Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Problems with kingofwatersports.com

  • voodoo

    Medlem
    18 maj, 2010 vid 14:04

    Tycker £200 låter generöst, om du ska ha brädan kvar finns det väl INGET att fundera på?
    Tror inte andrahandsvärdet blir mindre om du tex låter “svenne” reparera den!
    Den har ju inte ens varit i vattnet så inget vatten finns ju i den utan bara vetskapen om att den varit trasig gnager dig sönder och samman istället för att roa dig de blåsiga dagarna i Framnäs!
    Gör som Jesper säger reparera den själv om du ska ha den kvar ett tag 😉

  • lars_k

    Medlem
    18 maj, 2010 vid 14:35

    Andrahandsvärde existerar väl knappt. Om du tänker köra på brädan ett par år spelar en liten ding ingen större roll. Dessutom är det så lätt hänt att dinga brädan ändå, ett litet kastfall här, en smäll mot en sten där osv. Brädan kommer se sliten ut ändå om ett tag. £200 är ju generöst säjer jag med. Framför allt eftersom det inte är shoppen som orsakat skadan, utan fraktbolaget. Mkt goodwill i det beloppet. Sen om man beställer en planka från utlandet billigt via postorder får man nog räkna med att sånt här jobbigt strul kan uppkomma. Ta med det i beräkningen som en risk man får ta för att köpa billigt. Ska man handla riskfritt finns det svenska surfshoppar med brädor på hyllan.

  • calle

    Medlem
    18 maj, 2010 vid 18:58

    Tagit dom 200 punden och lagat det själv hade jag oxå gjort. Kommer inte ihåg vad jag köpte min skadade bräda för det var för länge sen och jag har utvecklat en fenomenal fårmåga att glömma bort surfrelaterade kostnader så fort det är betalt 😀
    Laga & glöm bort bara!

    / Calle

  • ola-h

    Medlem
    18 maj, 2010 vid 19:11

    200pund gör det ju inte till ditt livs affär, men som de andra säger är det trots allt fullt rimligt. SOm sagt är det enkelt att få detta grymt bra eftersom det inte varit vatten inblandat.

    Har du garage/ställe att vara på? Fixa det då själv. Det är sjukt bra att kunna och kostar inte mycket. Fråga om råd om du behöver. Då får du minst 150 pund över till roligare saker. Eller om det är viktigt för dig att det verkligen ser perfekt ut, skicka till Svenne för lagning. Men då blir det inte mycket pangar kvar i fickan om brädan dessutom skall frakta (och kanske pajja igen?).

    Som Rille säger, lite är det priset när man handlar över nätet. Tråkigt men sant. Det finns inte alltid någon bad guy att skylla på.

  • spray

    Medlem
    19 maj, 2010 vid 09:16

    Fick detta brevet idag:

    “I keep trying to call you but you do not answer the phone. I am gutted about this, we have tried to sort this out and offered a full refund and a generous £200 refund option and still we have all this bad press on the forum. We have had no compensation from TNT this is out of our pocket and yet we look like the bad guys.

    If you look from our side we sent a brand new board to you and it has been damaged, we have offered two good solutions but these are still not good enough. If you do not want the board we will simply pick it up and offer you a full refund.

    We would normally just replace the board but I want this to end and I do not want this continuing on the forums.

    We are a genuine company and want people to get good service and you have done your best to try to rubbish our reputation.

    I want to sort this out and we would swap the board over but with all these discussions on the forums I just want to pick the board up and refund you fully or offer a £200 credit.

    Regards

    Charlie

  • spray

    Medlem
    19 maj, 2010 vid 09:29

    “You can see that I genuinely want to sort out this issue. I stared the company four years ago with a real passion for Watersports, I wanted to give people good service and a good product range. We deal with couriers every day and they are very painful to deal with in situations like this. It is painful firstly because we have an unhappy customer and secondly because I know they will make it very difficult to gain any compensation. We have had four of these since January where they still have not paid any atonement. (Any that is when we send it via a TNT with insurance!)

