Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Simone Landfall Kämpinge

  • Simone Landfall Kämpinge

    Publicerad av henrikj på 28 oktober, 2013 vid 21:11

    Vi var några som körde 3.7-4.2 innan det plötsligt sa pang! Därefter kändes fortsatt surfande utsiktslöst. Lätt side-off, kanske runt 23-25 m/s, gav spektakulära bilder som man mycket sällan ser i Sverige. Filmat från mobil så kvaliteten är därefter (hoppas attachment av filmen fungerar).

    s19 svarade 10 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • s19

    Medlem
    29 oktober, 2013 vid 01:22

    Filmen funkar! 🙂
    Det sa pang när jag kom och ni packade ihop… Njuter av Malmös SM-guld ikväll och insåg under matchen att jag hade sand i öronen sen dagens surf… Den blåste in överallt…
    Körde med min gamla trefemma med MYCKET nedhal… Kunde lätt kört 2,8 istället…
    Föräldraledig som man är får man vara glad för trekvart mellan 16.15 0ch 17. Räckte i den vinden i alla fall! Fick lite skön vågridning… på vägen ut lyfte man varje våg man körde över… bara bita ihop och gå upp i vind och försöka hålla ner grejerna… Kollade mätaren i Falsterbo… vid femtiden peakade mätaren där på ca 37m/s i byarna…

  • jseeberg

    Medlem
    29 oktober, 2013 vid 06:29

    Härligt. Mäktigt!
    Hoppas på en ny dag idag. Skanör kanske?
    /Jörg

  • henrikj

    Medlem
    29 oktober, 2013 vid 07:40

    Jag har en kort film på dig när du kör i 25 m/s medelvind med din förhistoriska 3halva. Jag kan lägga upp den i kväll om du inte har något emot det.

  • s19

    Medlem
    29 oktober, 2013 vid 14:47

    Hahaha… förhistoriska… Den är ju relativt modern ändå! 😉 I alla fall från 90-talet 😛
    Gör du det! Kanske kan locka fram ett skratt eller två! 😉

  • henrikj

    Medlem
    29 oktober, 2013 vid 21:11

    Jag skoja såklart, det var helt uppenbart inget fel på det seglet. Seglingen var grymt imponerande. Vindstyrkan lär väl ha varit 20-35 m/s, mätningarna från Drogdens fyr gör “Landfall” momentet mer tydligt. Det där skuttet från 18 m/s till 27 m/s gjorde att situationen med en redan överriggad 4.2 kändes helt hopplös:

    Men sedan stack Linus ut (mobilfilm igen, kunde inte sammanlänka filmsnuttarna). Kolla vågorna en bit ner i bukten, till vänster. Redan innan kändes de som 2-3 meter, de var knappast mindre nu.

    Efter en framåtloop på ankeldjupt vatten, 5 meter från strandkanten och med en perfekt landning på ryggen sprang han upp för att hämta en värktablett eller något för att sedan gå ut igen. Men när trädtopparna vid bilparkeringen började smälla av kändes det säkrast att ta bilen därifrån och hemåt så den föreställningen missade jag.

  • s19

    Medlem
    30 oktober, 2013 vid 23:31

    Svårt att föreställa sig den vinden nu… all sand i ansiktet och öronen… Träden som knäcktes i bakgrunden…Kul med film…
    Vågorna var riktigt stora längre ner.. Hade det bara varit lite mindre vind… Riktigt fina linjer med vågor att rida… Om det hade varit mindre vind… Haha… Galet vad nertryckt jag blev i framåten på vägen in… kanske tur jag landade så annars hade nog fenan gått…
    Hehe men det var inte så kul som en värktablett… bara lite luftrörsmedicin…
    Hade dragit seglet hårt och har aldrig varit med om så mycket akterliksfladder… Men imponerande att 19år gammal monofilm tåler det! Till slut var det bara jag och några vågsurfare kvar.

    Var lite bissart att rigga ner sen… träd som knäcktes, kvistar och annat som damp ner från himlen… kändes lite osäkert där på parkeringen… Men fan vilken kick det är med survivalförhållanden!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Simone Landfall Kämpinge

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.