Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ÖWC Schalom Cup 2017!

  • ÖWC Schalom Cup 2017!

    Publicerad av styret på 6 mars, 2017 vid 08:07

    Idag snöar det ymnigt på Öland men snart fläktar brisen som vanligt och fullfartsgipparna står som spön i backen på Haga Park.

    Ölands Windsurfing Club presenterar stolt ÖWC Schlalom Cup och datumen för årets cup är:
    Kristi himmelsfärd: 25-28 maj. Vi tävlar 2 av 4 dagar.
    Midsommar: 25 eller 26 Juni. Vi tävlar 1 av 2 dagar
    Högsäsong: 15 eller 16 Juli. Vi tävlar 1 av 2 dagar
    Sensommar: 12 eller 13 augusti. Vi tävlar 1 av 2 dagar
    Grande finale: 16 eller 17 september. Vi tävlar 1 av 2 dagar.

    Vilka datum som körs bestäms någon dag innan varje tävlingshelg.

    sundheden svarade 6 år, 11 månader sedan 10 Medlemmar · 20 Svar
  • 20 Svar
  • sundheden

    Medlem
    8 mars, 2017 vid 15:55

    Vore skitkul att va med på ett eller fler event i år vilket blir första gången för mig.
    Jag vet dock ingenting om Haga Park.
    Boende (stuga/camping),
    mat (restauranger, livsmedelsaffärer, koka ravioli på motorn),
    på vattnet (hört att det behövs weed-fena?).
    Annat matnyttigt?

    🙂

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • dendrite

    Medlem
    8 mars, 2017 vid 22:06

    Finns ett bed and breakfast/vandrarhem som heter Strandnära där jag har bott två ggr när jag varit på Haga Park. Dock lär det vara rätt fullbokat på kristi flygare då det är stor vindsurfinghelg, antar jag? Husbil/husvagn är väl det som de flesta kör på. Det finns en stugby också!

    Mat och affärer får man åka till Färjestaden eller Mörbylånga för att få tag på, finns en liten kiosk på området men den är mest för nödfall enligt min uppfattning. Så bil är att föredra! Vi åkte buss dit och fick cykla runt som galningar för att komma någonstans hehe.

  • styret

    Medlem
    13 mars, 2017 vid 20:23

    Klart du ska komma och rensa Sundheden!

    Haga Park, en mil söder om bron är hem för Ölands Windsurfing Club. Här har vi klubbhus, parkering, stora gräsbevuxna riggytor, lekplats för barnen, surfshop med uthyrning, grillplats, midjedjupt vatten och stabil bris.
    Bra plattvattensurfing.

    Haga Park är en camping och ett strandområde som ligger granne med byarna Stora Frö och Sanbergen.
    Campingen har såklart plats för husbil, husvagn och tält samt stugor och några vandrarhemsrum.
    Där finns en liten campingbutik och cafe, oklart hur öppettider ser ut så tidigt på säsongen dock.
    I Sandbergen finns som Dendrite säjer B&Bt Strandnära som även har restaurang och cafe. Mycket bra och listat i White Guide.
    Typ Granne med Strandnära ligger Stora Frö-gården som är hotell och restaurang.
    Båda dessa ligger typ 700 meter från Surfstranden. Campingens vandrarhem ligger typ 200 meter från surfstranden.

    Det finns ett pensionat i Vickleby cirka 2 km från Haga och ytterligare en camping med mycket stugor i Eriksöre 4 km norr om Haga. I området finns extremt mycket stugor som hyrs ut av privatpersoner på blocket. Orter att kolla efter är Haga Park, Sandbergen, Stora Frö, Lilla Frö, Kleva, Vickleby, Färjestaden och Mörbylånga.

    Handlar gör man i Färjestaden (där bron landar) eller i Mörbylånga en mil söder om Haga. I Mörbylånga, som jag föredrar, finns två mataffärer, en pizzeria, en thairestaurang, och ett cafe.
    I Färjestaden finns ungefär samma grejer plus några restauranger och en grill nere i hamnen.
    På kvällarna finns det oftast tända grillar vid klubbhuset, 10 meter från vattnet med fantastisk solnedgång och på dagarna kan man om man är snäll (eller blir medlem i klubben) få låna kök eller micro. Under Kristi Flygare brukar ett lokalt fotbollslag kränga burgare runt lunchtid.

