Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Problems with kingofwatersports.com

  • Problems with kingofwatersports.com

    Publicerad av spray på 18 maj, 2010 vid 08:38

    Den 16/4 beställde jag en ny bräda från http://www.kingofwatersports.com/. Efter mejlkontakt med säljaren Alex, fixade han ett bra pris på bräda och boardbag. “Hurra”, tänke jag och beställde…

    Då jag nästan två veckor senare varken fått trackingnummer eller bekräftelse på att någon bräda skickats överhuvudtaget så fick jag efter många mejl ett svar från Alex från King of Watersports att brädan hade skickats till fel address.
    Två dagar senare, den 28e, dök dock brädan upp, och eftersom jag pluggar till flygingenjör här nere i Väserås så fick min mammas man ta emot brädan. Brädan blev då signad som “damaged” vid leverans.

    När jag dagen efter leverans, den 29e, kommer till föräldrarhemmet ser jag krosskadan på brädans högra undersida. Omedelbart dokumenterar jag skadan och mejlar bilder och beskrivning till både Kingofwatersports och TNT.

    Sedan dess har jag kämpat med att få tag i Alex på KOW. Efter Alex inte svarat på otaliga antal mejl under veckan som följde så ringde jag upp honom personligen, varpå han lovade att han arbetade “för fullt” med fallet och att han hade “varit i kontakt med JP”.

    När det gått nästan två veckor efter leverans utan att något hänt, skickade jag då ett mejl att jag nu ville ha en lösning på problemet omgående. Det var nu en vecka sedan och kingofwatersports har inte hört av sig…

    Det är snart tre veckor sedan jag fick den trasiga brädan på posten.
    Svenska TNT har förklarat att enligt KOW:s leveransavtal SKA dom ersätta brädan, men det är omöjligt att få tag på KOW.

    Några idéer?

    2r4s852.jpg

    15dribd.jpg

    s66 svarade 13 år, 5 månader sedan 37 Medlemmar · 85 Svar
  • 85 Svar
  • dr-masse

    Medlem
    18 maj, 2010 vid 09:51

    Ja, posta den här tråden på engelska på Boards forum… men då måste du såklart känna att KOW har fått en bra chans att hantera dina problem, fast det tycker jag nog att de verkar ha haft.

    surt med sådant här strul är det, då är det skönt att ha en lokal shop…

  • spray

    Medlem
    18 maj, 2010 vid 11:06

    Skickade ett mejl till dom med länk till denna tråden, och det tog 10min innan dom började ringa mig. Otroligt vad lite dåligt PR kan få fart på dom.

    Fick ett mejl:

    “Please can you call me on the number below. We are escalating this issue and trying to get it resolved as soon as possible.
    This is frustrating for you I know and we are trying our best to resolve this issue, it will be sorted out right away. You have my contact details below.
    Trust us this is our priority, so far JP UK have said that they will not replace the board which is totally unacceptable. We are a large customer of the UK distributor and have escalated this. We have said it needs to be resolved today.

    With Regards

    Charlie”

    Bra idee med Boards, men jag väntar med det tills dom fått lite mer tid på sig.
    Ska nu försöka få en mejlkontakt med dom eftersom det kostarskjortan att telefonera med england.

    Håll tummarna.

  • calle

    Medlem
    18 maj, 2010 vid 11:25

    Hej!
    Försök att få dom att via mail gå med på att du kan laga med Dr Ding eller nåt så du åtminstone kan köra på den under tiden, men det är nog bra om du får skriftligt på det.

    Jag hade en nästan exakt likadan skada för länge sen på en Mistral jag köpte på postorder, det slutade med att jag köpte brädan med skadan väldigt billigt från dom, sen lagade jag den och seglade i flera år utan problem. Det är den billigaste “nya” brädan jag köpt.
    Hoppas det löser sig!

