Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies RRD obsession 2010 – bra köp?

  • RRD obsession 2010 – bra köp?

    Publicerad av filipjonsson på 16 juni, 2015 vid 11:39

    Jag är en nybörjare med en hel del brädsport i bagaget som skall köpa lite

    Jag har spanat in en rrd obsession 10.5 från 2010

    5 år gammal men tydligen mest legat och dammar. Hur ser säkerhetssystemet ut för den? Utdatetat?

    Vad skall man syva extra noga när man köper begagnad lite?

    luthor svarade 8 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • filipjonsson

    Medlem
    16 juni, 2015 vid 15:42

    ingen som har en åsikt? hade varit så glad för lite svar ikväll 🙂

  • guur86

    Medlem
    17 juni, 2015 vid 07:02

    Obsession är nice, Säkerhetssystemet är nog samma som de nyare RRD – dvs flaggar på båda frontlinorna = Sämre än bara en

    Helt okej drake att börja med, antar att priset är ca 3000:- ?

  • filipjonsson

    Medlem
    17 juni, 2015 vid 10:11

    Det är fyra linor på den kiten va? hur ser det ut om man vill kompletera med en större eller mindre? Mycket som är kompatibelt?

    utgångspriset är 5500 med sele och en nästan ny North Gonzales bräda.

    Han påpekade att någon pigtail nog behövdes bytas… Det är ett tecken på att kiten körts en hel del va? kanske borde försöka hitta något nyare kanske?

  • guur86

    Medlem
    17 juni, 2015 vid 13:13

    Låter som ett schysst kitt tycker jag.. Ja det är en typisk bow-kite med 4 linor (så länge det inte är obsession PRO som är en C-kite med 5 linor). Jag köpte en 11 m2 som funkade bra som enda kiten i början. Sedan ville jag ha både bättre kite och större vindspann så köpte årsmodell 2014 i 8 och 12, täcker de vindar jag vill surfa i.. Om nåt skulle jag vilja ha typ en 15 m2 foil för att rädda några bomkörningar per år.

  • filipjonsson

    Medlem
    18 juni, 2015 vid 07:43