    Vattnet är långgrunt, relativt varmt, och utan hinder under ytan. Sjögräs har vi gott om i perioder. Oftast är det inget problem under våren men årets varma vinter verkar inte ha tagit död på gräset, gott om gröna fina strån på sandbotten redan! Så ta med gräsfena och var som folk!
    Öland har stark briseffekt och vid Haga Park trycker den alltid på lite extra så lågtryck betyder vind och högtryck betyder oftast vind.

  • sundheden

    Medlem
    22 mars, 2017 vid 08:25

    @styret 743202 wrote:

    Klart du ska komma och surfa Sundheden!

    Tack för all info! Kanon.
    Börjar bli riktigt taggad på detta. Ska se till att styra upp allt. Tyvärr jobbar vi normalt alla klämdagar men ska försöka få ledigt.
    Som jag förstår då är det campingen jag ska sikta på för att vara så nära surfet som möjligt. (Lat gubbe).
    🙂

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • sundheden

    Medlem
    22 mars, 2017 vid 17:45

    Stugbyn verkar fullbokad. Kollade nyss online. 😛
    Önskar jag fick låna morsans gubbes gigantiska husbil.
    Får helt enkelt tänka ut någon muta så han ändrar sig.

  • gustav1980

    Medlem
    23 mars, 2017 vid 08:25

    Sundheden, jag kan mycket väl tänka mig att åka Sthlm-Haga vid fin prognos i vår/sommar.
    Låt oss höras om samåkning osv 🙂

  • sundheden

    Medlem
    14 maj, 2017 vid 09:50

    Oavsett om ni ska vara med i Schlalomcupen eller inte…
    Vilka fler ska till Haga Park mellan 25-28 maj från forumet?
    Har någon förbeställt vind så det räcker till alla dagar?

    Allt bokat och klart för mig, John (dendrite) + kusin.

    / Stefan 🙂

  • sundheden

    Medlem
    14 maj, 2017 vid 09:53

    @Gustav1980 743352 wrote:

    Sundheden, jag kan mycket väl tänka mig att åka Sthlm-Haga vid fin prognos i vår/sommar.
    Låt oss höras om samåkning osv 🙂

    Hade missat din post här… Kan absolut bli aktuellt. =)

    / Stefan

  • martin-m-a

    Medlem
    15 maj, 2017 vid 14:46

    Är självklart där …..med husbil 🙂

  • vindsokaren

    Medlem
    18 maj, 2017 vid 19:19

    Jorå är där tors-sönd.

  • sundheden

    Medlem
    22 maj, 2017 vid 07:40

    Jag är lite nyfiken på aktuellt vattentemperatur vid Haga Park.
    Någon från ÖWC som har koll på det?

    Jag är väldigt frusen av mig men lämnar gärna min varmaste dräkt hemma. 😊

    / Stefan via Tapatalk-appen.

  • faster

    Medlem
    22 maj, 2017 vid 08:00

    Aktuell temperatur i Kalmarsund är 14 grader, kolla in på appen viva och välj Kalmar så ser du temp

  • sundheden

    Medlem
    22 maj, 2017 vid 08:03

    @faster 743945 wrote:

    Aktuell temperatur i Kalmarsund är 14 grader, kolla in på appen viva och välj Kalmar så ser du temp

    Kanon! Tack för det! 👍😊

    / Stefan via Tapatalk-appen.

  • gustav1980

    Medlem
    22 maj, 2017 vid 11:40

    Den klassiska frågan…finns det chans nu i mitten/slutet av veckan. Eller bättre att avvakta mot helgen?

  • sundheden

    Medlem
    22 maj, 2017 vid 15:36

    “Ta seden dit man kommer” heter det va?
    Så nu har jag införskaffat min första weedfena. 😊87dc2e3b855a6c535894a09cb566c7b4.jpg

    / Stefan via Tapatalk-appen.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ÖWC Schalom Cup 2017!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.