Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Real Deal Speed

  • hanko

    Medlem
    18 november, 2009 vid 17:37
    Mården;588835 wrote:
    någon som va i dammen idag eller kom vinden först efter det blev mörkt,man blev lite sugen när dom hade stormvarning på nyhetsmorgon på tv.

    jag tycker nog du ska köra alla dar i veckan o inte bara på helgen om du nu vill få ihop 2-3 race över 40 kn.men framför allt för att kunna köra dagen D nästa år.

    lbj ställde frågan jag inte våga/ville ställa när du starta tråden.
    tvärt om hänke så måste man väl ha både förbund,tävlingslicens o klubb bakom sig om man ska arrangera tävlingar i dom flesta sporter,vilket jag också tycker suger.

    Mina yttringar angående, klubb, förbund osv grundar sig i den filosofi jag lever i på fritiden. Keep it simple och mottot: Why be normal? Klart det är allra bäst för surffriden i Sverige om man kunde enas om en sån där härligt lagom kompromiss. Eftersom Lbj allt som oftast är en mycket klok man så har han säkert substans i sin frågeställning då han har god insyn i förbundsverksamheten både nationellt och internationellt men visst finns en nyans av dubbelspel hihi. Vi får nog hålla ögonen på alla Swespeedcuper, skåneserier, sthlmserier mfl.. Slutligen kommer jag att specialgranska Cap Verdes vindsurf(segel)förbund och se hur pass de är med i internationella samfund. Min “teamkompis” Josh Angulo med CV-1 bör ju kunna ge svar huruvida hans lokala tävlingar på Cap Verde äro sanktionerade av klubb och förbund.

    Bryta mot lagen vill jag iallafall inte göra….” Varken svensk lag eller SVF-regler. Men som det är i den riktiga världen så bygger alla domar osv på tolkningar och det är en jäkla tur att inte allt är statiskt. Tack för ordet för denna gång.

    Missa inte Uppdrag Surfgranskning på TV2000 ikväll 22.00

  • marden

    Medlem
    18 november, 2009 vid 18:38
    P Malmkvist;588846 wrote:
    Denna cup hindrar ju inte att man sticker ned och seglar på vardagarna också, men om man rimligen ska ge alla lika möjlighet att deltaga så bör helgsegling vara ett krav..

    inte säkert alla(jag) har tid bara för det är helg

    den andra frågan tystar vi ner.

  • svartepeter

    Medlem
    18 november, 2009 vid 20:01

    Hmm har man inte tid att segla får man väll spela Krocket istället.
    Klart vi ska köra när det blåser:tongue:oavsett dag:shocked:

    Mården;588862 wrote:
    inte säkert alla(jag) har tid bara för det blåser apa och är helg

    den andra frågan tystar vi ner.

  • tbsurf

    Medlem
    19 november, 2009 vid 09:40
    Mården;588862 wrote:
    inte säkert alla(jag) har tid bara för det är helg

    den andra frågan tystar vi ner.

    Precis, det är fan enklare att komma loss från jobbet en dag än hemmifrån en helg :laugh:

  • c-g

    Medlem
    19 november, 2009 vid 10:25
    tbsurf;588948 wrote:
    Precis, det är fan enklare att komma loss från jobbet en dag än hemmifrån en helg :laugh:

    Kombinationen med tävlingar i veckorna och ett poängräkningsystem kommer bara att gynna den som har en förstående arbetsgivare eller är sin egen arbetsgivare och kan komma loss på alla (ca 3-4) tävlingar.
    Däremot om man skippar poängräknandet och kör även veckdagar så kommer det att bli chans för flera att vara med på åtminstone ett bra event och slå några PB:n. Samtidigt som det blir en “fungerande” cup, tycker jag iallafal 😉

  • jester

    Medlem
    19 november, 2009 vid 13:21
    Mården;588836 wrote:
    tycker det var en bra ide som absolut har med tråden att göra
    förutom att om man inte är med den dan det går fortast är man rökt ändå.

    så jag tycker nog 2*10 /dag låter bättre

    Var jag som missuppfattade det hela. Tänkte på en annan cup.. 🙂

  • lbj

    Medlem
    19 november, 2009 vid 23:12
    P Malmkvist;588842 wrote:
    Tänkte först inte kommentera LBJ eftersom jag uppfattade kommentarerna som aningen trötta, men eftersom du också frågar så:cool2:

    Visst är det så om man ska vara messersmith att ett förbund, tävlingslicens och klubb bakom sig är bra att ha om man vill få ryggen fri..

    Men som jag ser det är windsurfing en fri sport, windsurfande människor är generellt sköna människor och friseglar tävlingar som denna är väldigt roliga tävlingar.. Därför anser jag inte att det är fel när man samlar sköna windsurfare på en bestämd plats och tid samt försöker segla så fort som möjligt, och därefter ansvarar någon/jag för att sammanställa resultaten:wink:

    Sedan finner jag det aningen märkligt att LBJ kommenterar detta eftersom samma man varit delaktig i Väst-cup som säkerligen varit arrangerad med ovanstående mannens premisser:grin: Nog om detta..