    Mvh Calle S

  • skarabe

    Medlem
    18 maj, 2010 vid 11:38

    Jag har iofs inte haft denna typ av problem med KOW, utan snarare att det jag ville köpa intelängre fanns hos leverantören. Jag delar din åsikt och har samma erfarenhet att de är dåliga på att svara på mail. De gånger jag ringt dem har de dock varit väldigt trevliga och tillmötesgående. Jag hade nog försökt ringa dem igen innan jag hängde ut dem på Boards-forumet..

    Men, visst är det trist att man ska behöva hota eller hänga ut för att få respons – i synnerhet när grejorna man fått är skadade..

  • spray

    Medlem
    18 maj, 2010 vid 11:38

    Hur mycket köpte du den skadade brädan för, % av nypris?
    Vad tror ni en skada av denna kaliber kommer kosta att reparera hos en seriös brädlagare?

  • svenne

    Medlem
    18 maj, 2010 vid 11:50

    En tusenlapp +- några hundringar så kommer du aldrig att märka att den har varit trasig.

    BTW, Skype-kredit är bra skit. Skaffa det.

  • spray

    Medlem
    18 maj, 2010 vid 11:52

    Vem rekomenderar ni som lagare?

  • oaxen

    Medlem
    18 maj, 2010 vid 12:17

    Finns det några andra än Svenn (BoardCorner) och CLS-Uffe? Tror inte det…

  • spray

    Medlem
    18 maj, 2010 vid 12:38

    Lämna gärna uppgifter hur jag får tag på dessa killar..

  • htn

    Medlem
    18 maj, 2010 vid 12:43

    1,2,3,4 inlägg upp – klick.

  • local

    Medlem
    18 maj, 2010 vid 13:00

    Det jag känner till när det gäller frakter är att fraktbolaget ska stå för skador, det är ju dom som orsakat dom. Har för mig att köparen “äger” brädan så fort den lämnat säljaren KOW i detta fall, och då är den som får ta konsekvenser och reklamera hos fraktbolaget osv. Men du säger att andra regler gäller här, kan ju vara så eftersom att KOW bjuder på frakten (vilket det står på deras hemsida) har dom dealat till sig en billig frakt utan försäkring och garantier. Måste stå i KOWs köp och leveransavtal vad som gäller! Trisst som fan är det!

  • spray

    Medlem
    18 maj, 2010 vid 13:29

    Jag har nu blivit erbjuden £200 i “refound” för brädan.

    Tycker det känns snålt då det blir en massa strul för mig med frakt etc till någon reparaionskille, dessutom faller det bara ut i en reparerad bräda och det lär inte bli mkt kvar av mina £200 som kompensation för att jag fått köpa en reparerad bräda.:mad:

    Killen på KOW säger att dom själva kan repa den för £60, därav maxbeloppet på £200 till mig..

    Vad göra nu?

  • dberg

    Medlem
    18 maj, 2010 vid 13:48

    Acceptera, fixa hos ett proffs och glöm bort eländet. Det är roligare att surfa än att slåss med försäljare.

  • spray

    Medlem
    18 maj, 2010 vid 13:53

    Jag kommer gå back…plus att det resulterar i en reparerad bräda med sämre andrahandsvärde osv.

  • jesper-b

    Medlem
    18 maj, 2010 vid 13:58

    Jag hade knappt orkat maila dom. Hade smackat ihop det själv omgående Mindre jobb än att fightas och går mycket fortare, även i kalendertid räknat. Så lat är jag. Tycker dessutom det är roligare att lappa brädor/hantverk än att skicka emails. Men det är klart man ska orka hålla på, om man orkar. Handlare ska ju självklart ta sitt ansvar, då är det ju bra om man orkar “ge dem chansen”.

    200 pund hade jag blivit jätteglad för. I synnerhet som jag antar att du fick bräda för ett bra pris från början – hur mycket? Även för en renodlad amatör tar det inte sååå lång tid att laga den där skadan. Och lite epoxy, väv mm är alltid bra att ha stående. Går ju inte åt mycket till en lagning som denna. Vill man inte köpa nått kg epoxy, väv mm själv kan man ju gå ihop med lite kompisar som också vindsurfar.

    /JB

Sida 1 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Problems with kingofwatersports.com

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.