Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Packning av våt kait

  • Packning av våt kait

    Publicerad av martinegon på 25 februari, 2013 vid 19:11

    Hej!
    Har funderat på vad konsekvenserna blir om jag packar ihop en fuktig eller lite våt kait. Ibland är det lätt att det följer med lite snö när jag packar ihop den. Måste jag ta den ur säcken o hänga upp den när jag kommer hem? Har gjort det med lintrassel som följd. Fö problem med lintrassel, vad gör jag för fel?

    martinegon svarade 11 år, 2 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • aviature

    Medlem
    26 februari, 2013 vid 08:08

    När jag vet att jag kommer använda kiten under en period så brukar jag förvara den i ett kallförråd (= minusgrader), vilket gör att det inte blir fukt i själva kiten från snö.

    Annars är det till att torka hemma.
    Har aldrig fått lintrassel till följd, men jag är också petig med att packa. Kolla din instruktionsbok om packningen så skall du kunna undvika lintrassel.

  • olandstoken

    Medlem
    26 februari, 2013 vid 14:03

    Är det en foil så gäller det att inte rulla in bommen bland alla bridles. om du packar in snö så finns risken att det blir mögelfläckar på duken om du inte torkar den.

  • karl-petter

    Medlem
    26 februari, 2013 vid 18:39

    Jag torkar ofta mina kites, både tubar och foils, inne utan problem. När jag packar dem så brukar jag rulla den ihopt vikta kiten runt bommen och väl hemma brukar det räcka att bara rulla ut den igen och ev lyfta lite i duken för att få det luftigt. Gör det på kvällen och nästa morgon är de nästan alltid torra. Enda gångerna jag behövt hänga upp dem är när jag kört ner dem i bäckar eller sjöar så de blivit dygnsura:)

  • pripps

    Medlem
    26 februari, 2013 vid 21:25

    @karl-petter 707403 wrote:

    Jag torkar ofta mina kites, både tubar och foils, inne utan problem. När jag packar dem så brukar jag rulla den ihopt vikta kiten runt bommen och väl hemma brukar det räcka att bara rulla ut den igen och ev lyfta lite i duken för att få det luftigt. Gör det på kvällen och nästa morgon är de nästan alltid torra. Enda gångerna jag behövt hänga upp dem är när jag kört ner dem i bäckar eller sjöar så de blivit dygnsura:)

    Funkar ju jättebra om man inte har en katt hemma !
    /Tommy

  • aviature

    Medlem
    27 februari, 2013 vid 06:34

    Lite reklam :

    Gyttorp, om katten själv får välja

    Hur lägger man in det i signaturen ? 😀

  • martinegon

    Medlem
    27 februari, 2013 vid 10:34

    Tackar för svar och tips.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Packning av våt kait

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.