Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing RRD fsw 77 carbon

  • RRD fsw 77 carbon

    Publicerad av jibbe på 27 oktober, 2011 vid 22:13

    Inpulsköpte brädan pga den var så snygg, men bekymret är jag kör med en ahd inspiro 87 och den här brädan är på halva volymen. Har nån koll på hur denna bräda är och vad jag ska göra för att kunna segla den ? Kunde inte låta bli :tongue:

    r_k svarade 12 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • rasmus_w

    Medlem
    28 oktober, 2011 vid 06:48

    Se till att du kan vattenstarta så går det nog bra.

  • nachoman

    Medlem
    28 oktober, 2011 vid 06:55

    Oj, man ställer sig lite följdfrågor efter att ha läst ditt inlägg.
    Din nivå? Vattenstart? Rigg och övriga grejor? Vikt? Var, hur och när seglar du?

    Din nuvarande bräda är ju en lättvindsbräda på dryga 150 liter och med en bredd motsvarande en badbrygga. Tänk dig den diametrala motsatsen och du har din RRD.
    Med den kan du köra hård vind, vågor, B&J, freestyle etc…

  • jibbe

    Medlem
    28 oktober, 2011 vid 11:59

    köpte en beggad utrustning för drygt ett år sen och försöker hålla nån typ av budget då pengarna går till motocross. köpte då en AHD inspiro 87 men NP V8 8 m2 uppe i norr, Västerbotten. Men som vanligt blir det materialsport. Dessutom har det hunnit bli beggade NP NR 4,5 5,0 NPR 5,7 6,7 ett nytt V8 6,5. Kör hängsele, vattenstartar hyfsat och försöker gippa. Sista köpet var nu RRD:n. Har varit ute en gång och testat den med 5,7:an, tyvärr var det hyfsat vågbryt och kallt, hade svårt att få ordning på grejerna och kom bara upp på brädan ordentligt ett par sekunder innan nosen dök. Jävligt sugen att köra skönheten och hoppas jag inte tar för mycket vatten över huvudet. Tips mottages gärna

  • r_k

    Medlem
    28 oktober, 2011 vid 12:07
    jibbe;674262 wrote:
    köpte en beggad utrustning för drygt ett år sen och försöker hålla nån typ av budget då pengarna går till motocross. köpte då en AHD inspiro 87 men NP V8 8 m2 uppe i norr, Västerbotten. Men som vanligt blir det materialsport. Dessutom har det hunnit bli beggade NP NR 4,5 5,0 NPR 5,7 6,7 ett nytt V8 6,5. Kör hängsele, vattenstartar hyfsat och försöker gippa. Sista köpet var nu RRD:n. Har varit ute en gång och testat den med 5,7:an, tyvärr var det hyfsat vågbryt och kallt, hade svårt att få ordning på grejerna och kom bara upp på brädan ordentligt ett par sekunder innan nosen dök. Jävligt sugen att köra skönheten och hoppas jag inte tar för mycket vatten över huvudet. Tips mottages gärna

    5,7 är ganska stort på en 77-liters. Testa att köra brädan med 4.5 eller 5.0. När du väl kommer upp i planing kommer det inte vara svårare än att segla din stor bräda.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing RRD fsw 77 carbon

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.