Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Patagonias nya miljövänliga våtdräkt. Vad tror ni?

  • mag

    Medlem
    17 november, 2015 vid 17:24

    Är det någon dräkttillverkare som ska och kan lyckas så är det Patagonia. De började inte utvecklingen igår.
    http://www.thecleanestline.com/2008/05/green-neoprene.html

  • sailortrash

    Medlem
    17 november, 2015 vid 17:31

    jepp, very good.

    om det är lika bra som det som funkar, så finns det ju ingen anledning att inte köpa patagonia.

    tummen upp!

  • malibu

    Medlem
    19 november, 2015 vid 08:39

    Antar att de finns på Surfers framöver så får kolla in dom där.

  • footloose

    Medlem
    19 november, 2015 vid 18:29

    Fast som surfare gör man betydligt större CO2 avtryck, när man transporterar sig med bil eller flyg till de olika spotsen.

  • malibu

    Medlem
    19 november, 2015 vid 19:07

    @footloose 737050 wrote:

    Fast som surfare gör man betydligt större CO2 avtryck, när man transporterar sig med bil eller flyg till de olika spotsen.

    Jag cyklade till stranden idag… 🙂

    Men oavsett vilket så är det ju ett annat problem som man gärna också får lösa så gott man kan.

  • sailortrash

    Medlem
    20 november, 2015 vid 07:43

    surfare är nog sist ut att bli fossilfria, jag har mellan 7 och 12 mil till havet, annars blir det formula i klubbhus i byig skitvind…

    men å andra sidan rullar surfbilen max ett par 100 mil om året, så wtf..

  • sailortrash

    Medlem
    20 november, 2015 vid 07:44

    Flyg?

    jo, nice men det är ju så dyrt så det blir ju inte särskilt ofta ändå, men helt klart svårt att komma ifrån de utsläppen

  • styret

    Medlem
    20 november, 2015 vid 22:49

    jag är lite utav en Patagonia Fanboy. tycker att dom gör riktigt coola produkter och har ett spännande tänk.
    Jag har tillochmed av en slump vart på deras huvudkontor och blivit bjuden på lunch av oklar anledning.
    Jag har provat några av deras tidigare dräkter i butik, tyvärr ej i vattnet, och jag måste TYVÄRR säja att jag inte har varit imponerad. Dom har känts styva och tunga för sin tjocklek. Inte lika stretchiga som konkurrerande konventionella dräkter och dessutom har det varit väldigt svårt att få reda på vilken av tjocklekarna man bör köpa. Tabeller säjer en sak, butiksbiträden en sak och empiri en annan.
    Jag hopas att det här nya materialet är bättre än tidigare gummi som väl har varit mer ECO än andra på något sätt. För jag tycker som sagt att företaget gör coola grejer och en “ren” dräkt hade ju känts bra.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Patagonias nya miljövänliga våtdräkt. Vad tror ni?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.