Senaste nytt Forums Övriga Off Topic OT: Köks ventilaton

  • OT: Köks ventilaton

    Publicerad av tim-eriksson på 5 mars, 2010 vid 18:02

    Ber om ursäkt för opassande tråd.
    Ber någon moderator ta bort den snarast 🙂

    Gött med lite ärligt folk iaf ;)!

    macedu svarade 14 år, 1 månad sedan 9 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • dagny

    Medlem
    5 mars, 2010 vid 18:55

    Har svårt att tro att de kan tvinga dig, borde räcka med en frånluftventil som är strypt till det rätta flödet. sen borde det vara upp till dig om du vill att den skall suga mer när du lagar mat. rengör du bara fettfilter och byter kolfilter behövs det oftast inte mer.

    men så fort de godkänt det hela är det såklart bara att öppna ventilen max om man nu vill det.

  • tim-eriksson

    Medlem
    5 mars, 2010 vid 19:51
    dagny;600604 wrote:
    Har svårt att tro att de kan tvinga dig, borde räcka med en frånluftventil som är strypt till det rätta flödet. sen borde det vara upp till dig om du vill att den skall suga mer när du lagar mat. rengör du bara fettfilter och byter kolfilter behövs det oftast inte mer.

    men så fort de godkänt det hela är det såklart bara att öppna ventilen max om man nu vill det.

    Kalas… någon som håller med :)!

    Lyckats gräva i ovk reglerna och ser inte ut som de kan tvinga mig till något..

  • gustav-s

    Medlem
    5 mars, 2010 vid 21:01

    Tycker du ska hålla dig till http://www.byggahus.se och deras forum för den här typen av frågor.

    Tycker du inte själv att det finns mer passande forum där du kan få bättre svar än i ett vindsurfingforum? Kanske ska starta en tråd om hur folk tycker att jag ska bygga min veranda på landet så någon anna kan starta en tråd om hur de ska kakla om badrummet så att detta forum blir ett urspårat allmänforum.

    Om du tycker jag är hård är det bara för att jag tycker att du verkar pantad!

    /Gustav

  • surfslusken

    Medlem
    5 mars, 2010 vid 21:12

    HAAA….skönt när de ibland finns nån, förutom undertecknad, som spontant skriver va dom tänker/känner o skiter i allt va politiskt korrekt heter!
    De är ju helt enkelt så att om man går ut me sina problem på ett forum öppet för alla i hela världen så måste man va beredd på/tåla o få höra att de finns ett gäng som tycker man e en idiot!

    Likväl som ja ser de som min frihet att tala om va jag tycker om de folk skriver på ett öppet forum! När ska folk inse att Internet inte är fikarummet på jobbet!

  • wilund

    Medlem
    5 mars, 2010 vid 21:24

    hej, jag har problem med att det blir för mycket bubblor och vitvatten när jag badar i min jacuzzi.
    ska jag posta den frågan här eller i våg- forumet ?
    eller ska jag gå och skjuta mig själv eller kanske gå och fråga ordföranden i min bostadsrättsförening

  • surfslusken

    Medlem
    5 mars, 2010 vid 21:53
    wilund;600615 wrote:
    hej, jag har problem med att det blir för mycket bubblor och vitvatten när jag badar i min jacuzzi.
    ska jag posta den frågan här eller i våg- forumet ?
    eller ska jag gå och skjuta mig själv eller kanske gå och fråga ordföranden i min bostadsrättsförening

    Skjuta sej själv löser iaf ALLA problem, men ja e inte riktigt så uppgiven än. Ja ska ge brännvinet o Varbergs blonda donner EN chans till! Så nu e de fan dax o halka ner på byn!

  • oscar

    Medlem
    6 mars, 2010 vid 06:16

    Testa happymtb.org där är det mer än ok med OT…

  • tiki

    Medlem
    7 mars, 2010 vid 13:07
    Oscar;600627 wrote:
    Testa happymtb.org där är det mer än ok med OT…

    Trots att vindsurfing är det roligaste som finns är det vida mycket mer intressant att gå in på Happymtb.org för att man släpper fram just [OT]. Bara man benämner det i rubriken är det ju alltid valfritt att läsa den tråden. Sedan är det ingen våldsam trafik av inlägg här heller då det ska vara strikt vindsurfing. Fast det här handlar förstås om smak o tycke och det verkar finnas en vilja att behålla det som det är. I princip räcker det att gå in en gång i veckan.

  • mx-iggesund

    Medlem
    8 mars, 2010 vid 19:03

    Den ska vara isolerad med brandmatta genom från slangen till ut !

  • macedu

    Medlem
    8 mars, 2010 vid 22:54
    Tim.Eriksson;600596 wrote:
    Ber om ursäkt för opassande tråd.
    Ber någon moderator ta bort den snarast 🙂

    Gött med lite ärligt folk iaf ;)!

    Klart vi kan och skall hjälpa varandra och alltid lär man sig ngt.
    Var drar vi annars gränsen på OT…. redigeringspgm, bilar, kameror, fälgar, kvinnodagen, draghjälp i snön,fixa jobb etc, etc.

    OT
    Grov OT
    Liten OT

    Va fan…… våga och vinn och jag tror säkert att vår Tim har krokarna ute i fler forum, bra teknik :santa:

    Men så är det ju fritt att kommentera….. skall kolla om MRX har gjort påtalat samma sak på alla andra OT på forumet, allt för sakens skull. Eller vänta nu det har han ju inte för de brukar jag banne mig läsa för att bryta mönstret :confused2:

    /mr mac

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Off Topic OT: Köks ventilaton

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.