Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skillnad mellan Simmer ZeroSeven 02 till 03

  • Skillnad mellan Simmer ZeroSeven 02 till 03

    Publicerad av eric_t på 27 mars, 2005 vid 09:49

    Ska köpa ett nytt segel på runt 7.5 kvm och har hittat simmer zeroseven från 02 och 03. Och undrar vad som är skillnaden mellan dem? Verkar som de har gjort en rätt stor ändring i designen mellan 02 o 03.

    Är det ZeroSeven ett bra segel? Finns det något liknanade som är skönt och värt att kolla på?

    smurff svarade 19 år sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • smurff

    Medlem
    27 mars, 2005 vid 11:03

    Där är en liten skillnad pga de “stretch control tendons” som simmer har från 03 och framåt på sina segel. Men hur stor skillnad det gör på vattnet vet jag inte eftersom jag inte har provat 05-02. Jag har ett Zero 5-03 6.9m och tycker att det är skönt och segla med. Plockar fram det vid 6-7m/s och kan hålla det upp till 9-10 m/s sen får jag gå ner en storlek. Lätt att rigga och håller sig hyfsat stabilt även i byarna. Jag har dock aldrig hört någon som har ett Zero 5-02 klaga-tvärtom har bara hört bra om detta segel. Det kan nog inte gå fel oavsett vilken årsmodell du köper så länge du köper rätt storlek för dig.
    Jag har använt min 6.9:a mycket väger 80-85kg beroende på form.

  • eric_t

    Medlem
    27 mars, 2005 vid 20:14

    Tack! Då får det bli ett 02 eftersom det är hyffsat mycket billigare.

  • the_novice

    Medlem
    28 mars, 2005 vid 18:08

    Har kört zero-seven 7.6 -04 och det är ett himla gott segel (mer freerace än zero-five ovan som är ett freeride), lätt att hantera för sin storlek, känns mindre än 7.6 och lättgippat (ev. kan nedersta lattan ligga lite mot masten men det beror nog på riggning också). Har inte kört 02 eller 03, ev. skilljer det på deras stretch kontroll. Rekommenderad mast är väl SC6 och det bör man nog ha, undvik SC3 (har lovat mig själv att aldrig köra med master på 30% igen…).

  • _xs_

    Medlem
    29 mars, 2005 vid 13:59

    Skulle det inte bli ett Zero-five? wink.gif

  • eric_t

    Medlem
    29 mars, 2005 vid 15:36

    Visst blev det ett ZeroFive 7.5 2002. Köpte ett nytt på SurfersParadise för 1990 kr, helt okej!

  • smurff

    Medlem
    29 mars, 2005 vid 22:12

    ok! bra val! surfa på

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skillnad mellan Simmer ZeroSeven 02 till 03

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.