    I want you to end this transaction knowing that we have done everything to sort and solve this problem, for that reason I would consider picking up your board and replacing it with another free of charge. Alternatively you can have a £200 refund within the hour.

    We do not want to turn our back when there is a problem like this, we do want to resolve it and ensure the customer gets a good experience. That is why we have offered the following solutions, either a full refund, a £200 Credit or a collection and exchange for another board for free.

    Let men know what you would like and I will sort it out right away.

    Regards,

    Charlie

  • svenne

    Medlem
    19 maj, 2010 vid 09:57

    Charlie, if you read this.

    Other sailors responded in this thread that your offer is a fair deal. It seems that the buyer doesn’t conform to any arguments except his own, and therefore I see this thread as pretty annoying – it’s not to any’s help.
    I’m running one of few repair shops in Sweden and I have already offered the buyer to repair the board.

    Spray, nu löser du det här internt med säljaren. Det är bara pinsamt å dina vägnar att spotta ut mail på ett forum bara för att dina prylar blev transportskadade. Det är inte KOW som har orsakat det, och de har erbjudit en i mina ögon bra lösning.

  • spray

    Medlem
    19 maj, 2010 vid 10:23

    Svenne du kanske ska läsa på lite innan uttalar dig.. Och hur kan du tala för andra? Och det är säljaren själv som ville att jag skulle berätta om dom olika dealerna jag fått.

    Det är inte KOW som orsakat skadan, men enligt deras leveransvillkor är dom skyldiga att ersätta en skadad bräda. Det har varit stundvis omöjligt att få mejlkontakt med dom efter att jag anmält skadan.

    Dom har hittils inte löst det på ett bra sätt:
    Jag köpte en ny bräda, den var skadad och jag blev erbjuden £200 för skadan efter mycket tjat. Skadan kommer kosta mer än £200 att laga för mig, med frakt eller bensinpengar inräknat. Efter jag ha fått lägga ut mellanskillnaden ur egen ficka står jag där med en reparerad bräda, inte en NY.

    KOW erbjöd sig nu för en timme sen att byta ut min bräda, och det efter TRE veckors mailkontakt, varav dom inte svarat på mejl under en veckas tid.´

    Men tycker du det är bra service så visst..
    Brädan kommer nu bli utbytt iallefall.

  • svenne

    Medlem
    19 maj, 2010 vid 11:07
    Spray;612557 wrote:
    Svenne du kanske ska läsa på lite innan uttalar dig.. Och hur kan du tala för andra? Och det är säljaren själv som ville att jag skulle berätta om dom olika dealerna jag fått.

    Det är inte KOW som orsakat skadan, men enligt deras leveransvillkor är dom skyldiga att ersätta en skadad bräda. Det har varit stundvis omöjligt att få mejlkontakt med dom efter att jag anmält skadan.

    Dom har hittils inte löst det på ett bra sätt:
    Jag köpte en ny bräda, den var skadad och jag blev erbjuden £200 för skadan efter mycket tjat. Skadan kommer kosta mer än £200 att laga för mig, med frakt eller bensinpengar inräknat. Efter jag ha fått lägga ut mellanskillnaden ur egen ficka står jag där med en reparerad bräda, inte en NY.

    KOW erbjöd sig nu för en timme sen att byta ut min bräda, och det efter TRE veckors mailkontakt, varav dom inte svarat på mejl under en veckas tid.´

    Men tycker du det är bra service så visst..
    Brädan kommer nu bli utbytt iallefall.

    Jodå, jag har läst dina inlägg, och alla andras inlägg, i den här tråden. Du har fått en vettig deal, det är alla som har svarat i den här tråden överens om, så du kanske skulle läsa lite också?
    Så här är det när man köper på postorder och du är inte först och kommer inte att vara sist med att beställa från utlandet och få hem trasiga saker. Att kräva att få byta brädan för en ding är nästintill löjligt, dessutom när de erbjuder dig 2300:- som kompensation.

