Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Såphal bräda…Hur fixar jag ett ok halkskydd?

  • Såphal bräda…Hur fixar jag ett ok halkskydd?

    Publicerad av henke-larsson på 28 augusti, 2005 vid 07:16

    Hej där,

    Jag har dammat av min gamla Mistral Elektron och tänker köra på den när det blåser lite mer (tills jag har skrapat ihop pengar till en modernare vågis). Både själva brädan och footpadsen är såphala och jag får nästan kramp i tårna när jag försöker hålla mig kvar i fotstropparna… Jag har sett att det finns halkskyddstejp att köpa i en båttillbehörsaffär, vilket kan funka på footpadsen. På brädan kan man använda någon lack/epoxi och strö på socker eller salt.

    Ge mig lite råd här!!
    Hur gör jag?

    /Henke

    henke-larsson svarade 18 år, 8 månader sedan 9 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • ian

    Medlem
    28 augusti, 2005 vid 07:26

    använd skor

  • henke-larsson

    Medlem
    28 augusti, 2005 vid 07:30

    Tack, men jag har provat utan skor och med skor… Funkar inte!

  • johanc

    Medlem
    28 augusti, 2005 vid 12:29

    Knock yourself out…..(klicka på länken betitlad “out”) Har diskuterats minst sagt flitigt.. Kollar du högst upp på sidan finns en sökfunktion som är rätt bra för att hitta info på konfen…

    GLHF

    JohanC

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 augusti, 2005 vid 13:28

    Finns halkskydds tejp på biltema..

  • surfsmurfarn

    Medlem
    28 augusti, 2005 vid 15:18

    Japp epoxy med salt eller socker är ett gammalt
    djungeltrick som fungerar. Ut med epoxyn på området
    där du vill ha fäste sprid ut socker el. salt precis
    innan plasten stelnar, lägg på ganska mycke. Skölj bort
    salt/ sockret med vatten. Tips e att göra ett test innan
    på en provyta.

  • martin

    Medlem
    28 augusti, 2005 vid 19:53

    Använd Biltema Polyester och vanligt bordsalt.

    Maskera pads, mastskena och kanter. Måla på plasten med pensel och vänta nån minut så att penseldragen hinner jämna ut sig. Häll sedan på salt från ca en meters höjd. Vänta över natten. Surfa.

  • canoya

    Medlem
    29 augusti, 2005 vid 08:55

    Om padsen är hala kan du slipa lite på dem för att rugga upp ytan. Jag tror inte att du får någon halkskyddstejp att sitta kvar på padsen.

  • mangans

    Medlem
    29 augusti, 2005 vid 10:10

    Blir det snyggt, eller ser det haffsigt ut? Med den här polyesterhalkskyddsvarianten…

  • po525h

    Medlem
    29 augusti, 2005 vid 10:37

    Eller tvåkomponents-lack/båtfernissa, typ international perfection. Ser väldigt bra ut och är extremt slitstarkt. Epoxy gulnar och håller inte alls lika bra imho. Polyester är väl rätt giftigt?

  • henke-larsson

    Medlem
    29 augusti, 2005 vid 20:04

    Nu har jag provat med halkskyddstejp från K-Rauta och det funkade ganska bra på själva brädan… Det är däremot riktigt svårt att få till halkskyddet på padsen, men tejpen sitter skapligt än så länge. Själva brädan däremot har nog sett sina sista vågor. Det blir nog till att investera i någon nyare fsw på 85-90 liter!

    Tack för alla tips!

    /Henke

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Såphal bräda…Hur fixar jag ett ok halkskydd?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.