Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Resförslag?

  • Resförslag?

    Publicerad av jojosurf på 26 mars, 2010 vid 08:26

    Hej ni Windsurfare / Surfare!

    Jag och en vän ska fira vår födelsedag genom att resa någonstans i världen där värmen finns och även surfing och gärna annat roligt att göra där.

    Har ni något förslag vart i världen vi kan åka till. gäller bara en vecka så resor som till tex australien är lite för långt men resor som tex till Thailand, västindien skulle fungera.

    Vi tänker resa under höstlovet (v43) 2010

    Kom gärna med förslag. 🙂

    mag svarade 14 år sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • balangan

    Medlem
    26 mars, 2010 vid 13:38

    Jag säger bara, åk till Bali – underbart ställe med massor bra surf året om. Ca 12 h flygtid från Stockholm (inga direktflyg tyvärr, vad jag vet).

  • jojosurf

    Medlem
    26 mars, 2010 vid 14:53

    Ja det vore drömmen men vi har bara en vecka… dock för långt och dyrt för bara en vecka.. Finns det dykning där? vi är nybörjare surfare (surfing) fungerar det där?

    /J

  • jojosurf

    Medlem
    26 mars, 2010 vid 15:34

    Jodå, var o kollade lite ser inte dumt ut.. Var i Bali, vad heter stället i Bali där man ska bo så man har nära till surfing. ha surfing innan frukost typ 🙂

  • trimmarn

    Medlem
    31 mars, 2010 vid 13:42

    Starta på Kuta beach där finns allt du behöver om du är nybörjare. Bo billigt ngn stans runt Poppis1 el 2 så har ni gångavstånd till stranden. Malaysian air flyger Sth-KualaLumpur(11tim) KL-Bali(3,5tim) Dom brukar ha billiga resor sept-oct. Jag har varit där 3ggr tot 6mån har surfat 95% av dagarna. Kolla in http://www.baliwaves.com för spotguide mm.
    pdr

  • balangan

    Medlem
    7 april, 2010 vid 21:42

    Det finns massor av ställen att bo på nära surf, men kolla runt lite på nätet. Här är en länk med översikt på bra breaks. http://www.wannasurf.com/spot/Asia/Indonesia/Bali/

    Kuta beach är inte att rekommendera, massor med sand, turister, försäljare – bara jobbigt och stökigt. Söder om Kuta (på halvudden, se kartan) där finns de fina stränderna. På Balangan kan du bo vid stranden för 16o kr/natt (enkel standard förstås) och garanterat surfa innan frukosten.

  • mag

    Medlem
    8 april, 2010 vid 10:36

    Västindien har hurricane season då och mindre vindsäkert. Plus risken för orkaner då.
    Magnus

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Resförslag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.