Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Rhodos/Algarve.

  • Rhodos/Algarve.

    Publicerad av bboatb på 14 juli, 2009 vid 02:37

    Håller på att kolla resor om ngn vecka till Algarve eller Rhodos. Hade ställt in mig på Algarve men efter mycket sökande efter resor så upptäckte jag att det blev rätt mycket mer pengar och meck utan charter under högsäsong…

    Så jag hittade Rhodos som verkar vara smidigt och bekvämt. Har förstått att det ligger ett par windsurfing/kite center i Iixa dvs rätt nära Rhodos stad, det var där jag hittade hotell.
    Så lite frågor till dem som varit där.

    Behöver man komma mer västerut mot Iixa för att få stabilvind eller kan man köra sträckan mellan rhodos stad och Iixa?

    Verkar blåsa runt 12 ms på eftermiddagen?

    Kostar det att köra på ex Windmills strand eller är det om man vill ha rädd. båt etc.

    Om ni bodde på ngt hotell via ngn större charter arr. nära Iixa, vilket va det?

    Ha de gott och tackar för svar,

    B

    rightrider svarade 14 år, 8 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • rightrider

    Medlem
    14 juli, 2009 vid 06:52

    Jag ska åka dit på onsdag, och är oxå nyfiken. Kollade på Windguru och det verkar blåsa lite på förmiddagen för att sedan öka och bli runt 12m/s. Fast inte i slutet på denna vecka 🙁 Ska åka med charter, Air tours. Verkar som det ska funka att köra utanför Ixia, vind efter hela kusten, hela dagen, hela sommaren!!!! See U!

  • bboatb

    Medlem
    14 juli, 2009 vid 15:08

    Ah trevligt, då kan du lämna rapport sen..;)!

    Trevlig resa!

  • rightrider

    Medlem
    14 juli, 2009 vid 20:07

    Visst, hoppas på en bildserie oxå som kan laddas upp. Hopp o lek!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Rhodos/Algarve.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.