• Publicerad av ozman på 31 maj, 2005 vid 06:54

    Hur gör man? Jag seglar en RRD TTm från 2001 (260/60cm/96L), och kan inte få brädan att poppa på plattvatten. För att få någon höjd (i hoppet), måste jag ha en liten ramp att satsa på. Jag har förstått att många av hopptricken funkar bäst på riktigt platt vatten, så att pop är verkligen nödvändig. Är det lättare på nyare freestyle brädor? Jag förstår att min TT är något av en crossover bräda egentligen.

    ozman svarade 18 år, 10 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • oscar

    Medlem
    31 maj, 2005 vid 08:23

    Visst är det skillnad på pop mellan olika brädor men vad jag minns så hade min TT max rätt bra pop. Tror det handlar mest om teknik så det är bara att öva öva öva öva….slöra av lite för att få upp farten och tryck till med bakfoten så kommer det!

  • herodude

    Medlem
    31 maj, 2005 vid 09:00

    jag borde egentligen inte skriva här riktigt, för jag är rät tkass på att poppa min bräda, men börjar iaf få in tekniken, de jag tycker hjälper är att om du tänker på att du vill ha in vinden under brädan så du får lite lyft av den…

  • ola_p

    Medlem
    31 maj, 2005 vid 10:08

    Så länge man får fenan ur vattnet så är det inte någon nackel att det blir lågt.. väldigt få trick som man behöver så högt upp i luften som man tror i början.
    För vulcan och spock duger det fint att lätta fenan ur vattnet och spinna runt på nosen.
    Behöver du mer höjd så se till att stå upprätt när du poppar så du inte skjuter brädan åt sidan.

  • ozman

    Medlem
    31 maj, 2005 vid 18:34

    Bra svar. Jag testade lite idag, och fick faktiskt brädan uppe ur vattnet lite grand. Jag får försöka med riktig bakfot tryck nästa gång. Nästa steg är att våga/hinna snurra runt brädan i luften innan man landar smile.gif

    I övrigt, kan någon tipsa om en bra websida med användarvänliga tips för freestyle tricks (helst på platt vatten)? Jag skulle verkligen vilja lära mig åtminstone en halvvulkan (dvs. snurra runt och kraschar) i år!

  • _alexander

    Medlem
    31 maj, 2005 vid 18:43
  • borje

    Medlem
    1 juni, 2005 vid 06:52
  • ozman

    Medlem
    1 juni, 2005 vid 06:58

    Perfekt. Tack!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.