• bjorn-daniels

    Medlem
    3 juli, 2015 vid 05:15

    @Jesper B 734137 wrote:

    Björn,
    Kanse en xl kodis över foten lite tape också in i en doja?

    JB

    Ähhh, spelar ingen roll längre, vinden är borta, husbilen står på uppfarten och jag är tillbaka på jobbet. Dessutom har nåt äckligt högtryck placerat sig som säkert ger stiltje tills det slår om och fryser igen så man inte kan segla. Lika bra att lägga ner och börja med nån meningslös bollsport.(nä, jag är inte bitter)

  • sailortrash

    Medlem
    3 juli, 2015 vid 06:11

    @Gustav1980 734126 wrote:

    Du som tänkte testa five fingers kan väl återkomma med en rapport 🙂
    Sugen på samma lösning nämligen…eller sådana där tunnisar som nämnts ovan!

    Jodå, jag skriver ngt om de när de e testat. Om det börjar blåsa ngn gång…Jag har de i gymmet oxå (jag tog alltid av mig skorna vid knäböj och lyft över huvudet ändå…) så jag vet redan att på torra land är barfotakänslan där. Jag tycker de (fivefingers) har lyckats väldigt bra med “barfotagrejen” faktiskt. Är rätt säker på att de kommer funka perfekt för surf oxå.

  • maglu

    Medlem
    3 juli, 2015 vid 09:25

    Var nära att sabba hela fjolårets surfresa till kapverde, flera skärsår första dagen, blev infekterat, men som tur var bröt infektionen ut först på vägen hem, benet svullet halvvägs till knät och vansinnigt ont.
    Ytterligare en gång på Tenereifa som hade undvikits med skor, svinhal hyrbräda, halkade i pumpningen för att plana igång och smällde läppen i bommen med fem stygn som resultat. Så någon slags skor kör jag nästan i alla väder. Formula från sandstrand och ute på djupt vatten en sommardag undantaget =)

  • snaffe

    Medlem
    5 juli, 2015 vid 14:09

    Jag skulle vilja slå ett slag för pannbandet. Mycket trevligt när det börjar bli kallt men ger ändå en skön frihetskänsla. Även nu när värmen är här är det en klar favorit hos mig. Man slipper få vatten i öronen, vilket på kvällen efter surf kan vara irriterande och svårt att få ut. Det är också mycket bra då det skyddar mot solen. Öronen och pannan är inte kul att bränna och är lätt att missa när man smörjer in sig med solkrämen.

  • sailortrash

    Medlem
    6 juli, 2015 vid 06:47

    På tal om ögon…bär (sol)glasögon! Precis som i fjällen en solig dag kan man skada ögonen annars..

  • sailortrash

    Medlem
    10 juli, 2015 vid 15:40

    Jag seglade med mina fivefingers/barfota skor i tisdags, och de var som jag trodde bra för surf. Vill ni egentligen segla barfota men inte skära er som trådskaparen- köp fivefingers. Jag kommer inte köpa några andra sommarskor i neopren igen allafall.

  • jesper-b

    Medlem
    11 juli, 2015 vid 07:47

    Pannbandet! Hur kunde jag glömma det. Så oerhört bra säkerhetspryl!!!!

    En grej jag funderar på vad gäller pannband, glassögon och hjälm – i vilken ordning ska de sitta på? Det beror kanske på om man kör freeride, race eller våg? Tänker på alla twin-tip jibbare (skidor) som ju alltid har sina googles under hjälmen, och så har vi den sk Stockholmsglipan (mellanrummet mellan hjälm och googles)… hur ska jag göra med detta?

    Är det ett måsta att ha sina vindsurfskyddsglasögon UNDER hjälmen? Är det ok?

    /JB

  • herr-pelegrin

    Medlem
    11 juli, 2015 vid 13:56

    Sommaren är här och jag har inte klivit ur Infinito än. Man klarar vassa o slippriga stenar, grus o andra knöligheter. Det enda som gått igenom är slånbärstaggar men dessa går även rakt igenom stövlar. Skon kan varmt rekommenderas för steniga förhållanden.

  • malibu

    Medlem
    11 juli, 2015 vid 14:04

    Googlade lite på fivefingers men verkar vara lite av en djungel. Någon som har en länk till schyssta skor till bra pris?

  • rillestark

    Medlem
    11 juli, 2015 vid 16:46

    Jag har alltid i alla tider kört med Atan eftersom mina lite bredare fötter gillar mjuka skor som inte klämmer någonstans.
    Men i höstas vad jag förbi Surfspot i jakt på ett par nya skor för mina var bra slitna. Då vidgade jag vyerna och prövade igenom det mesta.

    Hittade då dessa: Xcel Infiniti boot 5mm round toe.

    Nu har jag seglat 3 gånger med dem & jag blir bara mer & mer nöjd. De har liksom rätt kombination av stabilitet & mjukhet på nått vis. Jag upplever att det är lättare att komma i och även ur stropparna & ändå mjuka så man kan hooka fast sig med tårna, samt bra bredd i tåboxen. Skulle tro att de blir mina nya favoriter! 🙂

    Frid!

  • pete

    Medlem
    11 juli, 2015 vid 17:15

    @Jesper B 734307 wrote:

    Pannbandet! Hur kunde jag glömma det. Så oerhört bra säkerhetspryl!!!!

    En grej jag funderar på vad gäller pannband, glassögon och hjälm – i vilken ordning ska de sitta på? Det beror kanske på om man kör freeride, race eller våg? Tänker på alla twin-tip jibbare (skidor) som ju alltid har sina googles under hjälmen, och så har vi den sk Stockholmsglipan (mellanrummet mellan hjälm och googles)… hur ska jag göra med detta?

    Är det ett måsta att ha sina vindsurfskyddsglasögon UNDER hjälmen? Är det ok?

    /JB

    Funderar på att börja köra med selen innanför våtdräkten. Vad tror ni om det? Kanske kan bli kajt-mode?

  • sailortrash

    Medlem
    11 juli, 2015 vid 19:49

    @malibu 734311 wrote:

    Googlade lite på fivefingers men verkar vara lite av en djungel. Någon som har en länk till schyssta skor till bra pris?

    Addnature.com säljer, men de är inte direkt billiga. Men de känns som barfota.

    Kolla på pricerunner, men jag rekommenderar att prova faktiskt..

  • jesper-b

    Medlem
    12 juli, 2015 vid 15:22

    100% rätt! Man kan ju jämföra med pro-surfare som alltid har sin leach fäst under våtdräkten medan alla amatörer har den utanpå. Alla pro-vindsrufare borde på samma sätt ha selen under!

    /JB

  • rasmus_w

    Medlem
    15 juli, 2015 vid 00:55

    Jag är lite sugen på att skaffa nån snygg surfhjälm i plåt, gärna med heltäckande visir då. Du har inte möjligtvis nån i ditt surfskjul, Jeppe?
    aad1177fcfaaa41b903eec3d7ef27468.jpg

  • asmurfer

    Medlem
    15 juli, 2015 vid 05:53

    Köpte Rip Curls skor med friliggande stortå för vågsurf för något år sedan. Fantastiskt grepp och framförallt ger stortån balans.
    Krya på dig!
    A

    Sent from my D5803 using Tapatalk

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.