Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Öland Viktoriadagen

  • Öland Viktoriadagen

    Publicerad av dane på 13 juli, 2011 vid 12:11

    Östra ön lär bli riktigt bra imorgon. NO 15m/s och 2 m vågor, men regn. Gårdy hamn, Bläsinge, Böda, Högby fyr, mfl. Ni som ska köra, skicka gärna sms (noll sju sex 1441482) , jag vill inte gärna segla helt ensam.
    // Magnus

    spike svarade 12 år, 9 månader sedan 6 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • oldschool

    Medlem
    13 juli, 2011 vid 12:34

    du blir inte själv!

  • spike

    Medlem
    14 juli, 2011 vid 13:16

    3 tappra surfare i Bläsinge hamn som inte bjöd upp till dans, choppigt och orena vågor, dåligt vinkel, byig vind, men vad fan, vi fick ju surfa! 4,0 och ny twin 74 som svängde som fan!
    Lite sugen på en “fika” på norra ön nu till kvällen

  • joeykiller

    Medlem
    15 juli, 2011 vid 18:15

    Jag var på Bjärbybadet, riktigt nice ställe med ett rev en bit ut och kul ramper. Det var jag och en kitare – var va alla andra Ölands surfers…?

  • bananen

    Medlem
    16 juli, 2011 vid 08:27
    JoeyKiller;662288 wrote:
    Jag var på Bjärbybadet, riktigt nice ställe med ett rev en bit ut och kul ramper. Det var jag och en kitare – var va alla andra Ölands surfers…?

    Jag vet var dom var för jag fick privilegiet att hänga med dom 😉 Fet action och högtryck i trasan. Tack Ramström för inviten.

  • spike

    Medlem
    16 juli, 2011 vid 19:17

    Ja, jag kände att något inte stod rätt till när det bara var “olocals” i Bläsinge. Men jag tror inte Trollskogen gick av men jag var inte där och vet ej, “Fiket” tror jag var för mycket ost, men det kanske var rätt spot. I vilket fall hoppas jag att alla fick en suverän dag:)

  • dane

    Medlem
    16 juli, 2011 vid 20:13

    Typisk Ölandstråd detta.:grin:

  • spike

    Medlem
    17 juli, 2011 vid 07:58

    Var körde du “Dane”?

  • spike

    Medlem
    17 juli, 2011 vid 08:07

    Sydost 11-14 imorgon Måndag, funderar på att köra Bläsinge/Nedre Ålebäck mellan 06,00-09,00 om proggen håller i sig! Häng gärna på eller “tipsa” gärna om bättre spots för SO..

  • styret

    Medlem
    18 juli, 2011 vid 10:26

    Jag har aldrig förstått mig på Bläsinge.

    På nordost blir Nedre Ålebäck okej om det inte blåser längre norrut/man inte orkar åka ända upp till trollis.
    Kör tvärs över viken och surfa snett norr om udden. Akta dig för att hamna för lång in i viken.

  • bananen

    Medlem
    18 juli, 2011 vid 15:40

    Var det nån action på östra öland idag eftermiddag? Tyckte det fläktade lite men inte så övertygande….

  • bananen

    Medlem
    25 juli, 2011 vid 11:33

    Lite bilder från denna underbart regninga dag finns här:

    http://www.wavejunkies.se/sessions/2011-07-14/520

    Kompaktkamera och piss regn, så kass kvalifjånk, men ändå

  • oldschool

    Medlem
    25 juli, 2011 vid 13:01

    man fastnade ju på ett par bilder, som returning local 🙂

  • spike

    Medlem
    26 juli, 2011 vid 07:01

    Tack för härliga bilder trots “pocket” kamera, Bilderna säger ju hur kul och bra vi hade det i trollis denna dag.
    Kul att få ett ansikte bakom nicknamet “oldschool och Bananen”

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Öland Viktoriadagen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.