Skåne i morgon?

This topic has 7 svar, 4 deltagare, and was last updated 2 months, 2 weeks sedan by  karlklasen.

• Författare
     mexi_ 
    Deltagare

Tjena!
    Tänkte ta en tur söderut, men var är bäst att åka.
    Tänker Gislövs läge, Kämpinge eller gislövshammar.

Nån som har bra input?

//Fredrik

d97jro 
    Deltagare

Prognosen visar ju östliga vindar, tidvis sydöst, under veckan, så det verkar vettigt att sikta in sig på sydkusten!

mexi_ 
    Deltagare

Bidde Aspö brygga i smygehuk. Hyfsad vinkel och körde 5.0 o 95l vågiga i 3 timmar. Helt själv , iof måndag 😂

1 användare tackade författaren för det här inlägget.
     mexi_ 
    Deltagare

Bra utdelning, Skåne rockar. Kört varje dag (4 i rad) 5.0/6.5 och 7.7. Äspö, kämpinge och ljunghusen. Varmt i vattnet och inte så mycket sjögräs. Dock helt själv, iof jobbvecka. Smygehus hotell har gymkort för 80kr med bastu och pool. Ett givet val efter en dag på vattnet. Skippade dock gymmet 🙂

BJORKVIKSMANNEN 
    Deltagare

Nä! Nu får du komma hem.😁

karlklasen 
    Deltagare

På väg ner nu! Det blir Ljunghusen eller Skanör. Ser OK ut för lör-sön men troligen inte bra vågor.

• Det här svaret redigerades 2 months, 2 weeks sedan av  karlklasen.
     mexi_ 
    Deltagare

Cool!
    Jag stannar till i morgon, ser bra ut på förmiddagen.
    Sover i Smygehuk och kolla där först, men tror det kan bli bra i ljunghusen, finare vatten där och borde kunna bli lite vågor med hyfsad vinkel.
    Hör gärna av dig om var du kör 🙂

//Fredrik
    070-3768126

karlklasen 
    Deltagare

Cool!

Jag stannar till i morgon, ser bra ut på förmiddagen.

Sover i Smygehuk och kolla där först, men tror det kan bli bra i ljunghusen, finare vatten där och borde kunna bli lite vågor med hyfsad vinkel.

Hör gärna av dig om var du kör 🙂

//Fredrik

070-3768126

Misstänker att revet utanför Ljunghusen kommer ta udden av vågorna pga inte så mycket syd i vindriktningen. Iofs har jag kört ute på revet någon gång, det är lite kul, men det är stor risk att ha sönder fenor på stenarna. Ev kan det bli Ljunghusen på fm och sen Skanör på em om det vrider upp lite mer på väst efter lunch. JAg hör av mig!

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2019 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account