Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Salnö på måndag kväll Gubbar!

  • boman

    Medlem
    24 augusti, 2012 vid 20:32

    Jasså han har sålt det var tråkigt att höra, för länge sedan (typ 10 år tebaks) när den nordliga kulingen stog på kö så pratade han om att göra en stor parkering på åkern, höger om bommen.

    Vi litar på dig Zeke kul med en Surfare på plats 😉 hjälps vi åt och sköter det snyggt så borde det inte vara några problem….kan man tycka.

    ps.
    Rullsand är fan så mycket bättre, och bra med parkering fina vågor super super stor parkering, lätt seglat mm. 😉

  • gustav-s

    Medlem
    26 augusti, 2012 vid 17:23

    Vilka tror på att köra var och när? Rullsand eller Bylehamn?

    Vad satsar ni på?

  • wilund

    Medlem
    26 augusti, 2012 vid 17:31

    Är det någon som ska ut i morgon, är själv sugen på rullsand. Det skulle vara kul om man inte blev själv där.

  • mrsurflulf

    Medlem
    26 augusti, 2012 vid 18:12

    Tänkte åka till Salnö morgon förmiddag? Kommer nån mer måntro???

  • oscarlj

    Medlem
    26 augusti, 2012 vid 18:45

    Hur är salnö som vågspot? Avancerat? Funkar det för en nybörjare i vågor?

  • maca

    Medlem
    26 augusti, 2012 vid 19:19

    Salnö e enligt mig bra som vågseglingsspot för nybörjare. Känns revet en bit ut (där de flesta kör) för hårigt är det bara att stanna inne i viken och leka på det som bjuds mellan skären. Se upp nära det nordligare av de två, där det kan vara rejält grunt. Ute på revet kan det bli ganska stort, men om man trillar spolas man i regel över uppgrundningen till djupare område. Revet är däremot en bra bit ut och man bör ha koll på sin utrustning om man höjdar dit för att slippa en låååång simtur om ngt går sönder.

    Måndagen ser riktigt trevlig ut mé bra tryck i NV:an och ca 1,5-2m. Ingne bör bli ensam på den proggen 😉

    Har själv svårt att trixa mig loss från föräldraledighet o dagishämtning 🙁 Kör så det ryker även för mig!

  • frippe75

    Medlem
    26 augusti, 2012 vid 19:37
    MacA;696590 wrote:
    Måndagen ser riktigt trevlig ut mé bra tryck i NV:an och ca 1,5-2m. Ingne bör bli ensam på den proggen 😉

    Ser ut på SMHI som vinden ligger längre ut….
    Ska man orka palla sig upp till jobbet till 07 och sticka efter lunch 13 kanske?

    Om några drar på fm kör en uppdatering på denna tråd om ni orkar. Vore uppskattat!

  • boman

    Medlem
    26 augusti, 2012 vid 20:00
    MacA;696590 wrote:
    Salnö e enligt mig bra som vågseglingsspot för nybörjare. Känns revet en bit ut (där de flesta kör) för hårigt är det bara att stanna inne i viken och leka på det som bjuds mellan skären. Se upp nära det nordligare av de två, där det kan vara rejält grunt. Ute på revet kan det bli ganska stort, men om man trillar spolas man i regel över uppgrundningen till djupare område. Revet är däremot en bra bit ut och man bör ha koll på sin utrustning om man höjdar dit för att slippa en låååång simtur om ngt går sönder.

    Måndagen ser riktigt trevlig ut mé bra tryck i NV:an och ca 1,5-2m. Ingne bör bli ensam på den proggen 😉

    Har själv svårt att trixa mig loss från föräldraledighet o dagishämtning 🙁 Kör så det ryker även för mig!

    stämmer bra dock kan det var klurit ibland med kraftigt brytande vågor vid sjösättning mest på rak norligt

  • stoorfaen

    Medlem
    27 augusti, 2012 vid 05:42

    Det verkar som vinden finns redan, 11-14 enl. viva på svartklubben. Jag hoppas vara på plats från 16! 🙂

  • jesper-b

    Medlem
    27 augusti, 2012 vid 07:39

    Tja, det är väl bättre att åka upp årets första höstdag än den sista, med tanke på hur tempen kan bli på nordligt där uppe lite senare.

    I’m game!

    Ska bara laga brädan innan jag piper upp, bör vara där vid 13…

    /JB

  • petalz

    Medlem
    27 augusti, 2012 vid 08:15

    På salnö nu, verkar va lite lä vid stranden pga NV, inget jättetryck trots över 12 på mätarna.

    Vore najs om nån mer kom hit, särskilt som de e premiär här för mig:-)

    Peter

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

  • petalz

    Medlem
    27 augusti, 2012 vid 09:09

    Va ute på den yttersta udden o kollade, nog blåser de på där. Blir däremot en del guppande för o komma ut skulle jag tro.

    Nå, e nån på g?

    Edit. Före 13 då:-)

    Peter

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

  • lazzlo

    Medlem
    27 augusti, 2012 vid 10:56

    Många e på g

  • stoorfaen

    Medlem
    27 augusti, 2012 vid 13:01

    Vad kör ni på?! Verkar bralla närmare 14 än utlovade 10?!?

  • jumper

    Medlem
    27 augusti, 2012 vid 13:48

    Lite update tack, rockar det bra eller:)?

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Salnö på måndag kväll Gubbar!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.