Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Patetiska vågsurfare ;)

  • hengo

    Medlem
    4 juli, 2008 vid 11:00

    vadå fel ställe sverige är väl ändå rätt nice för vågsurf?

    Kanske inte går att åka så jätteofta men vill man så går det absolut att lära sig här, det har jag. fast är nog mer i skjetarhenkes stadie “min vågsurfkarriär är väligt kort. Den har knappt böjrat eller slutat. Vet inte vilket” …

    problemet är kanske att kite är så jävla kul trots allt

  • pjoter

    Medlem
    4 juli, 2008 vid 11:03

    du bor väl inte på fel ställe patrik? bara skaffa en bräda anpassad till svenska förhållanden å en nissan micra så kan du allt hitta vågor här med.

    Självklart kan jag fatta att det är gott att vara själv på vattnet, söker mig själv oftast bort från folk då jag kitar och som tur är hänger de flesta precis framför launchplatsen fast det oftast är bättre på andra ställen.

    Men nån sketen egoistisk högermentalitet tänker jag inte lägga till med!!
    Antingen visar man solidaritet å hjälper dom som är nya i gemet eller inte känner till våra spot eller så är man en egoistisk högerfjolla. 🙂

  • haze

    Medlem
    4 juli, 2008 vid 11:13

    43 dagar i rad på Gotland -99 med vågsurf. Vem säger att Sverige är fel ställe?

  • melker

    Medlem
    4 juli, 2008 vid 11:17

    Kite är gay!

  • patrikol

    Medlem
    4 juli, 2008 vid 12:09

    @pjoter 480088 wrote:

    du bor väl inte på fel ställe patrik? bara skaffa en bräda anpassad till svenska förhållanden å en nissan micra så kan du allt hitta vågor här med.

    Självklart kan jag fatta att det är gott att vara själv på vattnet, söker mig själv oftast bort från folk då jag kitar och som tur är hänger de flesta precis framför launchplatsen fast det oftast är bättre på andra ställen.

    Men nån sketen egoistisk högermentalitet tänker jag inte lägga till med!!
    Antingen visar man solidaritet å hjälper dom som är nya i gemet eller inte känner till våra spot eller så är man en egoistisk högerfjolla. 🙂

    Som jag ser det så bor jag på helt fel ställe för vågsurfing. Här finns inga vågor alls. Om jag skall hitta några vågor är det minst 10 mil till dom. Stora slöa vågor som kräver stora långa brädor. Alldeles för sällan vågor och ingen större chans till att man nu skulle vara ledig just den där dagen vid en viss tidpunkt som det är några vågor. Som ingen vill berätta om för dom vill ha vågorna för sig själva. Skulle förmodligen ta många år att bara överhuvudtaget lär sig att stå på jätteplankan för att inte tala om hur många år det skulle ta innan man kan lära sig att köra en normal bräda.

    Min surfing karriär börjar förmodligen inte förräns jag är pensionär och bor på ett surfställe.

  • eddie

    Medlem
    4 juli, 2008 vid 13:14

    Sjukt gnälligt det är på Steffo nuförtiden…

  • vogon-jeltz

    Medlem
    4 juli, 2008 vid 21:52

    Men min pappa är starkare än din pappa , blää blää .
    Många här som blir upprörda!
    Det som gör mig riktigt sne är att ta fel på curry och kanel, allt annat e gnäll…

  • olle-2

    Medlem
    5 juli, 2008 vid 20:51

    @SharkBoy 479917 wrote:

    BTW, why do you guys wear boardies over your wetsuits? what are you hiding?

    I wear bordies because I am in the trough of mid-life crisis

    btw I am of the opinion that sharing should, in the best of surf worlds, be second nature to us water people – wether it be spots or venerial diseases…

  • johanw

    Medlem
    5 juli, 2008 vid 22:18

    Min mamma är starkare än din pappa, bläää…

  • kvabbso

    Medlem
    6 juli, 2008 vid 11:35

    Hajpöjken tänk på det här lite va…………..

  • sharkboy

    Medlem
    6 juli, 2008 vid 17:33

    hey kvabbso, I think you have some comprehension difficulties, if you look at the thread that started all of this. Before I got attacked by Hasse I was mostly just being informative, even if I was standing by an opposing view point

    read for yourself here:http://surfsverige.se/index.php?option=com_joomlaboard&Itemid=95&func=view&id=37294&catid=2

    I don’t see where the bitching came in. Maybe it was after I was repeatedly misunderstood. Whereby you can see my critique of your collective arguments here:
    http://surfsverige.se/index.php?option=com_joomlaboard&Itemid=95&func=view&id=37485&catid=2&limit=25&limitstart=25

    whereby I compare your collective mindsets to that of fundamentalists. Which was backed up rather well.

    You can see it as bitchin, just don’t call me hajpojken, it’s mr. Sharkboy to you.

  • blackadder

    Medlem
    6 juli, 2008 vid 20:00

    There is so much anger here…

  • vogon-jeltz

    Medlem
    6 juli, 2008 vid 20:02

    sharkboy = hajpojken på svenska lr hajjapaugen som det heter här nere … hajpojken 😉

  • kvabbso

    Medlem
    7 juli, 2008 vid 06:06
    SharkBoy;480511 wrote:
    hey kvabbso, I think you have some comprehension difficulties, if you look at the thread that started all of this. Before I got attacked by Hasse I was mostly just being informative, even if I was standing by an opposing view point

    read for yourself here:http://surfsverige.se/index.php?option=com_joomlaboard&Itemid=95&func=view&id=37294&catid=2

    I don’t see where the bitching came in. Maybe it was after I was repeatedly misunderstood. Whereby you can see my critique of your collective arguments here:
    http://surfsverige.se/index.php?option=com_joomlaboard&Itemid=95&func=view&id=37485&catid=2&limit=25&limitstart=25

    whereby I compare your collective mindsets to that of fundamentalists. Which was backed up rather well.

    You can see it as bitchin, just don’t call me hajpojken, it’s mr. Sharkboy to you.

    Tjaá du hajpojken, jag vet inte vem det är som ger sig på vem……….
    när du skriver

    who cares what the gay kitesurfers say, they wear fucking boardies over their wetsuits! hahaha enough said! ahhahahahahaa
    what are they hiding ahahhahahahahhahahaha!!!!

    for the record, they argue on that without any knowledge of anything about how a surf line-up works. that makes them ignorant. Why argue if you don’t know what you are arguing about?

    what idiots…why should we care what idiots think?

    http://surfsverige.se/index.php?option=com_joomlaboard&Itemid=95&func=view&id=37485&catid=2&limit=25&limitstart=0

  • sharkboy

    Medlem
    7 juli, 2008 vid 07:44

    det var efter det här inlägget som heter ‘patetiska vågsurfare” var skrivit…

Sida 3 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Patetiska vågsurfare ;)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.