Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Secret Spot – Cow incident

  • Thomas Wessel, N-14

    Gäst
    7 augusti, 2006 vid 13:11

    Selv hadde jeg samme opplevelse i fjor sommer ved Bua på Lista i Norge. ca 30 unge okser mått jages vekk fra bilen 5 ganger. En bil de trodde var en stor salt sten som gav ly for sterk vind og som smakte salt. resultatet ble noen klekkelige bulker. Kuenes svar på parkeringsbøter.

    Vi Norbaggare vil takke for perfekt hamburgere efter kveldssurfen med Freestyle brett. Vi angrer at vi ikke ble med dere på party for i Simrishamn eller hva det het, så stengte puben kl 01.00 , og vi hadde bare drukket en time.

    Men så ble det vind og bølger dagen efter på oss også.

  • skotten

    Medlem
    7 augusti, 2006 vid 21:30

    this is how we saw the whole thing from our kitertent… I thought they were off bodysurfing or something…..

  • rideronthestorm

    Medlem
    7 augusti, 2006 vid 23:00

    Var nånstans var ni på öland?

  • Oregistrerad

    Gäst
    7 augusti, 2006 vid 23:13
    frippe75 wrote:
    Mag wrote:
    Jag lider med er men skrattade rejält!!!!
    Har aldrig hört talas om såna antisurfkor.

    Gott att ni fick segla efter att ha åkt 30(?) mil.

    Synd att localsen inte uppskattade er närvaro!!! 😉

    /Magnus

    30 mil???

    Testa…. Stockholm-Gislövhammar 63mil
    Gislövhammar-Öland 24mil
    Öland – Stockholm 46mil

    133 mil totalt….. kanske 4 timmar på vattnet… Konstigt nog var det VÄRT DET…..

    Här kommer en bild på kossorna… Detta var under “bli kompis fasen”
    He, he snacka om att befinna sig “in the wrong hood” de där kossorna ser j-kligt messy ut och uppenbarligen menar de allvar. Ni skulle så att säga inte pissa i deras hage eller nåt…

  • frippe75

    Medlem
    8 augusti, 2006 vid 05:35
    skotten wrote:
    this is how we saw the whole thing from our kitertent… I thought they were off bodysurfing or something…..

    Nej, det kan inte vara ifrån samma tillfälle eftersom vi var på öland. Men det var ungefär så det såg ut…. Fast ett foto ifrån själva omringningen hade varit nice…

  • fredrik-ygge

    Medlem
    9 augusti, 2006 vid 20:15

    Fantastisk historia!

    Poopzilla wrote:
    Farsan fick bilen repad och rutorna avslickade av kor i somras. Han fick också omvärdera sin inställning till kor.

    Samma sak har hänt mig.

    Blev en grymt skön skadeanmälan när jag ringde försäkringsbolaget. Enda rubriceringen som passade var vandalism! (Viltskada gick inte även om man kunde tycka att kon burit sig vilt åt.) Följdfrågorna blev underbara, typ “Finns det en misstänkt gärningsman?” Vad svarar man? “Ja, Rosa, tidigare ostraffad.”

  • henke201

    Medlem
    9 augusti, 2006 vid 20:23
    fredrik.ygge wrote:
    Fantastisk historia!

    Poopzilla wrote:
    Farsan fick bilen repad och rutorna avslickade av kor i somras. Han fick också omvärdera sin inställning till kor.

    Följdfrågorna blev underbara, typ “Finns det en misstänkt gärningsman?” Vad svarar man? “Ja, Rosa, tidigare ostraffad.”

    Underbart!!

  • sponte

    Medlem
    9 augusti, 2006 vid 20:32

    Skön story men synd på så fina (och salta) grejer. Det hjälpte dock inte mot min redan närmast sjukliga skräck för djur större än hundar, vilken omfattar bland annat rådjur, kor, hästar, älgar, grisar, får etc….

  • Knatte

    Gäst
    9 augusti, 2006 vid 21:12
    fredrik.ygge wrote:
    Fantastisk historia!

    Poopzilla wrote:
    Farsan fick bilen repad och rutorna avslickade av kor i somras. Han fick också omvärdera sin inställning till kor.

    Samma sak har hänt mig.

    Blev en grymt skön skadeanmälan när jag ringde försäkringsbolaget. Enda rubriceringen som passade var vandalism! (Viltskada gick inte även om man kunde tycka att kon burit sig vilt åt.) Följdfrågorna blev underbara, typ “Finns det en misstänkt gärningsman?” Vad svarar man? “Ja, Rosa, tidigare ostraffad.”

