Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Parkering Varberg?

  • Parkering Varberg?

    Publicerad av wisco på 22 augusti, 2011 vid 09:35

    Vart parkerar ni nu för tiden, ni som slaggar i surfbussar å bilar? Den gamla goa parkeringen i Apel har ju parkeringsförbud nattetid nu mera å betalparkeringen bredvid är ju trist, dels för att den kostar en hundring per natt och dels för att då får man bara gamla campare till grannar..

    Det va bättre förr…;P

    danneman svarade 12 år, 8 månader sedan 10 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • tim-eriksson

    Medlem
    22 augusti, 2011 vid 09:40

    Stod på den gamla parkeringen 2 nätter nyligen… Kanske inte uppskattas av locals (?) men vad tusan… så bekvämt! Sen får man stå på parkeringen till 02 på natten och från 06 på morgonen. Chansen att någon polis åker ut och puffar bort en dessa 4 timmar borde vara obefintlig?…

  • glader

    Medlem
    22 augusti, 2011 vid 09:59

    Såg en del surfare på parkeringen utanför Simstadion vid Fästningen under sommaren.

  • apelbapel

    Medlem
    22 augusti, 2011 vid 10:10

    Håller med om att det var bättre förr,

    Det är väl ingen risk att polisen kommer, däremot så lappar p-vakter bilar där under dom timmarna! kanske inte varje natt men risken finns!

  • jonteasu

    Medlem
    22 augusti, 2011 vid 11:26

    Känns dock rätt korkat att man inte får parkera där om man vill vindsurfa i soluppgången.

    Vi sov på någon parkering inne i stan, slängde in prylarna i ett buskage framför bilen.

  • wisco

    Medlem
    22 augusti, 2011 vid 11:35
    jonteasu;666783 wrote:
    Känns dock rätt korkat att man inte får parkera där om man vill vindsurfa i soluppgången.

    Vi sov på någon parkering inne i stan, slängde in prylarna i ett buskage framför bilen.

    Precis, eller om man vill njuta en bira, grilla å mingla med andra surfare direkt efter surfet å inte behöva tänka på att bilen ska flyttas.

    Hur är det i Läjet? Är det lovlig nattparkering där?

  • jeppo_f

    Medlem
    22 augusti, 2011 vid 12:12

    Jag slaggade i bussen i fredags på surfparkeringen vid Södra Näs, där kitearna brukar rigga i Lejjet. Höll dock väldigt låg profil med tanke på bostadshuset.

    Har tidigare övernattat på andra sidan Lejjet också utan problem.

    /j

  • wisco

    Medlem
    22 augusti, 2011 vid 12:21
    Jeppo_F;666787 wrote:
    Jag slaggade i bussen i fredags på surfparkeringen vid Södra Näs, där kitearna brukar rigga i Lejjet. Höll dock väldigt låg profil med tanke på bostadshuset.

    Har tidigare övernattat på andra sidan Lejjet också utan problem.

    /j

    Här ?: [ame=”http://maps.google.com/?ll=57.068955,12.267507&spn=0.002581,0.007827&t=h&z=18&vpsrc=6″]Google Maps[/ame]

  • rrd_z

    Medlem
    22 augusti, 2011 vid 18:28

    wisco de är där han menar när han sa s-näs kite parkeringen..
    sen kan man ju parkera längst bort i apelviken.. förbi surfcentret och majas vid havet.. så kommer en stor grusparkering till… och där har jag sett att en del surfare har parkerat de sista.. tror inte de står några förbuds skyltar och där finns även toalett/dusch som vid “surf” parkeringen..

  • wisco

    Medlem
    23 augusti, 2011 vid 06:47
    RrD_Z;666852 wrote:
    wisco de är där han menar när han sa s-näs kite parkeringen..
    sen kan man ju parkera längst bort i apelviken.. förbi surfcentret och majas vid havet.. så kommer en stor grusparkering till… och där har jag sett att en del surfare har parkerat de sista.. tror inte de står några förbuds skyltar och där finns även toalett/dusch som vid “surf” parkeringen..

    Jo, där är samma skyltar där. Har kollat. Känns kanske lite safeare, men kommer det en p-vakt så kör han helt säkert hela vägen bort..

    Btw kommer ner med bussen i helgen, väderkartan ser bra ut idag iaf.. hoppas prognosen håller.

    Lör och söndag kl12:

  • billie

    Medlem
    23 augusti, 2011 vid 07:07

    Husbils och kvickstoppet fungerar fint 100 kronor dygnet. Tillgång till varm dusch också. Inget att gny för när böterna är mycket högre.

  • blabussen

    Medlem
    23 augusti, 2011 vid 18:30

    vi brukade bo på surfparkeringen, när de stängde ner den så började vi bo runt lite varstans.. nu på sistonde så har jag dock sovit på betalparkeringen men utan att betala 🙂 det är bara att åka in på parkeringen på kvällen och ställa sig på vanliga parkeringen på morgonen.. om det kommer någon och vill ta betalt så får man väl betala 100:- men jag har aldrig sett till någon.. tror att det framförallt är de tjocka jvla tyskarna som får betala, rika as som har husbil och bor på en parkering.. patetiskt.

  • rrd_z

    Medlem
    23 augusti, 2011 vid 19:27
    blåbussen;667013 wrote:
    vi brukade bo på surfparkeringen, när de stängde ner den så började vi bo runt lite varstans.. nu på sistonde så har jag dock sovit på betalparkeringen men utan att betala 🙂 det är bara att åka in på parkeringen på kvällen och ställa sig på vanliga parkeringen på morgonen.. om det kommer någon och vill ta betalt så får man väl betala 100:- men jag har aldrig sett till någon.. tror att det framförallt är de tjocka jvla tyskarna som får betala, rika as som har husbil och bor på en parkering.. patetiskt.

    kan tänka mig att de är mer husbils ägare som “campar” där flera dagar/nån vecka dom vill åt när de flesta andra betalar 4-5000kr på campingen längre bort. Surfarna tror jag inte dom är lika hårda mot.. men klart man ska aldrig säga aldrig. Och ha en 100lapp liggandes i bussen om de kommer någon och vill ha betalt ! :tongue:

  • danneman

    Medlem
    23 augusti, 2011 vid 22:16

    Pengarna kunde ju åtminstone gått till vvk.. 😉 skruva av plåtarna så att de inte kan lappa .. 😉

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Parkering Varberg?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.