Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Prisjusteringar 2009?

  • hankloose

    Medlem
    18 mars, 2009 vid 18:41

    vet du nån som har en svensktillverkad slalombräda så e jag inte sen å hänga på. AB+ gjörs ju i kina och är väl knappast ett svenskregistrerat företag som betalar skatt i sverige….CLS kanske…..

  • ola-h

    Medlem
    18 mars, 2009 vid 19:18

    Du får vänta tills Svenne får igång fräsen och sedan komma med lite schyssta egna designidéer.

    (För övrigt är jag inte säker på att AB+ fortfarande görs i Kina. Kan vara Marocko eller nå’t nu.)

  • mag

    Medlem
    18 mars, 2009 vid 19:33

    MEN Det kan till och med vara så att den svaga kronan gör att exportföretagen håller oss bättre flytande i denna lågkonjunktur. Genom att svenskroducerade varor och tjänster får en smidig smygdevalvering som extra skjuts åt ekonomin. Med Euro här hemma hade inte denna “möjlighet” funnits. Det finns alltid två sidor av myntet. Och dessutom väller turisterna in över gränsen och shoppar loss vilket håller uppe konsumtionen här hemma. Vi stannar dessutom här och lägger mindre kosing i Thailand mm.

    Men visst, nu tvekar vi inför nästa Mauitrip och det blir inga nya surfprylar i år. I-landsproblem eller hur? MEN just nu känner jag på mig att Sveriges kuster står inför ett kanonår vind- och vågmässigt! Så stanna hemma och kör slut på era prylar, visst håller de ett år till?
    Vänta bara! T o m slusken kommer att plana som en gris! 🙂

    /Magnus

  • lars_k

    Medlem
    18 mars, 2009 vid 19:38

    Lugn Mag. Efter Feds utspel ikväll lär dollarn dyka. Maui-trippen nästa vinter är säkrad! 🙂

  • mag

    Medlem
    18 mars, 2009 vid 20:25

    Hoppas du har rätt!
    Är fett sugen på vågridning md segel och sup.
    Annars får det väl bli WA som inte heller har starkaste valutan.
    /Magnus

  • klint

    Medlem
    18 mars, 2009 vid 21:11

    Det blir definitivt inte bättre av att det här eländet kandierar till statsminister…

    http://www.commutefaster.com/Mona%20Sahlin.jpg

  • adde

    Medlem
    18 mars, 2009 vid 22:01

    @Lars_K 535687 wrote:

    Lugn Mag. Efter Feds utspel ikväll lär dollarn dyka. Maui-trippen nästa vinter är säkrad! 🙂

    åtta spänn nu. en å femti ned på en dryg vecka!

  • ola-h

    Medlem
    18 mars, 2009 vid 23:46

    Fan jag som har 1100 buck ligger och skräpa hemma….

  • styret

    Medlem
    19 mars, 2009 vid 07:04

    @Klint 535707 wrote:

    Det blir definitivt inte bättre av att det här eländet kandierar till statsminister…

    http://www.commutefaster.com/Mona%20Sahlin.jpg

    Nä, mycket bättre med Renpäls och hans kompanjoner som gillar att knulla oss arbetare i röven varje morgon. Med alla övervakningslagar som tillkommit så kan dom dessutom filma det och slänga upp på redtube så att hela världens storkapital kan tajja till det om kvällarna när dom ligger på balar av sedlar som dom har lurat av knegarna under dagen.

  • lars_k

    Medlem
    19 mars, 2009 vid 07:49

    Ojfan. Det där lät lite bittert Styret!

  • rasmus_w

    Medlem
    19 mars, 2009 vid 10:45

    ALLA politiker vill ha övervakningslagarna och resten av det där fascistkittet, oavsett partifärg. Det är bara det att när de sitter i opposition så kan de vinna lite opositionspoäng genom att vara mot. Bodström jobbade hårt på att få hela EU att införa de där övervakningslagarna.

  • styret

    Medlem
    19 mars, 2009 vid 13:39

    Jag vet. Det ändrar inte det faktum att varje dag som den nuvarande regeringen sitter vid makten så ökar klyftan mellan rik och fattig, arbetsgivare och arbetstagare och alla de som nu blir av med sina arbeten.

    Jag säjer inte att sossarna är guld och gröna skogar men det är fan bättre än alliansen som förstör allt som har vart nått att ha i det här landet.

    Men det är kanske självsanerande. Som det är nu så lägger dom ju upp öppet mål för RAF generation 4

  • ctrlaltdelete

    Medlem
    19 mars, 2009 vid 15:08

    “Men det är kanske självsanerande. Som det är nu så lägger dom ju upp öppet mål för RAF generation 4”

    Blåst, Blåstare, Blåstast
    Suck

  • rasmus_w

    Medlem
    19 mars, 2009 vid 15:43

    @styret 535810 wrote:

    Jag säjer inte att sossarna är guld och gröna skogar men det är fan bättre än alliansen som förstör allt som har vart nått att ha i det här landet.

    Allt är bättre än senaste sosseregeringen. Vissa sosseregeringar har varit rätt ok men den sista sög nåt oerhört. Regeringar som blundar för allt som liknar problem (typ arbetslöshet, ultraflummig skola där barnen slår ihjäl varann eller nåt annat) i samhället ska inte vara regeringar. Får jag välja mellan en sån regering och en som ser problemen men misslyckas med att lösa dem så väljer jag utan tvekan det senare.

  • styret

    Medlem
    19 mars, 2009 vid 16:08

    @CtrlAltDelete 535821 wrote:

    “Men det är kanske självsanerande. Som det är nu så lägger dom ju upp öppet mål för RAF generation 4”

    Blåst, Blåstare, Blåstast
    Suck

    förklara gärna.
    Sarkasm från min sida men finns ju en hel del likheter.

    Ja rasmus. Problemet med att dom “slår ihjäl varandra i skolan” har ju lösts smidigt genom att se till så att inte underklasen kan gå i skolan. Börja på högskolan och jobba sej neråt.

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Prisjusteringar 2009?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.