader sedan av  art4d.
  • erland

    Medlem
    2 oktober, 2019 vid 18:19

    Ska till Öland och köra lite i helgen. Det verkar dock bli ostlig. Vilka ställen är då bäst. Fördel om det inte finns för mycket stenar, bra riggning och är hyffsat lättåkt 🙂

    Kårehamn brukar funka. Man kan rigga på en strand eller i gräset nära. Var många år sen jag surfade där nu, men det är en badstrand/vik med mindre sten i där man kan bränna in å gippa. Djupare vatten längre ut å ganska säkert om jag minns rätt. Annars kan jag tänka mig att någonstans vid Högby fyr borde vara bra å chill med sten å sånt. Kanske tom plattvatten eller vågor beroende på vindriktning. Har mest hört att kitare och vågsurfare hänger där, kanske är det för långgrundt för vindsurf. Det ser bra ut på kartan iaf :).

    Ännu längre norr ut ligger grankullavik. Oklart vart man går i men det ska vara plattvatten så det räcker :).

    Över lag tycker jag det är grundare å mer friliggande stenar på östra sidan, även en bra bit ut kan man råka på en bumling i vattnet. Skulle kolla in nån lokal badstrand å försöka lokalisera ett område utan de största stenarna där du säkert kan gippa innan man tränar fullplansgippen. Läskigt när det plötsligt blir ljusgrönt i vattnet när man bränner förbi…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Öland Ostlig

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.