• johanb

    Medlem
    27 maj, 2016 vid 05:52

    Hade tänkt köra på fm men kom iväg sent. Nästa gång synkar vi👍

  • goose

    Medlem
    27 maj, 2016 vid 17:31

    Jag vill gärna prova Rullsand någon gång så skicka in en blänkare när det är dags. Dock så får det gärna blåsa minst 10+ så man får lite vågor.

  • bjorn-daniels

    Medlem
    17 juni, 2016 vid 11:00

    Ser ut att kunna bli lite vind imorgon morgon/fm. Kommer jag loss försöker jag nog vara där från 8-tiden

  • dendrite

    Medlem
    17 juni, 2016 vid 12:17

    SMHI säger tyvärr att vinden drar förbi mellan 04-08. Men det kanske har blivit lite vågor som man kan plocka med stort segel?

  • bjorn-daniels

    Medlem
    17 juni, 2016 vid 14:40

    Nej, kanske inte den bästa prognosen men vinden ser ut att hålla fram till lunch iallafall,

  • goose

    Medlem
    17 juni, 2016 vid 17:20

    Vilken vindriktning är den optimala?

  • surfrille

    Medlem
    18 juni, 2016 vid 18:34

    @Goose 739686 wrote:

    Vilken vindriktning är den optimala?

    Om nån undrar hur Rull var idag, kom dit 09.00 och då var det punka. Träffade en kitare som sa att det var vind mellan 6-8.

    Vi åkte gemensamt till Öregrund istället, vind fanns men inte alls lika trevliga vågor som Rull kan bjuda på vid bra dagar.

    Har kört Rull i massor med år, allt på nord funkar men ju mer nväst/nost ju lurigare med vindstyrka är min erfarenhet. Hursom, har man kört Rull på fin vinkel så vill man ha det igen för då är det riktigt bra…

    Sent from my iPhone using Tapatalk

  • dendrite

    Medlem
    18 juni, 2016 vid 18:47

    Tack för rapporten. Har fortfarande inte rullat upp till rull, men ska bli kul att rulla ditt nån dag när fina vågor rullar in!

  • sailortrash

    Medlem
    18 juni, 2016 vid 19:01

    Jag lyckas också alltid banga ur bra rullsanddagr…kan ju bero på att det ofta regnar, är 5 grader och jag har 20 mil enkel…

  • surfrille

    Medlem
    18 juni, 2016 vid 19:31

    Precis, nordligt bus är ofta kallt och jevligt. Har kompisar som vägrar åka dit också pga alla bom körningar men jag hänger i för man vet hur otroligt fint Rull kan vara när man prickar en dag. På svaret om optimal riktning förresten, rak dead on nord för säkrast vind är min erfarenhet.

    Sent from my iPhone using Tapatalk

  • bjorn-daniels

    Medlem
    16 augusti, 2016 vid 07:38

    Prognosen verkar lovande för imorgon, jag tänkte ta lite komp och köra morgon/fm. Dead on på morgonen enligt prognosen, bättre vinkel på em men mindre vind.

  • sea_surf

    Medlem
    16 augusti, 2016 vid 08:01

    Jag åker dit efter frukost imorgon, ska bli kul med lite vågor efter en vecka på Haga Park 🙂

  • goose

    Medlem
    16 augusti, 2016 vid 08:20

    Låter lockande, men hur stor är sannolikheten för vind och vågor? Utifrån er erfarenhet och progg. Långt att åka och måste ta ledigt fr jobb. Vilken segelstorlek tror ni att det kan bli? Aldrig kört Rullsand men nu finns en chans!

  • bjorn-daniels

    Medlem
    16 augusti, 2016 vid 09:35

    Skulle tro det är en ganska säker prognos, rak nordlig, typ 4.5-5.0, Gubbhögt ev gubbe+. men rak onshore åtminstonde på fm.

  • goose

    Medlem
    16 augusti, 2016 vid 10:07

    Hur tar man sig till stranden? Jag har tidigare hört något om bommar och avgifter…

    När kan man förvänta sig någon där? Det verkar vara morgonpass isåfall?

Sida 3 av 15

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.