Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Över 30 och skulle vilja börja åka skateboard?

  • macedu

    Medlem
    4 december, 2009 vid 22:17
    stefanlindmark;591112 wrote:
    Vaddå, som om över 40 skulle vara unikt?
    Det här är vindsurfingavdelningen, inte kite :cool2:

    /Stefan

    PS. Provade rails på snowboard. Har aldrig plockat upp en buckligare plåttermos ur ryggsäcken som efter den wipe-outen. DS.

    Lovar…..ingen kite här Stefan :laugh:, bara ågren på födelsedeagen :laugh:

  • rad

    Medlem
    7 december, 2009 vid 08:35
    Quote:
    Robban spara nu höftlederna till SA, bara en vecka kvar..

    Hehe, höftlederna är inga problem…det är värre med vänster vrist, höger trampdyna, handlederna, musarm och bicepsinflamation:)…m.a.o måste jag satsa allt på första vågen för jag får bara en chans, haha:)

    Men efter SA då skall projektet “droppa i verten” återupptas!

  • enkan

    Medlem
    8 december, 2009 vid 21:45

    Rad och LARRY mfl., jag är med på – Projekt Droppa Vert 2010 -! Fyller 30 i januari så man skall väl kunna kvala in.

    Tog upp skaten igen för ca ett år sedan och det är grymt kul även om det blivit för få gånger (kanske två ggr per månad). Skateade street och miniramp för 12+ år sedan men nu är fokus ramp och verten hägrar. Har tom lärt mig en del jag inte kunde förr när jag körde mkt. Om man inte har för bråttom utan bygger upp sig långsiktigt tror jag man kan överleva. Medelåldern i Frysenverten är nog iaf 35 och inte har väl Sveriges windsurfare så dålig kroppsuppfattning?

    LARRY, vi sågs på Maui för två år sedan förresten (Pelle, gul störtkruka oftast); är lätt på att åka till Frysen under nya året!

  • oaxen

    Medlem
    9 december, 2009 vid 07:21

    Jag brukade hota en del av Linköpings yngre förmågor med “stryk” om de gick ned från hyllan på vertrampen utan att ha droppat. Nu var det aldrig allvarligt menat men nog lärde de sig att droppa i alla fall. : )

  • rad

    Medlem
    9 december, 2009 vid 08:59
    enkan;591587 wrote:
    Rad och LARRY mfl., jag är med på – Projekt Droppa Vert 2010 -! Fyller 30 i januari så man skall väl kunna kvala in.

    Coolt! Är själv tillbaka i svedala i mitt på januari så då kör vi:) Vi får väl fixa ett surfzone-skate event på frysen för de som är sugna på att testa!

    /Robert, som mest har hängt i poolen på fryshuset iförd svart Protec surfhjälm.

  • c-engene

    Medlem
    9 december, 2009 vid 09:27

    Kul med windsurfande gubbskejtare!
    Började själv köra ramp och pool för ett par år sedan. Måste säga att det är grymt utvecklande för surfet och riktigt kul. Har utvecklats massor i vågridning sedan jag börjat skejta. Framförallt är balansen på bakfoten i frontsidesvängar väldigt likt vågsurfing. Och vilka aerials skejtarna gör…

    Skaderisken finns ju, men tar man det bara lugnt så är det inte så himla blodigt. Tror jag bara stod och pumpade i en sunkig jätteramp i Rålis ett par månader först innan jag hade balans nog att våga börja svänga.

    Jag har inte kört så mycket senaste året, men är lätt på att köra i frysen, nordpoolen, björns trädgård eller alla andra nya pooler i stockholmsområdet. Tror jag håller mig från verten ett tag till bara. Läskigt hög. Hör av er om det blir ett gäng surfzonesk8erz.

  • larry

    Medlem
    9 december, 2009 vid 11:05
    enkan;591587 wrote:
    LARRY, vi sågs på Maui för två år sedan förresten (Pelle, gul störtkruka oftast); är lätt på att åka till Frysen under nya året!

    Enkan/Pelle………..jag minns dig 😉

    Vi kör vi ett test i Januari. Är vi 3 nu?

  • svenne

    Medlem
    9 december, 2009 vid 12:07
    LARRY;591646 wrote:
    Enkan/Pelle………..jag minns dig 😉

    Vi kör vi ett test i Januari. Är vi 3 nu?

    Om ni menar stora rampen på Fryshuset, så är jag med!

  • rad

    Medlem
    9 december, 2009 vid 12:14

    Gött, det ser ut som det kan bli spridda stukningar efter det nya året:) Och jag tar gärna emot tips på allt från drop in till kick out!
    Vi får väl bilda ett hangaround till OB nere i Malmö…kolla in old bastard special via http://vert.nu/blog/

  • broderisak

    Medlem
    9 december, 2009 vid 15:10

    Fan vad kul! Mannnen med den blåmössan(i denna första filmen) som även pratar är min goda vän Johnny Sandberg som är född typ 1964? Ser att han har sin schyssta stil kvar…
    Så man kan aldrig bli för gammal för att skate.
    -S-

  • enkan

    Medlem
    9 december, 2009 vid 17:08
    Svenne;591652 wrote:
    Om ni menar stora rampen på Fryshuset, så är jag med!

    Jepp. Verten är rätt bra för att bygga benstyrka, man behöver ju inte droppa, med en gång. Poolen är ännu mer surfbar.

    Låter som det kan bli nyårslöften med skate-innehåll!

  • broderisak

    Medlem
    3 januari, 2010 vid 17:56

    Har inte skatetat på 20 år och i dag var jag på frysen och körde .Så jävla kul samt grymt jobbigt. Dom gamla takterna satt i så det var inga problem att droppa.. Så det vore kul att se fler surfare där;)

  • larry

    Medlem
    8 januari, 2010 vid 11:58

    OK. 2010. Hur var det nu?……..Nyårslöfte damma av skateboarden.

    Lite info:
    http://www.fryshuset.se/stockholmskatepark/StockholmSkatepark/info___oppettider.aspx

    Öppettider Sthlm Skatepark:

    Måndag – Fredag 14:00 – 21:00
    Tjejskate måndagar 18:00 – 21:00
    Lördag – Söndag 12:00 – 20:00

    Priser inträde:

    Medlemskap 1 år inkl. första inträdet: 100:-
    OBS! Medlemskap krävs för att åka i Stockholm Skatepark
    Inträde hel dag: 40:-
    3-månaderskort: 800:-
    6-månaderskort: 1300:-
    12-månaderskort: 2000:-
    Priser Uthyrning
    Hyra av skateboard 1 dag: 40 kr.
    Hyra av skydd: 20 kr.
    OBS! Vi hyr inte ut inlines längre…
    Hjälm lånar vi ut gratis

    För att göra detta lite konkret. Är det någon som hakar till frysen på torsdag 14/1 kl 19:00 eller har förslag på bättre tid?

    //Larry

  • ubbe

    Medlem
    10 januari, 2010 vid 15:03

    Larry: Skulle vara jävligt kul att hänga på den 14, men är bokad med frugan på Killinggänget. Men om det blir någon annan gång så PM:a mig så får vi se. Har inte stått på skateboard i ramp på 20 år minst men kört lite slalom och longboard.

    /honken

  • svenne

    Medlem
    10 januari, 2010 vid 19:55

    Jag kan inte förrän tidigast i februari. Bygger ny verkstad…

Sida 2 av 8

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Över 30 och skulle vilja börja åka skateboard?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.