reservdelar till challenger?

This topic has 7 svar, 5 deltagare, and was last updated 8 years, 6 months sedan by  SWE 496.

• Författare
     jonteper 
    Medlem

Tjena!
    Jag har ett challenger fluido, ca 2004 års modell, funkar kalas.
    Men tyvärr så tappade jag “spännaren” på ena lattan, den man skruvar med insexnyckel.

Vart kan jag få tag på en sådan?

Letade lite på google efter reservdelar men kunde inte hitta något.
    Hade ju helst beställt på internet så man slapp och åka, men då gäller det ju att säljaren vet hur delen ska se ut.

Ha det gott!
    /Jonteper

Johan.g 
    Deltagare

Har du kollat efter på surfbutiken.se som säljer Challenger?

SWE 496 
    Deltagare

Fota och visa hur den ser ut. Kan hända att jag har några liknande liggandes.

dr Masse 
    Deltagare

Med lite flyt har de använt samma som andra märken har, lösningen med insektsnyckel är väldigt vanlig. Många segel tillverkas ju på samma fabriker (vet ej var challenger tillverkas) och har identiska “reservdelar”.

Kolla med reparationsloftet på Surfers, t ex.

Jesper B 
    Deltagare
    dr Masse;647384 wrote:
    Med lite flyt har de använt samma som andra märken har, lösningen med insektsnyckel är väldigt vanlig. Många segel tillverkas ju på samma fabriker (vet ej var challenger tillverkas) och har identiska “reservdelar”.

Ja det stämmer. De flesta shopparna har nog en låda eller två med diverse nya och gamla lattspännarprylar, inklusive mitt eget skjul. Kolla med närmaste shop, och/eller lägg ut en bild här på vad du exakt behöver. Då kommer någon av oss garanterat kunna plocka fram det!

/JB

SWE 496 
    Deltagare

dr Masse… Vilken storlek på insekt använder du för att spänna lattorna med?*S*;)

jonteper 
    Medlem

Tjena igen, tog ett tag innan jag fick fram en bild..men här är en
    [img]http://www.surfzone.se/forum/picture.php?albumid=147&pictureid=981&thumb=1[/img]

Lattan är ca 8mm, och insekten tror jag är 4mm?

SWE 496 
    Deltagare

Har ingen liknande liggande tyvärr, men maila surfbutiken. De borde ha något liggande.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2019 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account