Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Rasta, Närlunda idag?

  • Rasta, Närlunda idag?

    Publicerad av lowsahl på 16 augusti, 2009 vid 06:02

    Hej!

    Är osäker på vart jag skall dra iväg idag, Långkörare till typ Dalarö eller till någon av ovan mälarspotar, som torde hålla måttet med dagens prognos.

    Alltid trevligt m sällskap.

    /Sammy

    rizze svarade 14 år, 8 månader sedan 10 Medlemmar · 23 Svar
  • 23 Svar
  • benx

    Medlem
    16 augusti, 2009 vid 06:20
    Löwsahl;567024 wrote:
    Hej!

    Är osäker på vart jag skall dra iväg idag, Långkörare till typ Dalarö eller till någon av ovan mälarspotar, som torde hålla måttet med dagens prognos.

    Alltid trevligt m sällskap.

    /Sammy

    Har tänkt köra Rasta eller Närlunda, kan tyvärr inte vara där förrän ca 16.30:mad:

  • lowsahl

    Medlem
    16 augusti, 2009 vid 06:31

    Hej!

    Dig kan man lita på när det gäller surf på Ekerö, tyvärr blir det nog så att jag drar nu å siktar på att vara hemma till 15-tiden.

    Kusten eller mälaren???

    Jag postar så du vet om du kommer ifrån tidigare.

  • benx

    Medlem
    16 augusti, 2009 vid 06:41
    Löwsahl;567030 wrote:
    Hej!

    Dig kan man lita på när det gäller surf på Ekerö, tyvärr blir det nog så att jag drar nu å siktar på att vara hemma till 15-tiden.

    Kusten eller mälaren???

    Jag postar så du vet om du kommer ifrån tidigare.

    Haha absolut! De e ju så nära så då blir man ju lite bekväm 😉 Precis skriv vart du ska s¨å ska jag försöka komma ifrån tidigare.

  • larry

    Medlem
    16 augusti, 2009 vid 07:02

    Jag kommer inte iväg till Torö så jag satsar på Närlunda någon gång under dagen. Borde bli bra där.
    /L

  • ubbe

    Medlem
    16 augusti, 2009 vid 07:35

    Tjena!
    Vart riggar ni på Närlunda?
    Hinner ant inte ner till Torö heller.
    /honken

  • Borttagen användare

    Borttagen användare
    16 augusti, 2009 vid 07:42
    Ubbe;567056 wrote:
    Tjena!
    Vart riggar ni på Närlunda?
    Hinner ant inte ner till Torö heller.
    /honken

    Tjena Ubbe 😀 ! Rigga nere på gräset alldeles intill stranden vid närlundabadet. Hittar du dit ?

  • erco

    Medlem
    16 augusti, 2009 vid 07:47

    Lutar också åt mälaren för min del idag.
    Hur är görveln jämfört med närlunda på vsv? (Har bara kört närlunda på vnv tidigare)

  • Borttagen användare

    Borttagen användare
    16 augusti, 2009 vid 07:51

    Görveln blir väldigt byigt om det är för mycket väst. Det ligger en kobbe rakt västerut som stör vinden. Görveln funkar väl bäst om det är ren SV eller N har jag för mig. Fast blåser det SV så åker jag hellre till bättre spots som Fituna eller Dalarö så får man väldigt mycket bättre surf……

  • ubbe

    Medlem
    16 augusti, 2009 vid 08:17
    SolnaUrban;567057 wrote:
    Tjena Ubbe 😀 ! Rigga nere på gräset alldeles intill stranden vid närlundabadet. Hittar du dit ?

    Menar du badet på Skäludden, enda badet jag ser på Hitta. Eller ligger det nåt ute Tranholmen eller Näsudden

  • Borttagen användare

    Borttagen användare
    16 augusti, 2009 vid 08:24
    Ubbe;567078 wrote:
    Menar du badet på Skäludden, enda badet jag ser på Hitta. Eller ligger det nåt ute Tranholmen eller Näsudden

    http://spotguide.kicks-ass.net/default.asp?Area=1&Page=2&WindDir=Vast&Platt=0&Surf=0&Grunt=0&KiteLaunch=0&SpotID=118

    Hjälper den här kartan ? Har du gps så slå in närlundav så missar du inte vilken väg du ska in på från “stora” vägen. Jag tror inte det står nån skylt till badet därifrån. Däremot från närlundav så kommer det en skylt så småningom efter en backe. Sorry jag är förskräckligt dålig på att förklara vägen…

  • ubbe

    Medlem
    16 augusti, 2009 vid 08:31

    Perfekt! då sak jag nog kunna hitta dit!
    Tack för hjälpen!
    /honken

  • benx

    Medlem
    16 augusti, 2009 vid 12:12

    SKa på en husvisning nu sen drar jag till Närlunda. Ser riktigt bra ut här ute på Ekerö 😀

  • lowsahl

    Medlem
    16 augusti, 2009 vid 20:26

    Hej!

    Hur var närlunda idag?
    Var mkt nära att dra dit men fegade satsade på dalarö där man nästan alltid har andra surfare som sällskap. Byigt som fasen från 0 till tokdrag mellan 10:00-14:00.

    /Sammy

  • lobo

    Medlem
    17 augusti, 2009 vid 10:47

    Bilder från Närlunda – Ekerö
    Hör av er om någon vill ha mer högupplösta bilder.
    /Peter

  • lobo

    Medlem
    17 augusti, 2009 vid 10:49

    Mer bilder nr1

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Rasta, Närlunda idag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.