Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Ska till Tarifa snart är det någon som varit där ?

  • Ska till Tarifa snart är det någon som varit där ?

    Publicerad av kaolle på 26 maj, 2016 vid 05:07

    Är det någon som varit i Tarifa och vet vilken strand som har plattvatten(vilket jag föredrar) respektive strand med större vågor vilket vore kul å testa om en törs?

    kaolle svarade 7 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • jesh59

    Medlem
    28 maj, 2016 vid 12:52

    I Tarifa finns det små och hackiga vågor och vinden kan vara ganska byigt. Det närmaste man kan komma plattvatten är nära fotbollsplanen vid Levante (östlig vind). Jag föredrar dock att åka till Bolonien (ca. 15 km från Tarifa), där vinden är jämnare. Större vågor finns i Canos de Meca som liggar ännu högre upp på kusten.

  • snoofy

    Medlem
    2 juni, 2016 vid 19:17

    Hej samma här .. dvs jag ska dit snart 🙂

    Någon som har tips på bra uthyrare (jag vindsurfar och sonen kitesurfar), restauranger och andra trevliga nöjen ?

  • basb84

    Medlem
    3 juni, 2016 vid 19:30

    Kolla med Sailboards Tarifa. Supertrevligt folk och de hyra ut grejer vad du vill/behöver till ett bra pris. Sen har de fina MTB cyklar som är mycket värd att testa i området uppe på fjällen.

    Om du söker boende.. finns det Surfers Residence mitt i byn. Supernice.. Ett gammalt hus byggt om till ett Surf hus. Ägaren Juliaan har är även en kiteskola. Rekommenderat!

    Angående plattvatten vet jag inte så mycket men jag tror att det är Valavaqueros som gäller då. Men kolla Bolonia som är nästa byn efter Valavaqueros. Där finns ett jättefint ställe.. fin strand, mysig standbar och vågor om du har tur. Blåser Levanten hård gäller Canos de Meca.. typ en timme från Tarifa. Oftast bra vågor!

    Overall.. Tarifa är superfint Jättetrevlig stämning.. en riktig surferby:) Har varit där nu 4 gånger i 3 år. Finns chans att man åker snart igen:)

  • basb84

    Medlem
    3 juni, 2016 vid 19:43

    Angående restauranger finns det hur mycket som helst i Tarifa. Vaca Loca mitt i byn är välkänd under surfaren. Här hittar du också de populäraste baren. Nära finns också La Tribu.. en trevlig bar som har jättegoda pizzor. Om du gillar sushi kan jag rekommendera Banti som finns precis utanför byn på väggen mot de flesta surfspots; Los Lances, Valdevaqueros och Punta Paloma, Bolonia etc.

  • kaolle

    Medlem
    12 juni, 2016 vid 09:07

    Det blev mestadels i Valdevaqueros, tyvärr drog en större våg sönder min bräda där, men det är bara en mindre delaminering. Körde där även när det var Levante vind, tusan vad det blåste jag var överriggad med 3,7.
    Bor nu uppe i Calahonda med familjen men ska nog försöka ta mej ner till Tarifa en dag till nästa vecka.

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Ska till Tarifa snart är det någon som varit där ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.