    Ja jag är delaktig som du nämner i “Väst Cup” och denna liksom “Syd Cup” har genomförts för medlemmar och deras vänner i “team SweSpeed” anda så som en träningstävling och en kul grej. Då behövs mig veterligen ingen sanktion från svensk seglingsbyråkrati (snyggt ord). Men det är ju ändå bra att vara med i SVF för då är du olycksfallförsäkrad vid träningstillfället samt resan dit och hem.
    Det är bara att söka medlemskap i “team SweSpeed” så bryr vi oss inte om allt krångel. Cupens regler är väl ganska enkla, eller?
    Jag sitter visserligen i SVF styrelse men varför blanda ihop förbundet med denna typ av tränings-tävlingssegling. Det har ju faktiskt visat sig att de snabbaste hastigheterna varken presteras i cupen, SM, EM eller VM.
    Enkelt ä kul
    för då blir de minst strul
    jäklar nu äre snart Jul
    /LBj

  • p-malmkvist

    Medlem
    20 november, 2009 vid 14:14
    lbj;589101 wrote:
    Ja jag är delaktig som du nämner i “Väst Cup” och denna liksom “Syd Cup” har genomförts för medlemmar och deras vänner i “team SweSpeed” anda så som en träningstävling och en kul grej. Då behövs mig veterligen ingen sanktion från svensk seglingsbyråkrati (snyggt ord). Men det är ju ändå bra att vara med i SVF för då är du olycksfallförsäkrad vid träningstillfället samt resan dit och hem.
    Det är bara att söka medlemskap i “team SweSpeed” så bryr vi oss inte om allt krångel. Cupens regler är väl ganska enkla, eller?
    Jag sitter visserligen i SVF styrelse men varför blanda ihop förbundet med denna typ av tränings-tävlingssegling. Det har ju faktiskt visat sig att de snabbaste hastigheterna varken presteras i cupen, SM, EM eller VM.
    Enkelt ä kul
    för då blir de minst strul
    jäklar nu äre snart Jul
    /LBj

    Tack!! Vet ju att du är en kul gubbe men du är så jävla grinig ibland bara:grin: Hoppas du får nya knäleder till våren så du kan öka grandmaster-rekordet ytterligare, synes:wink:

  • lbj

    Medlem
    20 november, 2009 vid 15:58
    P Malmkvist;589200 wrote:
    Tack!! Vet ju att du är en kul gubbe men du är så jävla grinig ibland bara:grin: Hoppas du får nya knäleder till våren så du kan öka grandmaster-rekordet ytterligare, synes:wink:

    haha Du får väl lära dig att läsa mellan raderna
    /LBj

  • mackee

    Medlem
    20 november, 2009 vid 17:02

    Den här tävlingsformen kan vi lägga ner om den endast ska köras på helgerna.
    Fast det är ju rätt många lediga dagar kring jul:santa:

  • p-malmkvist

    Medlem
    21 november, 2009 vid 10:52
    mackee;589221 wrote:
    Den här tävlingsformen kan vi lägga ner om den endast ska köras på helgerna.
    Fast det är ju rätt många lediga dagar kring jul:santa:

    Visst blir det färre möjliga tävlingsdagar, men om vinnaren av detta koncept ska kunna vara kung av hårdvind måste alla erbjudas samma möjlighet att deltaga.. Tror det blir svårt för skauningarna och 08-orna med normala jobb att vara med annars..

    Om målet är 2-4 tävlingar under året så bör helger kunna ge tillräckligt bra prognoser hoppas jag..

  • marden

    Medlem
    21 november, 2009 vid 15:20

    ja…
    ssm har väl väntat på EN bra helgprognos i två år
    hoppas det kommer fler nästa år.;)

  • mackee

    Medlem
    22 november, 2009 vid 07:17

    Jag hoppas verkligen det blåser på någon helg så vi får träffas alla gubbs och rejsa lite plattvatten och hårdvind.

    När börjar tävlingen??

  • getwet

    Medlem
    22 november, 2009 vid 11:36
    Mården;589323 wrote:
    ja…
    ssm har väl väntat på EN bra helgprognos i två år
    hoppas det kommer fler nästa år.;)

    Vi har vid ett par tillfällen varit snubblande nära att dra igång SSM men som bekant så har de senaste två säsongerna knappast levererat så där himla bra vindar. Och dom ggr det väl blåst så har det varit annan tävling samtidigt, som ett SSM inte ska krocka med. Vi har också försökt att få ett SSM så “folkligt” som möjligt och lagt in begränsad tid till helg samt hänsyn till årstid, långt ifrån alla kör i november……Detta kan vi nu i eftterhand se som ett misstag. Skulle nog varit bättre om det istället blev en tempgräns. Inte kunde vi drömma om när reglerna spikades att Sverige skulle bli utan vintrar i två säsonger, och nu verkar det som den tredje vintern uteblir ett tag till.

    Vinden och prognoserna har grinat oss rakt i ansiktet varje gång men någongång kommer det att bli SSM, någonstans!

  • p-malmkvist

    Medlem
    23 november, 2009 vid 10:55

    Nu är reglerna spikade, hoppas jag fick med allt som var viktigt. Blir alltid en kompromiss när det gäller vad resultatet ska baseras på.. Men tycker att det som nu spikats är mest rättvist och den som vinner kan verkligen sägas vara snabbast:cool2:

Sida 4 av 7

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Real Deal Speed

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.