Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Snökite för nybörjare

  • Snökite för nybörjare

    Publicerad av suecocabron på 4 januari, 2011 vid 14:13

    Tjenare!

    Jag är helt nybörjare för snowkite. Vad ska man tänka på? Någon speciell utrustning man behöver?
    Kör alla foil kites eller även med vanliga uppblåsbara leading edge kites? Spontant känns det lite halvriskigt att köra den vanliga kiten i 10 minus och dunka den i is/snö..

    henkelu svarade 13 år, 2 månader sedan 7 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • milkman

    Medlem
    4 januari, 2011 vid 22:55
    suecocabron;643570 wrote:
    Tjenare!

    Jag är helt nybörjare för snowkite. Vad ska man tänka på? Någon speciell utrustning man behöver?
    Kör alla foil kites eller även med vanliga uppblåsbara leading edge kites? Spontant känns det lite halvriskigt att köra den vanliga kiten i 10 minus och dunka den i is/snö..

    Du kan köra vilken kite som helst. Men om du ska köpa en till kite för Snowkite bara så rekommenderar vi denna: http://www.kitekraft.se/access-xc-komplett.html
    Grym kvalité, grym drake och bra pris.

  • farbrorfraz

    Medlem
    6 januari, 2011 vid 09:07

    Hej!

    Jag kör tub-kites privat och i skolan, funkar finemang! Klart, donkeyn är lite stel vid -15, men än har det funkat. Sen är det en smaksak om man vill ha foil eller tub, beror på vad du vill göra, och om du vill göra det bara i snön eller på vatten också. Men, det finns alternativ för alla varianter! Det bästa är att du har massa alternativ!

    Kör hårt!

  • bicless

    Medlem
    11 januari, 2011 vid 22:03