Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Rätt foilkite till vintersäsongen

  • telekiter

    Medlem
    7 oktober, 2006 vid 17:02

    Har ingen aning om vem som äger dom. Jag hittade bilderna för flera år sen på nätet men jag tror att de är från Kanada.

    Jag ska förbi hos skoterhandlarna nästa vecka och kolla lite på kälkarna så kan jag återkomma om jag hittar nått för buggy.

    /Urban.

  • grozzny

    Medlem
    7 oktober, 2006 vid 17:53

    Kanon, gör det!

  • telekiter

    Medlem
    9 oktober, 2006 vid 09:46
  • bboatb

    Medlem
    10 oktober, 2006 vid 08:08

    Extacy 10 till bra pris säljes! Ring mig på 070 7927227 om du är intresserad!
    Benny ..eller skicka mess.

  • tobas

    Medlem
    16 oktober, 2006 vid 16:44

    Självklart ska du köra med Peter Lynn!! Tar kanske lite längre tid att launcha än övriga foildrakar men det har du snabbt igen i stabilitet och bekväm körning, ska man sen ut på en långresa så blir deras enkla design överlägset i säkerhetssynpunkt. Skulle du köra ett hål i duken dra igen det med silvertejp eller liknande. Kommer du nära någon fjällbjörk eller dylikt så koppla loss de fyra linorna och plocka enkelt ner kiten, inte en massa bridles att försöka få loss från de snariga buskarna. Detta är bara några fördelar mot övriga foils, att sticka ut på någon längre resa med en LEI skulle jag inte ens överväga även om de nu är betydligt bättre på det vita underlaget iom BOWkonceptet.
    Sedan att de uppblåsta skulle ha vara så överlägsna till sommarsurfet är enligt mi bara snicksnack. Och om någor säger emot mig nu så blir jag bara så trött 😉 / TOBAS

  • milkman

    Medlem
    16 oktober, 2006 vid 17:46

    Jag säger emot! Nu hoppas jag du har lättare att somna i tid ikväll 😉

  • fesen

    Medlem
    16 oktober, 2006 vid 22:00
    tobas wrote:
    Självklart ska du köra med Peter Lynn!! Tar kanske lite längre tid att launcha än övriga foildrakar men det har du snabbt igen i stabilitet och bekväm körning, ska man sen ut på en långresa så blir deras enkla design överlägset i säkerhetssynpunkt. Skulle du köra ett hål i duken dra igen det med silvertejp eller liknande. Kommer du nära någon fjällbjörk eller dylikt så koppla loss de fyra linorna och plocka enkelt ner kiten, inte en massa bridles att försöka få loss från de snariga buskarna. Detta är bara några fördelar mot övriga foils, att sticka ut på någon längre resa med en LEI skulle jag inte ens överväga även om de nu är betydligt bättre på det vita underlaget iom BOWkonceptet.
    Sedan att de uppblåsta skulle ha vara så överlägsna till sommarsurfet är enligt mi bara snicksnack. Och om någor säger emot mig nu så blir jag bara så trött 😉 / TOBAS

    …överlägset i säkerhetssynpunkt…hmm…tillåt mig småle.

    Men sov så gott…

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Rätt foilkite till vintersäsongen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.