• kris

    Medlem
    4 maj, 2007 vid 16:11

    Förutom utrustningen så kan man skada sig själv rätt illa skulle jag tro. Såg på Eurosport för massa år sen hur en tjej på Bercy fastnade i början på fensloten, tvärstopp och krash rätt illa rakt in i rampen.
    Men med tungan rätt i mun så är det säkert helballt.. 🙂

  • imported_macts

    Medlem
    4 maj, 2007 vid 16:21

    @andersbq 380958 wrote:

    Jag är nästa helt säker på att jag runt 1988 har sett en kvastsborstramp, cirka 2 meter bred och med 1 meter hög “våg” med rostiga oljefat på undersidan, den stod bakom klubbhuset vid Tvärskogsudde.
    Tror att man hoppade med avkapade fenor.

    En sån fanns i Gävle också. Har aldrig sett den i aktion. Den är skrotad nu

  • oaxen

    Medlem
    4 maj, 2007 vid 16:55

    @andersbq 380958 wrote:

    Jag är nästa helt säker på att jag runt 1988 har sett en kvastsborstramp, cirka 2 meter bred och med 1 meter hög “våg” med rostiga oljefat på undersidan, den stod bakom klubbhuset vid Tvärskogsudde.
    Tror att man hoppade med avkapade fenor.

    Det är möjligt.

    MEN, den har ALDRIG någonsin varit i vattnet vid udden. DET hade jag vetat. Jobbade med Anders på A&SS vid den tiden.

  • bladis

    Medlem
    4 maj, 2007 vid 18:11

    Jag har sett den på Udden… Var väl på Q8/Funcup-tiden ?? Tror inte den den kom i vattnet.. Torkel eller Robertsson kanske minns ??

  • basse

    Medlem
    4 maj, 2007 vid 18:13

    Det är väl nu man lite försynt påminner härskapet om den uppfällbara fenan som Gurra snickrade ihop en gång i tiden. Hohoho hahaha hehehe

    😀

  • gurra1978

    Medlem
    4 maj, 2007 vid 18:42
    Basse;381013 wrote:
    Det är väl nu man lite försynt påminner härskapet om den uppfällbara fenan som Gurra snickrade ihop en gång i tiden. Hohoho hahaha hehehe

    😀

    Hehe, mitt förflutna har kommit upp till ytan igen. SLUTA ROTA i det nu 😀
    Fan vad många sömnlösa nätter jag hade under den uppfinningsrika perioden i mitt liv. Det blir så när man inte får segla så mycket. Det ser man ju än idag på konfen, de som seglar sällan är de som har tid att fundera på massa “sjuka” saker. Men man måste ändå ge mig lite cred då jag vände på allt och ville komma bort från en hård, tung och klumpig ramp och byta mot en lätt, uppblåsbar, mjuk och användarvänlig kudde (som toppen på en boll) på vattnet som man kunde köra upp på från alla vinklar. Det krävde ju en uppfällbara fena. Tyvärr och kanske bästa för alla så slutade historien där. PUNKT SLUT. 🙂

  • ola_p

    Medlem
    4 maj, 2007 vid 20:05

    HAHAHAHAHA. 😀 Gurras konstruktion sparkar röv. 😉

  • inge

    Medlem
    9 maj, 2007 vid 15:28

    Det fanns ju en lite film från samma ramp!

    http://www.continentseven.com/windsurfmove1035.html

    /Joakim

  • rideronthestorm

    Medlem
    9 maj, 2007 vid 19:28

    Någon här som har kunskap eller vet nån som kan bygga en sån ramp? Jag skulle lätt vara med på några tusenlappar.

    Är man tillräckligt många så kanske det går?

    Skulle sitta som en smäck på Haga Park…

  • majo

    Medlem
    10 maj, 2007 vid 05:19
    canoya;380911 wrote:
    Man får nog skaffa några gamla polyetenbrädor typ Tiga 260 eller liknande att köra i rampen med i så fall. De borde vara billiga och tål det mesta.

    Jag visste att det skulle löna sig att behålla Tigan! Säljes till högstbjudande! 😉
    /M

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.