Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Paradise breaks loose on thursday!

  • kesoone

    Medlem
    31 augusti, 2010 vid 20:03

    Jahaja, väddö är en bit norr ut men inte omöjligt. Bara det att 6.0 som minsta segel kanske blir tufft där uppe??? Kanske behövs skyddande öar och skit i vägen… 😛
    Eller har någon en begagnad 430rdm med 30cm förlängare att kränga på plats 😀 (gaastra, maui sails eller fiber spar) Då blir det 5.0.
    Hur som helst är jag taggad att köra oavsett om det blir runt kapellskär, gräddö eller som sagt till och med väddö om det inte går 3m vågor där…
    Thursday alltså…. (fredag… som någon sa tidigare i tråden, tufft att få till båda)

  • zurfman

    Medlem
    31 augusti, 2010 vid 21:38

    Grepen är jämn vind på nord. Bästa är kanske att ta färjan över o bara kunna köra rakt ut (sideshore) om det finns någon bra plats där ute på ön.

    Själv kör jag nog närmare jobbet/hemmet på torsdag (lång lunch)!

  • poppo

    Medlem
    1 september, 2010 vid 08:03

    sanningen om rak nord är att det inte finns något känt väddö-spot som ger hyfsad vinkel för vågsegling. salnö blir inte bra på nord. kan dessutom vara en knepig kryss-launch, därefter “open ocean segling” och ännu mer kryss mellan skär om man vill åt brytet som är väldigt stökigt.

    är man inte ute efter vågbrytet där ute kan man faktiskt lika gärna hoppa i var som helst längs kusten där vinden kommer åt.

    kul me vind! 🙂

  • dr-masse

    Medlem
    1 september, 2010 vid 08:07

    För er som vill ha fett med vind på rak nord kan jag rekommendera Svartklubben på Singö.

    Åks det till Salnö – tänk på hur ni parkerar! INGA bilar på stigen ner till vattnet, ok?

  • nachoman

    Medlem
    1 september, 2010 vid 08:56

    Norra delen av Skarpö (vid Vaxholm) borde ju funka rätt bra på nord. Är det nån som vet nåt bra ställa att kliva i där?
    Var runt för nåt år sen och letade men hittade inga smitvägar ner till vattnet.

    Annars blir det väl Näsa äng eller NO-sidan av Resarö på Trälhavet.

  • goose

    Medlem
    1 september, 2010 vid 09:47

    Någon som tror på sandvikensbrygga på fredag? Verkar som det ska blåsa NNV och 10+….

    Något annat alternativ söder om stan?

  • stoorfaen

    Medlem
    1 september, 2010 vid 11:05

    Verkar som det dammar bättre runt cape-L än på väddö enl windguru…eller ska man köra sennebyhaken söder om Sandviken? Mycket nu…

  • simme

    Medlem
    1 september, 2010 vid 11:57

    Coco-ippe här. E på bröllopsresa på Gotland. Såklart!! Var annars?! Kuling på väg o jag tänker inte surfa. Och inte bli änka, så om nån ska ut o surfa torsdag, fredag och lördag vänligen ring min supersnygga man Simon på 070-579 30 26 så kan jag i lugn o ro sitta o läsa min bok på stranden. Tusen pussar från världens vackrast ö, Maui inkluderad!!

  • douglas-l

    Medlem
    1 september, 2010 vid 12:17

    Öregrund vs norra Öland…lika många mil åt vardera hållet…hmmmm

  • krille_

    Medlem
    1 september, 2010 vid 17:06

    Dogge de är på tiden att uppleva öret i nyktert tillstånd från sin bästa sida 😉

  • kristian-s

    Medlem
    1 september, 2010 vid 17:15

    Var går man i på NO Resarö? ser ut som tomter över allt på google?

  • kesoone

    Medlem
    1 september, 2010 vid 18:56
    Kristian.S.;629082 wrote:
    Var går man i på NO Resarö? ser ut som tomter över allt på google?

    Har bara varit där en gång och då gick jag i här:
    59°26’3.67″N
    18°20’54.53″O
    Vägen går ända ner till vattnet och det finns plats för 1 lr 2 bilar samt liten gräsplätt att rigga på. Vet inget om irriterade grannar eller så :D.

  • zurfman

    Medlem
    1 september, 2010 vid 19:09

    Gammal ångbåtsbrygga vid Ytterbystrandssvägen (se Spotguiden)

    Jag tror Näsa äng blir bättre imorrn!

  • sebbe87

    Medlem
    1 september, 2010 vid 19:13

    Om proggen står sig så lär det bli Rullsand för min del.

  • maca

    Medlem
    1 september, 2010 vid 21:15

    Har lyckats komma loss torsd em – nu beslutsångest!!!
    Torsdag rak nord och kanske inte värt Väddöresa pga stökiga rev och rak onshore. Kanske bättre att få mer tid på vattnet i Saltis, Lidingö eller trindtorp lr liknande?!?

    Fredag är jag helrökt och då antyder vissa prognoser mer vind och vrid mot NV… Jag vet vart jag hade åkt om jag haft möjlighet…

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Paradise breaks loose on thursday!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.