Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Omöjligt att hitta förvaring i fiskebäck alt. björlanda?

  • Omöjligt att hitta förvaring i fiskebäck alt. björlanda?

    Publicerad av johan86 på 23 juli, 2007 vid 16:53

    Har ett litet problem, jag har inte alltid tillgång till bil och bäst vore det att förvara vindsurfinggrejerna ute vid havet. Undrar om det är helt omöjligt att hitta någon bod att förvara utrustningen ute i fiskebäck eller björlanda kile.
    Är det någon som vet vart man ska höra av sig?
    Eller kanske någon annan som har något utrymma över att hyra ut till mig?

    /Johan

    johan86 svarade 16 år, 9 månader sedan 9 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • callep

    Medlem
    23 juli, 2007 vid 16:57

    hör av dig till grefab, de har bodarna nere i f-bay. vet inget om björlanda

  • danmcman

    Medlem
    24 juli, 2007 vid 09:36

    Grefab hyr bara ut till sina kunder som har båtplats i Fiskebäck, även i detta fall är det en kötid på 5 år eller mer på bodarna.
    Jag har ringt 🙁

  • callep

    Medlem
    24 juli, 2007 vid 09:40

    det har jag med.. första gången jag ringde så behövde man både båtplats och det var 3 års kötid men efter att jag hade ringt å tjötat nåra gånger fick jag en bod. bara ligga på dem..

  • lundvall

    Medlem
    24 juli, 2007 vid 12:13

    Har du fått tag i några grejer ännu då Johan?

    /Anders

  • danmcman

    Medlem
    24 juli, 2007 vid 13:27

    Fan va gött! Då måste jag tjötringa jag med.

  • johan_gbg

    Medlem
    24 juli, 2007 vid 13:50

    Vi i GWC har jobbat på olika förvaringslösningar i flera år men Grefab som äger hamnen är inte speciellt samarbetsvilliga. Vi har försökt med Container, hus osv utan framgång.

    Att vi nu har fått till klubbhuset är en enorm framgång och skitkul. När detta projekt är klart kommer vi att köra vidare med förvaringen igen, då vi vet att många är i STORT behov.

    Ses i Fiskebäck
    / Johan, GWC styrelse

    Support your local surf club!

  • johan86

    Medlem
    26 juli, 2007 vid 20:49
    Tigex;399736 wrote:
    Har du fått tag i några grejer ännu då Johan?

    /Anders

    Tjenare Anders! Jo jag fick grejerna i måndags, och igår bar det av ut till björlanda (hade tur som fick låna bil). I början var det knaggligt och vingligt, brädan var ju hälften så stor som sist. Men efter ett tag så kom jag iväg, och fick min första planing, Weeeee!!!:cool2:

    Känner för att åka så fort som möjligt igen, men nu har jag ingen tillgång till bil och är fast här hemma :frown:, men det är ändå värt att ha köpt grejerna. Får komma på någon lösning framöver.

    Vi hörs!

    Finns det någon som kan tänka sig att dela utrymme med mig? eller på något annat sätt lösa situationen så är jag öppen för alla förslag, jag är ju som sagt lite desperat.

  • johan86

    Medlem
    26 juli, 2007 vid 20:57
    Johan_GBG;399772 wrote:
    Vi i GWC har jobbat på olika förvaringslösningar i flera år men Grefab som äger hamnen är inte speciellt samarbetsvilliga. Vi har försökt med Container, hus osv utan framgång.

    Att vi nu har fått till klubbhuset är en enorm framgång och skitkul. När detta projekt är klart kommer vi att köra vidare med förvaringen igen, då vi vet att många är i STORT behov.

    Ses i Fiskebäck
    / Johan, GWC styrelse

    Support your local surf club!

    Ja, jag kan tänka mig att många är lite i samma sits som mig. Jag tycker det är roligt att det verkar vara så stor aktivitet runt GWC, jag hjälper gärna till och driver frågan med förvaring framöver.

    Nu ska jag sova…tungt att gå upp 0550 på ens “sommarlov”!

  • hakman

    Medlem
    27 juli, 2007 vid 08:43

    Som sagt, hoppas inte på för mycket. Bodarna i Fiskebäck är rejält eftertraktade. Bästa tipset är att åka ner till däcket när det blåser mycket, och snacka med de som verkar ha bodar. Var beredd på att du får betala en hel del i hyra bara…

  • johan86

    Medlem
    28 juli, 2007 vid 09:09
    Hak;400570 wrote:
    Som sagt, hoppas inte på för mycket. Bodarna i Fiskebäck är rejält eftertraktade. Bästa tipset är att åka ner till däcket när det blåser mycket, och snacka med de som verkar ha bodar. Var beredd på att du får betala en hel del i hyra bara…

    Nu verkar det som jag har haft tur, en polares farsa har en bod nere i björlanda kile precis vid sandstranden som jag kanske kan hyra i 2a hand. Men fiskebäck är ju förstahandsvalet.

  • lundvall

    Medlem
    1 augusti, 2007 vid 14:55

    Det är iaf bättre en inget 😉 Setill at tkomma ut på vattnet med dig så att du kan komma och briljera i fiskebäck sen 😉

  • rookie

    Medlem
    1 augusti, 2007 vid 19:33

    @Johan86 400854 wrote:

    Men fiskebäck är ju förstahandsvalet.

    Reva mina råsegel, anfäkta och anamma!!! :mad2: Akta din tunga unge man!

    Beerlanda, the place to be at 😀

  • kelso

    Medlem
    2 augusti, 2007 vid 07:30

    En som fattat vilket place som äger:)

  • memark

    Medlem
    2 augusti, 2007 vid 08:19

    Hear! Hear!

  • johan86

    Medlem
    2 augusti, 2007 vid 17:48
    rookie;402044 wrote:
    Reva mina råsegel, anfäkta och anamma!!! :mad2: Akta din tunga unge man!

    Beerlanda, the place to be at 😀

    Ha Ha! Vi säger dött lopp för att göra alla glada här på forumet, och faktum är att eftersom jag fortfarande suger totalt och inte har utforskat de båda spotarna så bör jag inte uttala mig :crazy:

    Så då var det sagt….:cool2:

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Omöjligt att hitta förvaring i fiskebäck alt. björlanda?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.