Senaste nytt Forums Övriga Support & Förslag Olästa i forumet

  • Olästa i forumet

    Publicerad av hakuna på 10 juli, 2017 vid 21:51

    Hej igen.
    En funktion som jag använder hela tiden är Gå till första olästa. Jag vet inte om jag inte ser den, eller om den inte är implementerad än?
    Även att se vilka trådar som är lästa och inte är svårt (om det ens finns än).

    Ser luftigt och fint ut iallafall!

    Niclas

    admin svarade 6 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • pete

    Medlem
    4 augusti, 2017 vid 18:52

    Hej, håller med! Detta tycker jag är en rejält irriterande försämring jämfört med tidigare. Hoppas det går att fixa till! Rent allmänt tycker jag sajtens känns segare, d v s svarstiden är märkbart längre. Keep up the good work! 🙂 /Peter

  • steffo

    Medlem
    4 augusti, 2017 vid 22:44

    Ang gå till senast olästa är något vi själva saknar och vi försöker lösa det.

    Ang svarstiderna är även det något vi jobbar med.

  • electric

    Medlem
    5 augusti, 2017 vid 12:35

    Hej. När det nu ges synpunkter på den nya siten kan väl jag passa på att framföra det jag noterat. Men allra först vill jag betona att jag är mycket positiv till Surfzone som sådan och till er som upprätthåller den. Tack! Den behövs! Med det sagt här synpunkterna:

    – Det är en underlig indelning av flikar. Man måste vandra neråt i onödigt – alltför – många steg. Dessutom t ex under vindsurfing så finns helt irrelevanta saker som t ex Resor&Transporter, Is- och snösurfing, GPS Special mm. Ett förslag för att lösa dessa båda inte så bra saker är att lägga viktiga/mycket använda saker direkt under Community. Ett sådant exempel är Vindsurfing, Allmänt Forum, som är det mest använda på hela Surfzone. Den ska ligga direkt under Community. Visst kommer listan under Community att bli längre, men det kommer ändå att underlätta – för alla. Vissa saker kan såklart buntas ihop under “Övrigt”, som kan heta t ex “Resor, Is/snö, GPS, mm”, så blir listan lite kortare.
    – Vid svar på inlägg: Möjligheten att citera inlägg har försvunnit. Det är en väsentlig funktion som verkligen saknas!
    – Tidigare angavs hur många (antal visningar) som kollat en tråd. Det finns inte längre.
    – Tidigare angavs lite kul info om skribenten av visst inlägg, t ex “Veteran”, “Newbie” (eller vad de hette). Det gav personlighet åt det hela!
    – Förut kunde man se början av innehållet i en tråd genom att föra markören över rubriken. Det gav snabbhet; man kunde snabbt kolla många nya trådar på siten.
    – Branschforum är borta. Jag vet att det inte användes så mycket, men med en lite mer framträdande placering skulle den bli använd. Av såväl bransch som surfare. Många anser ju att branschinfo, nya prylar mm också är intressant (och de passar definitivt inte i vanliga forum, om det inte är väldigt speciellt).
    – Somliga jag talat med saknar länkar till vindvisningssidor.
    – Dåliga svarstider har redan påpekats …
    – Svaga “färger”, halvt osynliga texter, mm rent allmänt sett. Grejer syns dåligt, helt enkelt. Speciellt märkbart i mobilen.
    – Idén med “Grupper” är dålig. Sorry. T ex den som nu lagts upp om Torö. Det GÅR inte att konkurrera med Facebook. Och man ska inte göra det! Facebooks struktur är kass (ur vår synpunkt) och t ex vindsurfinginfo om Torö är intressant för alla vindsurfare i Stockholmsområdet. Det är därför Facebookgrupper om Fituna, Björkvik, etc etc är dåliga: Vi i Stockholmstrakten väljer ju olika ställen beroende på vind mm! Därför är tråden “Stockholm 2017” så populär! (Den skulle iofs kunna vara en “Grupp”, men för det första skulle man då inte se andra ev intressanta trådar. Och för det andra skulle ju en sådan lika gärna läggas upp på Facebook! Och det vill vi väl inte!

    Och så en allmän synpunkt (som inte tillhör försämringar men som framförts tidigare när den infördes):
    Första sidan är helt onödig. Det har några av oss sagt tidigare. Den tar bara tid att ladda och tillför ingenting. “OM” det nu anses så viktigt att ha filmer på första sidan kan väl länkar med kort info (kanske liten bild) läggas på första sidan, men bara ta kanske en fjärdedel av platsen – så där kan rymmas länkar till sådant som nu finns under Nyheter, Community, Köp&Sälj etc. Skulle spara tid och resurser; de flesta kan då utan onödiga mellansteg komma till det de är ute efter. Och dessutom: De som är ovana vid siten kan direkt bli orienterade över vad som finns “under skalet”!

    Med allt detta sagt vill jag återigen betona: Jag är ett “fan” av Surfzone och är mycket tacksam för ni som driver den! Och vill därför bidra till att hålla den vid gott liv!

    /Lars

  • electric

    Medlem
    5 augusti, 2017 vid 13:28

    F ö kan jag lägga till att denna “Support&förslag” http://www.surfzone.se/forums/forum/ovriga/support-forslag/ inte går att finna under någon meny! Att jag fann den berodde på att jag klickade på “olästa”. Var finns den fliken?
    /Lars

    Support & Förslag

  • steffo

    Medlem
    5 augusti, 2017 vid 13:55

    Tack för dina synpunkter och ett mycket bra inlägg.
    Jag håller med på de allra flesta punkterna.

    Ang detta forum så hittas den genom att gå till forum root och sedan till övriga.

  • hakuna

    Medlem
    5 augusti, 2017 vid 16:22

    Har hittat en >>| knapp till höger om ämnesraden, i listan av ämnen, som hoppar till det nya inlägget.

    Jag saknar även markeringen av vilka nya inlägg man läst.

    Och som sagt, även jag är jättetacksam för detta community, gör tiden mellan surfpassen lättare att stå ut. Om det bara är så att man är för trött för att surfa tre dagar i rad. Imorgon på’t igen!

  • hakuna

    Medlem
    15 augusti, 2017 vid 09:31

    I mobilen saknar jag >>| knappen.

  • hakuna

    Medlem
    27 augusti, 2017 vid 16:59

    Hej igen. En liten detalj till:
    >>| knappen gör att man hamnar på det senaste inlägget, inte det äldsta olästa inlägget.

  • pete

    Medlem
    28 augusti, 2017 vid 13:22

    En annan liten detalj: hur anmäler man inlägg, som t ex spam? Antar att det hjälper administratörerna att hålla forumet rent.
    /Peter

  • admin

    Administratör
    28 augusti, 2017 vid 18:21

    @pete Förnärvarande via detta:
    http://www.surfzone.se/kontakta-oss/

    Det kommer fler funktioner i forumet inom kort.

    Kontakta oss

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Support & Förslag Olästa i forumet

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.