Skagen??

This topic has 11 svar, 8 deltagare, and was last updated 5 years, 5 months sedan by  faster.

• Författare
     andersbq 
    Deltagare
    65807

Råkade titta lite i Stena-reklamen som jag just skulle slänga.
    Skagen, Grenen. Ser ut att vara 1km plattvatten.
    Är det någon som varit där på västliga stormar?

dr Masse 
    Deltagare

Problemet är att det är sjukt strömt runt ‘grenen’. Jag har varit där en dag då det i princip var vindstilla, men rena rama mördarchoppet runt hela näset.

Har också spanat på det från luften och det ser onekligen lovande ut. Men – jag tror inte det funkar, samtliga de fyra-fem gånger jag varit där under åren har jag förundrats över hur knasig sjön är i hela området.

glader 
    Deltagare

Har varit där i blåsigt väder (inte för att surfa) och det var totalkaotiskt vatten på alla sidor. Känns som om vågorna letar sig runt.

(Vid själva spetsen (som förstås inte var tanken i tråden utan bara kuriost) såg det ut ungefär som om någon körde med en gigantisk elvisp. Har aldrig sett ett liknande inferno. Skulle inte gå att stå på en bräda i 2s.)

Illustrerande målning: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Stormvejr._Skagens_Gren.jpg

tobhed 
    Deltagare
    65808

Gedser?

tobhed 
    Deltagare
    65809

Mer Gedser

Marden 
    Medlem

Gedser flög jag över för många år sen , och det såg sjuk bra ut iaf från 5000m höjd 😉
    har för mig jag la upp ett tips här också att det borde kollas upp, ser ut att finnas parkering på bägge sidor o sandrevet är väl upp mot 10 km långt?

Marden 
    Medlem

när vi ändå är inne på ett favoämne gogglespotletning.
    vi var några som gilla en bild på nidingen på fb för ett tag sen.
    är det nånsin så lågt vatten så sandreveln kommer fram ,ser ju onekligen ut att finnas en en bit ner.
    du har väl båten i närheten bq ? eller några kryssslag ut från TT 😉

Kele 
    Deltagare
    65811

Nu när det gick över till Google spotting. Vad tror ni om detta stället? Kanske jänkarna inte skulle jubla om det drösade in en flyglast svenskar, men stället verkar ha potential. Zooma in så syns varför.

/Kele

andersbq 
    Deltagare

@Mården 722023 wrote:

när vi ändå är inne på ett favoämne gogglespotletning.
    vi var några som gilla en bild på nidingen på fb för ett tag sen.
    är det nånsin så lågt vatten så sandreveln kommer fram ,ser ju onekligen ut att finnas en en bit ner.
    du har väl båten i närheten bq ? eller några kryssslag ut från TT 😉

Japp Radicalle (Calle Sjögren) som spenderat många blåsiga dygn där ute, tipsade om Nidingen för en månad sedan. Och min ex granne här i Onsala har dessutom båt-charter med 20 m RIBar ut, så jag behöver bara lite sällskap. Vem hänger med?

surfan 
    Medlem

ja åker med 🙂

Marden 
    Medlem

får bygga på lite på åsen under vattnet, kan nog få bidrag från fågelskåderiet 😉

ser ut och vara en perfekt böj på åsen vid rak syd, först 90gr sedan viker den av i 130gr slör…

https://goo.gl/maps/3qALx

faster 
    Deltagare

Jag var där i somras och det blåste ca 12. Två hav möts och vågor från båda håll inget speedställe att ha.

Skickat från min C6903 via Tapatalk

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2019 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account