  • doc

    Medlem
    19 maj, 2010 vid 11:40

    Hmm.
    Jag tycker det var bra att Spray la ut mailen. Det förefaller ju ändå som en kille som vettig att handla med, även om det tagit lite tid. Jag skulle inte dra mig för att köpa från KOW efter detta om jag hittade en superdeal.
    Men nästa bräda blir begagnad eller custom.

  • surfprylar

    Medlem
    19 maj, 2010 vid 11:48

    Jag är nog benägen att hålla med Svenne här… du hade ju ett problem, postade här. Fick då ett erbjudande som även jag tycker är en rättså rimlig ersättning för en sådan skada, över 2000:-. KOW kan ju knappast ta ansvar för att du råkar bo en bit från närmsta proffslagare (Svenne)?

    Det ÄR en risk med att skicka brädor och surfprylar, som sagt. Och inte helt lätt att lösa när det går fel, men nog tycker jag allt att KOW har gjort ett försök även om det var lite väl segt.

    Och med FULL förståelse för att det inte är kul att handla nytt, ha sköna nyprylsförväntningar och sedan få hem den efterlängtade brädan i skadat skick… till sist verkar det ju har ordnat sig hyggligt, nu hoppas vi att nästa bräda kommer fram hel å fin!

    Nåja, nu skall ju inte jag försvara brittiska surfshopar eftersom jag är en “stöd din lokala surfshop” man, vilket väl till viss del har bekräftats varför i denna tråd, ah?

  • dr-masse

    Medlem
    19 maj, 2010 vid 11:53

    Jag är nog benägen att hålla med Svenne här… du hade ju ett problem, postade här. Fick då ett erbjudande som även jag tycker är en rättså rimlig ersättning för en sådan skada, över 2000:-. KOW kan ju knappast ta ansvar för att du råkar bo en bit från närmsta proffslagare (Svenne)?

    Det ÄR en risk med att skicka brädor och surfprylar, som sagt. Och inte helt lätt att lösa när det går fel, men nog tycker jag allt att KOW har gjort ett försök även om det var lite väl segt. Man vill ju som köpare ha snabba svar när det strular.

    Och med FULL förståelse för att det inte är kul att handla nytt, ha sköna nyprylsförväntningar och sedan få hem den efterlängtade brädan i skadat skick… till sist verkar det ju har ordnat sig hyggligt, nu hoppas vi att nästa bräda kommer fram hel å fin!

    Nåja, nu skall ju inte jag försvara brittiska surfshopar eftersom jag är en “stöd din lokala surfshop” man, vilket väl till viss del har bekräftats varför i denna tråd, ah?

  • surfslusken

    Medlem
    19 maj, 2010 vid 17:43

    Sluta nu yra!! Har killen pröjsat för en felfri ny bräda till dörren, så är vad han ska ha levererat till dörren! Allt annat innebär att leverantören INTE fullgjort sin del av avtalet och ska därmed kosta mer än de smakar för säljaren/leverantören. Sen att säljaren kör via nätet o inte har sitt försäljnings ställe i samma kvarter som köparen bor är totalt irrelevant, iaf så länge de är inom EU. Ska fan inte va nån skillnad om man går in i butik o tar brädan under armen eller tjackar den via nätet från ett annat EU land!!!

  • chris

    Medlem
    19 maj, 2010 vid 17:53

    Kunde inte ha sagt det bättre själv.

  • superextrem

    Medlem
    19 maj, 2010 vid 18:24

    Intressant tråd…
    KOW har blåst mig på en frakt av felaktigt levererad dräktstorlek.
    Den där Charlie kan vara direkt snorkig i sina mail… BASTARD…
    /X

Sida 2 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Problems with kingofwatersports.com

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.