Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Slalom Haga Park

  • bulanb

    Medlem
    16 juni, 2015 vid 15:38

    Helt ok slalom med 8,6 och 122 l bräda i dag. Fick 2 timmar men var ensam i banan. Kanske blir det ännu bättre i morgon.

  • badjanne

    Medlem
    16 juni, 2015 vid 15:50

    Vore kul om ni skrev datum på inläggen. Svårt att hänga med när det gäller.

  • falcon71

    Medlem
    16 juni, 2015 vid 19:02

    Känns inte som vi behöver datera inläggen, Haga levererar ju nästan varje dag!
    Alltid roligt att skapa lite hets innan tävling!

  • parmezzan

    Medlem
    16 juni, 2015 vid 19:53

    Har varit nere på Haga en vecka nu (tackar för all vind) och försökt komma igång med mina slalom segel (kör simmer scr). mycket omsorg har lagts på att göra snabba gippar och inte på att bränna i tophastighet på choppen. Men jag förstår dock inte hur ni klarar av att köra så hårt med så stora segel när det blåser som gatan? När jag plockar fram 7.0an på min 104 liter falcon så verkar ni fortfarande köra på 8.6 kvm och tycka att det är behagligt. Visst kan man dra bort mycket med nedhalet men ändå. Spelar vikt och längd på seglare mycket roll eller är det bara jag som inte kör 100% i selen? (Jag vägen 70 kg och är 176 cm)

  • mackee

    Medlem
    17 juni, 2015 vid 04:08

    Släpp ut skotet lite och häng ut röven så klarar du lite mer tryck

  • bulanb

    Medlem
    17 juni, 2015 vid 04:37

    Häng med ut i eftermiddag Parmezzan, så kör vi lite i banan. Blir nog inte så många de flesta verkar jobba nu när det är kort vecka.

  • falcon71

    Medlem
    17 juni, 2015 vid 06:00

    Kollar du Mackees och Stoffes segling, så ser du att det inte är någon komfortsegling utan öppendörrsegling med mycket tryck ut ur gippen. Viktigt att ha lite större segel när det är trångt vid bojen, annars har man inte en chans att plana efter vändning. Givetvis är det mer komfortabelt att kunna stänga till ett lite mindre segel, men det räcker inte med lagom när man är 8 seglare på banan. Bara att ge dig ut och stångas med Peter B om du är kvar på plats.

  • parmezzan

    Medlem
    17 juni, 2015 vid 06:13

    Tack så mycket för alla svar! Jag har själv märkt att gippen blir betydligt bättre om man är lite överriggad. Jag har tyvärr planerat åka hem idag så jag får testa att köra med er nästa gång jag kommer ner till vindfabriken
    /Marcus

  • bulanb

    Medlem
    17 juni, 2015 vid 14:04

    Om jag säger så här:
    7,0😈☀️7,0😈☀️
    Trevlig midsommar på er, vi ses på Midsomer schlalom. 😜

  • falcon71

    Medlem
    17 juni, 2015 vid 17:47

    Sent ute idag, fick 40 minuter med halvtryck i 7.7:an, ses i midsommar, utvilade och redo för drabbning

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Slalom Haga Park

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.