Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ska laga en firemove v2 wood – men med vad?

  • ska laga en firemove v2 wood – men med vad?

    Publicerad av brutus på 3 juli, 2015 vid 13:38

    Hej svejs alla dudes,

    vet såklart att det finns mängder av trådar om bordladys och annat vad det gäller lagningar, men jag känner mig likförbannat osäker på vad proffsen skulle laga en RRD firemove v2 wood med…?
    Har fått en buckla (5-krona) med en spricka i på botten vid nosen. Den har inte tagit in vatten men försäkerhets skull ändå torkat.
    Tänker såklart slipa bort runt omkring bucklan – men vad ska jag sedan kleta på?!?
    Dingstick känns inte seriöst nog. Är den i epoxi eller polyester, I don´t know…

    Har inga bilder nu, kan fixa senare.
    Någon med konkreta tips? Annat än om att jag ska söka i gamla trådar?

    brutus svarade 8 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • brutus

    Medlem
    3 juli, 2015 vid 18:18

    knäppte en bild, uppskattar all info om vad jag ska laga detta med…

  • bjorn-daniels

    Medlem
    4 juli, 2015 vid 06:35

    Epoxy, absolut inte polyester.

    Beror lite på hur seriös lagning du vill göra, men så här brukar jag göra.
    Enklaste är att slipa och lägga på epoxy+mb.
    Efter härdning slipa jämt och avsluta med ett lager 160g glasfiber. Ev kan det räcka med bara epoxi+mb.

    Mer avancerat, slipa bort laminatet och sandwich i skadan och ner till eps:n. Limma i ny sandwich med epoxy+mb (ibland lägger jag med ett lager väv oxå om det är en lite större skada) slipa jämt och avsluta med 2 lager 160g glasfiber.

    Nu verkar det ju vara en mindre skada så jag hade nog gått på alt 1.

  • ola-h

    Medlem
    4 juli, 2015 vid 08:07

    Håller med Björn. Alt 1. Lägg väven riktigt platt, ev med peel-ply. Sedan ett lager spackel över och slipa.

  • brutus

    Medlem
    4 juli, 2015 vid 16:51

    Tackar! Då vet jag vad jag ska göra!! Blir en liten lappning med väv också, baraföratt…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ska laga en firemove v2 wood – men med vad?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.