• Publicerad av andersbq på 27 mars, 2014 vid 22:12

    Råkade titta lite i Stena-reklamen som jag just skulle slänga.
    Skagen, Grenen. Ser ut att vara 1km plattvatten.
    Är det någon som varit där på västliga stormar?

    faster svarade 10 år sedan 8 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • dr-masse

    Medlem
    28 mars, 2014 vid 06:42

    Problemet är att det är sjukt strömt runt ‘grenen’. Jag har varit där en dag då det i princip var vindstilla, men rena rama mördarchoppet runt hela näset.

    Har också spanat på det från luften och det ser onekligen lovande ut. Men – jag tror inte det funkar, samtliga de fyra-fem gånger jag varit där under åren har jag förundrats över hur knasig sjön är i hela området.

  • glader

    Medlem
    28 mars, 2014 vid 08:22

    Har varit där i blåsigt väder (inte för att surfa) och det var totalkaotiskt vatten på alla sidor. Känns som om vågorna letar sig runt.

    (Vid själva spetsen (som förstås inte var tanken i tråden utan bara kuriost) såg det ut ungefär som om någon körde med en gigantisk elvisp. Har aldrig sett ett liknande inferno. Skulle inte gå att stå på en bräda i 2s.)

    Illustrerande målning: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Stormvejr._Skagens_Gren.jpg

  • tobhed

    Medlem
    28 mars, 2014 vid 10:57


    Gedser?

  • tobhed

    Medlem
    28 mars, 2014 vid 10:59

    Mer Gedser

  • marden

    Medlem
    28 mars, 2014 vid 12:52

    Gedser flög jag över för många år sen , och det såg sjuk bra ut iaf från 5000m höjd 😉
    har för mig jag la upp ett tips här också att det borde kollas upp, ser ut att finnas parkering på bägge sidor o sandrevet är väl upp mot 10 km långt?

  • marden

    Medlem
    28 mars, 2014 vid 12:59

    när vi ändå är inne på ett favoämne gogglespotletning.
    vi var några som gilla en bild på nidingen på fb för ett tag sen.
    är det nånsin så lågt vatten så sandreveln kommer fram ,ser ju onekligen ut att finnas en en bit ner.
    du har väl båten i närheten bq ? eller några kryssslag ut från TT 😉

  • kele

    Medlem
    28 mars, 2014 vid 17:52

    Nu när det gick över till Google spotting. Vad tror ni om detta stället? Kanske jänkarna inte skulle jubla om det drösade in en flyglast svenskar, men stället verkar ha potential. Zooma in så syns varför.

    /Kele

  • andersbq

    Medlem
    28 mars, 2014 vid 18:44

    @Mården 722023 wrote:

    när vi ändå är inne på ett favoämne gogglespotletning.
    vi var några som gilla en bild på nidingen på fb för ett tag sen.
    är det nånsin så lågt vatten så sandreveln kommer fram ,ser ju onekligen ut att finnas en en bit ner.
    du har väl båten i närheten bq ? eller några kryssslag ut från TT 😉

    Japp Radicalle (Calle Sjögren) som spenderat många blåsiga dygn där ute, tipsade om Nidingen för en månad sedan. Och min ex granne här i Onsala har dessutom båt-charter med 20 m RIBar ut, så jag behöver bara lite sällskap. Vem hänger med?

  • surfan

    Medlem
    29 mars, 2014 vid 07:51

    ja åker med 🙂

  • marden

    Medlem
    29 mars, 2014 vid 10:11

    får bygga på lite på åsen under vattnet, kan nog få bidrag från fågelskåderiet 😉

    ser ut och vara en perfekt böj på åsen vid rak syd, först 90gr sedan viker den av i 130gr slör…

    https://goo.gl/maps/3qALx

  • faster

    Medlem
    31 mars, 2014 vid 13:43

    Jag var där i somras och det blåste ca 12. Två hav möts och vågor från båda håll inget speedställe att ha.

    Skickat från min C6903 via Tapatalk

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.