Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Pushloop innan 50!

  • pedersen

    Medlem
    5 mars, 2020 vid 08:11

    Oj vad jag saknat sådana trådar på Surfzone.
    Fyller 50 i år, just sayin´

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    5 mars, 2020 vid 11:08

    Har en idé om att utföra en mer utdragen inte så publikvänlig manöver. Vindsurf runt Gotland innan 60! Jag har ju då 7 år på mig att planera och utföra detta. Tanken är att göra det i etapper på en större bräda med mindre segel. Kollar efter en gammal Courseracer el Mistral comp i Glasfiber (någon som har ett objekt som ligger och skräpar?)
    Innan det vore det fint med att STÄLLA en framåt, ingen wet landing, samt testa bakåt. Wave 360° ser ju jäklgt coolt ut också.

  • mes

    Medlem
    6 mars, 2020 vid 07:38

    Härlig läsning här…

    Min dröm sen flera år är som för så många andra är framåtloopen eller speedloop.

    Jag har sett alla videor som går att se, tycker Colin på TWS video är bäst. Jag har sett många på nära avstånd göra den som fått mig att tappa hakan… Amado Vrieswijk, Tonky Frans, Jem Hall och inte minst vår egna Mattias Franzen vid Haga Park förra året.

    Men hur fan får jag till modet? Jag har så svårt att tänka mig att kasta mig huvudstupa framåt i 20 knop och jag vet att jag behöver lära mig att hoppa/flyga mer kontrollerat, det finns mycket utrymme att förbättra mina chop-hop.

    Jag har fått in lite lite i skallen att det inte (alltid) är farligt att krascha efter ha försökt hoppa i 1-2 meters-vågor på Mauritius. Uppenbarligen skadas folk, som Björn Daniels… helvete vilken krasch! Men hittills med mina små fjut-hopp har det gått bra.

    Mvh/ 45-åringen

    (Jag bad att få montera min GoPro i Amados masttopp, han körde runt en kvart och gjorde sin grej, här är videon då han gör en framåt på plattvatten.)

    Det är bara att säga till så kör vi en ordentlig kurs!

    (Ja den var nästan rakt över dig förra året. 😉 )

    Själv måste jag väcka liv i bakåtloopen i år! Bra många år sedan jag ställde den senaste. och då var det bara en promille som satt.

    Om ni behöver fler deltagare till kursen hänger jag gärna på! 😃

    Sthm eller varmare? Jag tänkte mig framåt efter 50 men med mina 5-8 dagar per år så kommer jag inte till skott. Har tänkt ta tjänstledigt och träna på El Medano eller likn.

  • challgren

    Medlem
    13 mars, 2020 vid 19:25

    Ok, på söndag kör vi igen!
    Pushloop-challenge i Kärringviken från ca 14.

  • irieman

    Medlem
    14 mars, 2020 vid 17:19

    Ok, på söndag kör vi igen!

    Pushloop-challenge i Kärringviken från ca 14.

    Kanon! Ska bli kul och se hur det går till! 👍🤙

  • challgren

    Medlem
    15 mars, 2020 vid 20:39

    Mycket snack och lite verkstad. Åkte på en sjuk kramp i armarna av någon anledning och var ruggigt överriggad så det blev inte mycket nya saker. Nya tag nästa gång.

  • fnassel

    Medlem
    16 mars, 2020 vid 09:06

    Mycket snack och lite verkstad. Åkte på en sjuk kramp i armarna av någon anledning och var ruggigt överriggad så det blev inte mycket nya saker. Nya tag nästa gång.

    Men du var ändå riktigt nära att sätta en Airial wave 360!

  • hakuna

    Medlem
    16 mars, 2020 vid 15:16

    Jag har fått tre sessions i Läjet denna vecka så nu börjar formen infinna sig. Fick bra höjd på hoppen så när det blir varmare så att det är OK att bada mer än nödvändigt så kommer jag börja satsa!
    Får vi hoppas att den här frekvensen med vind minst varje helg håller sig! Ser dock dåligt ut nu. Blä för högtryck.

  • sailortrash

    Medlem
    16 mars, 2020 vid 17:31

    Jag känner att jag har lite mesiga mål jämfört med tidigare inlägg..men men..

    -duckgybe (clean!), gärna med en hand släpande i vattnet på vägen ut
    -frontside vågridning 4 svängar
    -sätt 9 av 10 gippar och 9 av tio slag på bräda under 100 l

    Har ju även mål för foil
    -plana ut ur gippen
    -delfinpumpa typ 50 m
    -testa i vågor

    Och kite:
    -använd stormkiten (motsvarande 4.2 )
    – slå och gippa på racebrädan
    – slå och gippa på vågbräda
    – hoppa högre (>4 m)

  • challgren

    Medlem
    16 mars, 2020 vid 20:42

    Men du var ändå riktigt nära att sätta en Airial wave 360!

    Tack för lånet av Bruch-brädan. Kul att testa.
    Riktig fin planka och jädrar vilket grepp och fart i bottensvängen!!

  • Surf4Life

    Medlem
    21 mars, 2020 vid 12:21

    Grymt kul läsning, här ska peppas 😀

  • hakuna

    Medlem
    23 mars, 2020 vid 20:46

    Den här behövde jag nu när jag känner att formen bara rinner bort. Ingen innebandy, inte cykla till jobbet och ingen surf… Orkar inte motivera mig att röra på mig efter jobbet.

    https://youtu.be/wkqsyZatnzQ

  • bjorn-daniels

    Medlem
    30 mars, 2020 vid 18:34

    Siljan levererar sällan förhållanden så man kan ladda bakåt, som tur är jag relativt ofta “hemma” i nordväst-Skåne. Senast på sportlovet och fick 3 sessions på 2 dagar. Session 1 och 2 var för respektive eftermiddag samma dag i Mellbystrand . Förmiddagen levererade toköverriggad 3.7 så vi fick avbryta och invänta eftermiddagen då det lugnade sig lite, 4.2 fullskaft. session 3 Blev i Villshärad med lite tunn 5.3. Ingen av gångerna var egentligen särskilt lämpad för bakåtloopar eller enhands table top, men man fick ta vad som bjöds.
    Klippte ihop en liten filmsnutt av eländet.
    https://vimeo.com/402243112

  • mexi_

    Medlem
    31 mars, 2020 vid 09:38

    Grymt laddat!!!!

    Siljan levererar sällan förhållanden så man kan ladda bakåt, som tur är jag relativt ofta “hemma” i nordväst-Skåne. Senast på sportlovet och fick 3 sessions på 2 dagar. Session 1 och 2 var för respektive eftermiddag samma dag i Mellbystrand . Förmiddagen levererade toköverriggad 3.7 så vi fick avbryta och invänta eftermiddagen då det lugnade sig lite, 4.2 fullskaft. session 3 Blev i Villshärad med lite tunn 5.3. Ingen av gångerna var egentligen särskilt lämpad för bakåtloopar eller enhands table top, men man fick ta vad som bjöds.

    Klippte ihop en liten filmsnutt av eländet.

    <iframe src=”https://player.vimeo.com/video/402243112?dnt=1&app_id=122963″ style=”border: none” allow=”autoplay; fullscreen” allowfullscreen=”” title=”Sportlov!” name=”fitvid1″></iframe>

    Svara på: Pushloop innan 50!

  • challgren

    Medlem
    17 april, 2020 vid 09:21

    Bra ladd!! @bjorn-daniels

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Pushloop innan 50!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.