Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Pimp my ride!

  • stoorfaen

    Medlem
    1 juli, 2014 vid 07:58

    Asså, den har smakat sten i ett tidigare liv, nu fick den tjänstgöra som hängkrok under lackningen.

  • canoya

    Medlem
    13 juli, 2014 vid 22:42

    Nu är den klar för test! Det blev en “No Paint Edition”. Plats för 5 fenor i någon kombination, startar förmodligen med 4 st (2×12 + 2×16). Det blev lite tyngre än jag hoppats på, 9 kg inkl 4 fenor och stroppar. Den är klart “baktung” då det mesta av viktökningen kommer av fenboxar och extra glasfiber där man står.

    Åker till Vilshärad för en vecka i morgon, men vinden verkar inte vilja vara med denna gång, så det är tveksamt om den blir testad den närmsta tiden.
    /Håkan

  • stoorfaen

    Medlem
    14 juli, 2014 vid 05:42

    Snyggt jobbat Canoya, spännande att höra hur hon går. Vad vägde hon innan modden btw?

    Såhär blev min skapelse, måtte det bli kuling snart!

  • canoya

    Medlem
    14 juli, 2014 vid 19:58

    Kanske finns chans till provsegling imorrn kväll ändå…
    Jag vet inte riktigt vad den vägde från början, men gissar på under 7 kg utan fenor och stroppar (det är väl så tillverkarna räknar). Lyckades du hålla vikten nere på din operation?
    /Håkan

  • canoya

    Medlem
    15 juli, 2014 vid 21:17

    Blev test idag i Vilshärad! Körde 6,2 med 12 cm framfenor och 16 cm bakfenor till att börja med. Jag var lite orolig att de skulle vara för små till 6,2 men det funkade bra så länge det var bra vind. Brädan bar sig åt som jag hoppats. Jag fick tillräckligt med flyt för att ta mig genom vågbrotten ut, samtidigt gick den lite lugnare än min JP FSW 93 som kan kännas lite stampig. Nu var det ju inte så hård vind så vi får väl se om det håller i sig i 4,7-vind också… Hursomhelst var det ett lyckat första test. Efter nån timme mojnade det lite och jag hade svårt att komma upp i planing. Jag släppte lite på nedhal och uthal och bytte bakfenorna mot en bred 24 cm centern. Fick då tidig planing och bra höjdtagning, men det kändes att det bromsade en del. Kunde tagit en mindre centerfena och det hade nog gått bra ändå.
    /Håkan

  • canoya

    Medlem
    22 juli, 2014 vid 21:40

    @stoorfaen 725031 wrote:

    Snyggt jobbat Canoya, spännande att höra hur hon går. Vad vägde hon innan modden btw?

    Såhär blev min skapelse, måtte det bli kuling snart!

    Ser fräckt ut med den slipade finishen! Har du fått testa den ännu?

  • canoya

    Medlem
    22 augusti, 2014 vid 21:10

    Fick chansen att testa brädan med både 5,3 och 4,7 i söndags i Vilshärad. Tycker att den uppfyller min förhoppning ganska väl genom att underlätta på väg ut med sin ökade volym och bredd utan att för den skull bli klumpig i vågridningen. Jag är nöjd! 🙂

  • stoorfaen

    Medlem
    2 september, 2014 vid 08:18

    http://youtu.be/q1a0Y6ETdHI

    I tisdags fick pennan smaka vatten, har inte riktigt blivit polare än, men hon har potential! 🙂

  • stoorfaen

    Medlem
    2 september, 2014 vid 09:26

    http://youtu.be/wGQPa92uQYI

    Nu har “pennan” fått vatten på sig! Vi är inte riktigt vänner än, men hon har potential!

    ps. det är lite kryss i början… ds.

  • canoya

    Medlem
    3 september, 2014 vid 21:51

    Kul, ser ju bra ut!

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Pimp my ride!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.