• sailortrash

    Medlem
    7 oktober, 2017 vid 11:26

    proggen ser ju brutal ut…hur riggar man för vindar mellan 10-24?

  • dendrite

    Medlem
    7 oktober, 2017 vid 11:36

    rullsand imorrn!

  • dendrite

    Medlem
    7 oktober, 2017 vid 11:36

    Återigen önskar jag att jag hade något mindre än mitt 4.3…

  • bjorn-daniels

    Medlem
    7 oktober, 2017 vid 12:16

    Ser ut som jag kommer loss på söndag em från 14. Skulle tro det blir lite jämnare än 10-24 i verkligheten. Hoppas det håller

  • smurfolle

    Medlem
    7 oktober, 2017 vid 14:33

    Hur är rullsand för en med inte alltför mycke erfarenhet av större vågor? Hur är det o ta sig ut genom shorebreaket med onshore där? Kan gippa och slå på lilla brädan iaf men bara på platt vatten..:)

  • seasurf

    Medlem
    7 oktober, 2017 vid 14:51

    Kolla denna lilla film, kommer tyvärr troligen att regna en del imorgon. Det ligger ett sandrev en bit ut där sanden från Dalälven landar, inte speciellt farligt shorebreak.

    https://www.youtube.com/watch?v=C6wJsppdxmU

    /Christer

  • smurfolle

    Medlem
    7 oktober, 2017 vid 16:02

    Tack för videon Christer ser ju inte så farligt ut. Jag hakar på. Antar att det blir att packa 4.2 och 3.7.. Jag åker från Söder om det är ngn som vill åka upp ihop. Har plats för en person och material.. Olof

  • bjorn-daniels

    Medlem
    7 oktober, 2017 vid 17:01

    Det kan bli lite shorebreak men det mesta bryter längre ut. Om man är ovan kan det vara bra att gå i vid “ena änden av bukten”. Ser ut att bli lite vinkel imorgon vilket underlättar. Däremot verkar det bli brutalt med vind, ska bli intressant att se hur stora vågor det kan bli där med så mkt vind

    Attachment Image
  • bjorn-daniels

    Medlem
    7 oktober, 2017 vid 17:08

    Ser ju rätt ok ut

    Attachment Image
  • dendrite

    Medlem
    7 oktober, 2017 vid 19:12

    Om någon vill sälja ett 3.7 och passande mast så kan jag köpa det vid Rullsand imorrn..

  • smurfolle

    Medlem
    8 oktober, 2017 vid 08:07

    Det blir Torö för mig idag ändå, prognosen där ser bättre ut nu än igår..

  • bjorn-daniels

    Medlem
    8 oktober, 2017 vid 21:13

    Var på plats vid 14, bra med vind men inte tokmycket, kördes 3.7-5.0. Riggade 4.2 efter lite tvekan om man skulle ta 4.7 men det skulle ju blåsa! Efter 15 minuter var 4.2an förstor så riggade 3.7. Efter ytterligare 15 minuter var den också stor. Regnet kom och gick, tidvis mer vatten än syre i luften. På slutet kunde jag knappt segla med 3.7. Gippa var bara att glömma och bara vattenstarta var svårt. Tycker att vinden i Rullsand oftast är i underkant av prognos men denna gången var det nog i överkant. Skaplig storlek på vågorna och en riktigt kul eftermiddag även om man önskade sig en 3.4a. Kul att se lite vindsurfare där ca 8-10 st, tack för trevligt sällskap John och Oskar

  • dendrite

    Medlem
    9 oktober, 2017 vid 10:00

    Tack själv Björn, kul att träffas efter allt skrivande här i tråden.
    Själv försökte jag med 4.3 och det gick en vända innan det ökade sen var det allt för mycket vind.

  • bjorn-daniels

    Medlem
    6 april, 2018 vid 12:59

    Nån som har koll på isläget vid Rullsand?

  • poppo

    Medlem
    8 april, 2018 vid 08:37

    Enligt SMHI “10-40% drivis” i området:
    https://www.smhi.se/vadret/hav-och-kust/is-till-havs

Sida 10 av 15

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.