Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skitsnyggt Klitmöller-mag!

  • htn

    Medlem
    26 april, 2012 vid 20:42

    Tack för den!
    Fantastiskt foto.
    Måste bläddra ett varv till innan läggdags…

  • fraddanr

    Medlem
    26 april, 2012 vid 20:49

    fantastiskt!

  • styret

    Medlem
    26 april, 2012 vid 21:06

    personligen tycker jag det ser ut som en blandning mellan “windowsbilder” och någon som precis lärt sig lite fräcka effekter som selektiv färg och HDR i Photoshop.

    Surfbilderna hade tålt lite mer svärta (och då är jag verkligen ingen högkontrastkille) och i sekvenserna hade dom kunnat göra lite bättre maskningar. Kollagen spretar nått jävulskt.

    Men mastigt och kul mag. Snygga uppslag där man ser hela vågen.

    Men skitsnyggt?
    http://viewer.zmags.com/publication/e8f5babc#/e8f5babc/25
    Det här är skitsnyggt!

  • kele

    Medlem
    26 april, 2012 vid 22:47

    Se där, första gången på bild i World cup sammanhang. Antagligen sista också. Sköna bilder att minnas tillbaka på………

    /Kele

  • svenne

    Medlem
    26 april, 2012 vid 23:20
    styret;687001 wrote:
    personligen tycker jag det ser ut som en blandning mellan “windowsbilder” och någon som precis lärt sig lite fräcka effekter som selektiv färg och HDR i Photoshop.

    Surfbilderna hade tålt lite mer svärta (och då är jag verkligen ingen högkontrastkille) och i sekvenserna hade dom kunnat göra lite bättre maskningar. Kollagen spretar nått jävulskt.

    Men mastigt och kul mag. Snygga uppslag där man ser hela vågen.

    Men skitsnyggt?
    http://viewer.zmags.com/publication/e8f5babc#/e8f5babc/25
    Det här är skitsnyggt!

    Inte mycket HDR där om du frågar mig, men massor med Photoshop javisst!
    Finns massor av bilder som postas här på konfen som jag själv kräks lite av och sväljer igen. Men det här är ett magasin, inte ett fotoalbum. Det är rätt uppenbart att det är massor med Photoshop och jag menar inte att alla bilder är bra utan att det är en sjysst blaska om ett sjysst ställe. Och därmed inte sagt att jag tänker göra plansch av skiten och hänga på köksväggen. Det finns det bättre material till.
    Men som vindsurfblaska slår den alla ws-blaskor som har funnits på Pressbyrån. Någonsin.

    Din blaska är också skitsnygg. Och precis lika mycket Photoshop. Så det så. 😉
    (Så länge man inte eftersträvar någon form av Lomo så hatar jag översaturerade bilder, och det finns det gott om i den)

  • tws

    Medlem
    27 april, 2012 vid 00:33

    Jupp. Fikk en powernap inn.

  • styret

    Medlem
    27 april, 2012 vid 05:59
    Svenne;687005 wrote:
    Inte mycket HDR där om du frågar mig

    Nu frågade jag ju inte dig… Varannat svartvitt porträtt är ju superfixat. Är du blind eller?

    Jag har VERKLIGEN inget emot PS. Men det är ju riktigt lökiga effekter dom har slängt på för att rädda dåliga bilder.

  • lars_k

    Medlem
    27 april, 2012 vid 06:18

    Snygga überfixade bilder från ett grymt ställe! Längtar till semestern…

  • svenne

    Medlem
    27 april, 2012 vid 07:18
    styret;687008 wrote:
    Nu frågade jag ju inte dig… Varannat svartvitt porträtt är ju superfixat. Är du blind eller?

    Jag har VERKLIGEN inget emot PS. Men det är ju riktigt lökiga effekter dom har slängt på för att rädda dåliga bilder.

    Visst är de fixade, men det är inte HDR. En HDR kräver att det är en bildsekvens som källa. Att ni lökiga filmkonservatister inte förstår det kan ju inte jag rå för.

    Puss på rej!

  • styret

    Medlem
    27 april, 2012 vid 07:39

    ehhh jo.

    Du behöver inte en bildsekvens. Du kan göra flera framkallningar av samma exponering i rawkonverteraren.

    Jag är bara filmkoservativ på lediga stunder. Jobbkameran började räkna från ett igen förra månaden. Ett år gammal.

  • basse

    Medlem
    27 april, 2012 vid 17:37
    Lars_K;687009 wrote:
    Längtar till semestern…

    Enig!
    Alltid kul att se bilder från Klitmöller. Fan vad hårigt det kan vara alltså.

  • janne_b

    Medlem
    29 april, 2012 vid 07:38

    Sweet!

  • m3lk3r

    Medlem
    29 april, 2012 vid 11:59

    skön text

  • jpo

    Medlem
    1 maj, 2012 vid 08:02

    Håller med, härligt foto!!

  • claes6

    Medlem
    3 maj, 2012 vid 10:21

    Fedt…!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skitsnyggt Klitmöller-mag!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.