Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing PA Minnesrace 2010, 14-15 Augusti, Klagshamn

  • PA Minnesrace 2010, 14-15 Augusti, Klagshamn

    Publicerad av klang på 3 augusti, 2010 vid 21:25

    Halloj alla,

    Härmed inbjuder SurfClub Klagshamn alla åter till det årliga PA Minnesracet i Klagshamn 14-15 augusti. Vi vet att vi är lite sent ute med inbjudan men vi hoppas att så många som möjligt kan komma och leka med oss.

    Inbjudan/NOR är även bifogad som PDF

    Slalom
    Tävlingen är i år utformad som en traditionell slalomtävling, ett härligt Folkrace, i en bana som är anpassad till antal deltagare. Blir vi många så blir banan lite längre, för vi vill ju att alla skall starta samtidigt, om möjligt.
    Tävlingen ingår inte i SWT Slalom cuppen utan är ett helt fristående “folkrace” event.

    Klasser
    Vi har tre olika klasser, Pro, Amatör, och Nybörjare. Alla anmäler sig till klass efter eget huvud. Pro och Amatör klasserna kommer att starta samtidigt, såvida vi inte blir väldigt många deltagare. Nybörjar klassen är för de som nyligen börjat utöva vår fantastiska sport, och deras bana blir kortare och förlagd nära land.

    Kostnad
    Deltagaravgiften är 200kr, varav 50kr går till PA Fonden

    Priser
    Vandringspris ges till vinnaren i Pro-klassen. Sponsorpriser kommer att lottas ut till alla deltagare samt till lottvinster (50kr/st)

    Mat
    Surfclub Klagshamn kommer att sälja lättare tilltugg (korv) och dricka i sin cafeteria. Övrig kost och dryck arrangeras av deltagaren själv.

    Partaj
    SurfClub Klagshamn kommer hålla grillarna varma på lördagkvällen samt pumpa ut musik i klubbstugan tills siste man släcker ljuset.

    Välkomna
    SurfClub Klagshamns styrelse

    klang svarade 13 år, 8 månader sedan 7 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • hanko

    Medlem
    5 augusti, 2010 vid 18:38

    Aj aj…. Jobbet sätter en rejäl käpp i vägen för min medverkan i år. Men jag har såklart lagt ut en del krokar hos “dem som mig skyldiga äro”. Så i dagsläget så ställer jag mitt rum till förfogande. 🙁

    HD-777

  • andersbq

    Medlem
    8 augusti, 2010 vid 12:49

    Att hedra minnet av Per Andersson är väldigt viktigt. Dock denna gång så fyller min gamla jordenrunt-fartygschef 50 år. Blir ett kärt återseende i Kungshamn med många långseglarvänner. Som jag kände Per, så gäller det att leva i nuet, så jag hoppar surfet för 50-kalaset. (Tror dock faktiskt det kan bli lite vind till helgen i Klagan).

  • kapten-k

    Medlem
    8 augusti, 2010 vid 13:17

    Barnvakt fixad!, jag kommer!

  • swe117

    Medlem
    10 augusti, 2010 vid 18:41

    Så var det fixat och ordnat med fina priser till helgens PA-Race från Surfers och Robbans Sport & Surf.
    Förvisso ser prognosen lite sådär ut för tillfället med 6-7m/s, men det är fortfarande några dagar kvar för att bättra på den samma… och sen ska vi ju inte glömma festen och gemenskapen på lördagskvällen… alla som varit med tidigare vet ju hur kul det blir:grin:

    Vi ses till helgen!

  • klang

    Medlem
    11 augusti, 2010 vid 18:26

    On Top Sports i Malmö kommer också att sponsra, så det blir ett riktigt bra prisbord.

    Är det många som kommer?

  • rdkwc

    Medlem
    11 augusti, 2010 vid 19:44

    Ja jag kommer !!!
    Har hört det ska va fina priser o trevligt folk
    /Richard

  • joth

    Medlem
    12 augusti, 2010 vid 09:35

    Infinner sig vinden kommer jag en av dagarna i alla fall. Men proggen är ju inte direkt munter.

    Får hoppas det blir bra!

  • kapten-k

    Medlem
    13 augusti, 2010 vid 19:14

    Blir det nån vind?
    Sent söndag kväll kanske??

  • klang

    Medlem
    13 augusti, 2010 vid 19:55

    Ta me kidsen så kan vi leka lite i väntan på vind… prognos är prognos… det ser ut som att det finns vind i området iallafall… jag satsar 10kr på att vi får kört minst 4st heat i helgen.

  • hanko

    Medlem
    13 augusti, 2010 vid 21:28

    May the force be with U all guys i helgen. Mina tankar är där dom SKA vara denna helgen. Ni förstår säkert! Väldigt synd att jag inte kan vara med i år. Klagis är ju som bekant kul även utan vind och med bruten tå…! Å för att inte nämna det fantastiska boendet ! Kör hårt på alla fronter..! Mr 777

  • klang

    Medlem
    14 augusti, 2010 vid 18:59

    Vi var flera tappra som väntade och väntade… men då vinden inte riktigt vill trycka till så gav vi slutligen upp vid 15.

    Daniel, Erik, Glenn, och Marec var ute med sina stora prylar och fick planat lite utanför piren… det såg ljust ut flera gånger, och alla var beredda för att göra en rusning ut för några heat… men men…

    Imorgon (sön) har vi skepparmöte kl 11, måtte DMI och FRV fixa till sina prognoser till imorgon bitti… suck

  • klang

    Medlem
    15 augusti, 2010 vid 19:50

    Jaja… vi fick ingen vind men kul hade vi. Framför allt den härliga skara som trots ordentliga skyfall fick klubbhuset att vibrera en bit in på lördagnatt.

    Vi är väldigt tacksamma till alla våra sponsorer som har försett oss med ett ordentligt prisbord. Som bestämt sedan tidigare så lottades priserna ut vid lottdragning, både på lördag kväll och söndag eftermiddag. Lottinsamlingen, samt del av anmälningsavgiften (50kr), går oavkortat till PA fonden.

    Active Sports sponsrade PA Race med ett Point-7 6.6 freeride segel. Tanken var att detta skulle gå till vinnaren i Amatörklassen. Eftersom vi inte kunde utse någon vinnare bestämde SCK och Active Sports att seglet skall auktioneras ut, och att inkomsten går till PA fonden. Auktionen kommer att hanteras via SCKs hemsida, mer om detta snart.

    Eftersom vinden uteblev under helgen får Patrik Boyum behålla vandringspriset till nästa år.

    Stort tack till alla våra sponsorer och till alla underbara funktionärer som gjode helgen till ett härligt minne.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing PA Minnesrace 2010, 14-15 Augusti, Klagshamn

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.