    Pratar vi om kor eller tjurar här ?? Kor brukar inte vara speciellt agressiva, men tjurar (okastrerade tjurar) kan ju vara lite skrämmande om de är på fel humör.
    Alla är ju inte Ferdinand och luktor på blommor, om man säger så :blush: :blush:

  • fredrik-ygge

    Medlem
    9 augusti, 2006 vid 21:25

    Det var verkligen kor!

  • Oregistrerad

    Gäst
    10 augusti, 2006 vid 06:07
    Knatte wrote:
    Pratar vi om kor eller tjurar här ?? Kor brukar inte vara speciellt agressiva, men tjurar (okastrerade tjurar) kan ju vara lite skrämmande om de är på fel humör.
    Alla är ju inte Ferdinand och luktor på blommor, om man säger så :blush: :blush:

    Våra kossor var också kossor… Men som 08 vet man ju aldrig … dom sa muuh ialla fall 🙂

  • Knatte

    Gäst
    10 augusti, 2006 vid 07:32
    Oregistrerad wrote:
    Knatte wrote:
    Pratar vi om kor eller tjurar här ?? Kor brukar inte vara speciellt agressiva, men tjurar (okastrerade tjurar) kan ju vara lite skrämmande om de är på fel humör.
    Alla är ju inte Ferdinand och luktor på blommor, om man säger så

    Våra kossor var också kossor… Men som 08 vet man ju aldrig … dom sa muuh ialla fall 🙂

    Ett tips är ju att kolla på magen. Finns det ett stort ljuver (Kossornas bröst) så är det hona. Är det en lång stake i mitten av magen, så är det hane :tongue:
    Kossor är rädda av sig i normala fall och mycket räddare än du själv och springer iväg om du bara viftar lite med armarna..:grin:
    Om de nu inte är tränade av bonden, att skrämma iväg stackars windsurfare vill säga … Då kommer ju saken i ett annat läge:grin:

  • oaxen

    Medlem
    10 augusti, 2006 vid 07:37

    Om det är kvigor, kviga som fått kalv blir ko, är ju inte ljuvren så tydliga. Kvigor kan dessutom vara riktigt sura.

  • surfen

    Medlem
    10 augusti, 2006 vid 07:54
    Knatte wrote:
    Oregistrerad wrote:
    Knatte wrote:
    Kossor är rädda av sig i normala fall och mycket räddare än du själv och springer iväg om du bara viftar lite med armarna..:grin:
    Om de nu inte är tränade av bonden, att skrämma iväg stackars windsurfare vill säga … Då kommer ju saken i ett annat läge:grin:

    Lömskare djur än kossor får man leta efter! Går där och idisslar och ser loja och slappa ut. Men fy fan när dom blir irreterrad på något, då blir det fart på dom. Kommer ihåg när jag var mindre, 8år var jag. Jag och polarn stod och sköt med slangbellan på korna, laddade med enbär, visst träffade vi kossorna och dom brydde sig inte så värst mycket vispade bara på svansarna! Men en av dom korna blev tamig fan bingalen på oss. Studsa och for, brölade och tjöt, ögonen rullande i huvudet, slängde med skallen, så satt den fart rätt emot oss. Jävlar i min lilla låda vad jag blev rädd, sprang som en raket över hagen flög över staketet med med odjuret efter oss. kunde känna andedräkten i nacken. Tappade slangbellan, och där fick den ligga. Försökte få farssan att hämta den men det blev tji. Jag hämtade den aldrig så den fick ligga kvar. Kunde aldrig gå förbi den där satans kon mer, fick hon bara se oss på håll kom den dirkt fram och skrämde skiten ur oss, med bröl och frustanden.
    Jag är inte rädd för kor idag, men går jag över en hage där dom står och tuggar, allt fan håller jag koll på dom, kan ju vara en släkting till den bingalna fan för 44år sedan.

  • Knatte

    Gäst
    10 augusti, 2006 vid 07:56
    Oåxen wrote:
    Om det är kvigor, kviga som fått kalv blir ko, är ju inte ljuvren så tydliga. Kvigor kan dessutom vara riktigt sura.
    Japp, du har rätt i att juverna inte är så stora på kvigor. Men vet man bara vad man skall leta efter, så är det inga probs.
    Men jag förstår att om man inte är uppvuxen på landet, att det blir stora probs att könsbestämma de små liven 😀 😀 😀
Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Secret Spot – Cow incident

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.