Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Pappa och son

  • Pappa och son

    Publicerad av furuhillsvagen på 14 oktober, 2011 vid 12:30

    Hej,
    Jag är en pappa på 40år som surfade på 80-talet. Nu har jag fått min 13 åriga son att börja. Ni som vet, finns det något bra surfpaket som kan passa oss båda?? Jag väger 70 han väger 40… Vi betraktas nog som nybörjare båda, gärna begagnat för ca 5000:-

    sailortrash svarade 12 år, 5 månader sedan 7 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • svennebanan

    Medlem
    14 oktober, 2011 vid 17:42

    5000 kan nog vara lite svårt då ni antagligen behöver olika storlek på riggarna. RRD Evolution 155an med centerbord och 6.0 kan nog passa dig iaf. Är adressen furuhillsvägen är det ju inte långt till Lomma;-)

    http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=35340&title=3-kompletta-freeride-paket-138-2f155l-6-0&cat=29

  • pure

    Medlem
    14 oktober, 2011 vid 19:57

    O det e bra o köpa begagnat för om ni håller på en säsong så vill ni snart gå ner till mindre grejer… (mindre volym) . Prismässigt så håller sig nybörjarprylar väldigt bra så köper ni nyare grejer och sen säljer dom så tappar ni inte så mycket förutsatt att ni säljer under säsongen eller strax efter.

    Köp någorlunda moderna grejer 2005 o frammåt.. detta gäller all utrustning. Det som svennebanan föreslog är nog bra att ta en titt på.

  • platon

    Medlem
    16 oktober, 2011 vid 07:44

    You’ve got mail

  • notbad

    Medlem
    18 oktober, 2011 vid 08:34

    Kolla mailen

  • larsp

    Medlem
    19 oktober, 2011 vid 06:32
    furuhillsvägen;673018 wrote:
    Hej,
    Jag är en pappa på 40år som surfade på 80-talet. Nu har jag fått min 13 åriga son att börja. Ni som vet, finns det något bra surfpaket som kan passa oss båda?? Jag väger 70 han väger 40… Vi betraktas nog som nybörjare båda, gärna begagnat för ca 5000:-

    Jag har surfgrejer som skulle kunna passa er perfekt.
    mvh. 0707/923786

  • sailortrash

    Medlem
    19 oktober, 2011 vid 07:01

    hej

    köp inget, åk till ett ställe och hyr några dagar i sträck så att grunderna sitter. för 5000:- hittar du inget du inte redan provat på 80-talet. om grabben gillar vindsurfing kommer han ändå tröttna på nybörjar grejerna väldigt fort, och vill ha en bräda utan centerbord och med mer fartpotential. gör man rätt i början utvecklas man rätt snabbt och kommer till en ok seglingsnivå på rätt kort tid. (om man har tur med vädret vill säga…)

    om ni vill dela på en utrustning så skulle jag rekommendera 150 l freeride, där man kan placera fotstropparna nära mitten på brädan. typ fanatic shark eller tabou rocket…segel beror på hur mkt det brukar blåsa där ni kommer segla, men ni kommer behöva varsin rigg helt klart.

    i vår dyker det säkert upp ett lämpligt paket, men troligtvis runt 10k. annars finns ju alltid kona-brädor som är riktigt stryktåliga familjegrejer, men de ligger också runt 10k

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Pappa och son

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.