Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Snowkite Park

  • Snowkite Park

    Publicerad av headcase på 3 september, 2006 vid 18:01

    Feb 2007 kommer det hit nästan 30st kiteare från England för att kita sjöarna här. Det var en gäng här förra året o hade så kul att de ta med sina polare igen i år.
    Den här gången tänkte jag fixa några rampar o rails o sånt mestedels i trä sen täcker de med snö.
    Så om det finns någon runt hälsingland i febuari är det bara att beger sig till Dellen sjöarna och åka.

    mrfuckface svarade 17 år, 7 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • grozzny

    Medlem
    4 september, 2006 vid 18:18

    Skoj!

    När kommer “kiteparken” vara igång? Redan nu i vinter eller först i februari?

  • headcase

    Medlem
    6 september, 2006 vid 17:39

    Om allt går som planerat blir det någon gång efter ny år och vara kvar tills isen börjar gå up. kitepark vet jag inte men så mycket som jag kan fixa för pengarna och jobbet gjör jag själv. Det blir inget jätte grej men jag har pengar så det räcker att göra några kul hopp, rails o sånt, virke är rätt biligt här.
    Tänkte du komma up o åka???? skulle vara kul med mer kitare här, vi är bara 4st kitare i byn och sjön har plats för mer så länge de inte sabbar grejarna är de vällkommen.
    Ev

  • cortex

    Medlem
    15 september, 2006 vid 15:37

    Annars kommer det att finnas en snowkitepark uppe på Högfjället i Sälen i vinter. Komplett med rails, kickers, limpor etc. Är iofs i planeringsstadiet för tillfället så kom gärna med förslag på vad ni vill ha där. Maila förslagen till kristjan@nordicsurfers.com.

    Låter kul det där med Delsbo. Jag lär ju titta förbi där i vinter när jag hälsar på svärmor i Hudik.

    /Kaj(Tech)

  • mrfuckface

    Medlem
    15 september, 2006 vid 15:54

    på tal om högfjället? är det någon som ska säsonga i sälen i vinter?

  • cortex

    Medlem
    15 september, 2006 vid 18:06

    Jag vet att Mav (Erik Fernholm) ska vara där hela vintern med 2-3 heltids-instruktörer… Kitecentret kommer att vara rätt stort i år. :tongue:

    /Kaj(Tech)

  • mav

    Medlem
    19 september, 2006 vid 08:01

    Japp, Jag kommer säsonga uppe i sälen, är där mellan 1 dec och 30 april =)

  • erling

    Medlem
    19 september, 2006 vid 10:21

    Nice Headcase! Fint med lite rails å hopp nära gävle! hör av dig när du ska börja bygga så kan kanske några Gävle grabbar komma upp å hjälpa till å bygga å åka lite=)

    /Erlands

  • mrfuckface

    Medlem
    19 september, 2006 vid 15:40
    Mav wrote:
    Japp, Jag kommer säsonga uppe i sälen, är där mellan 1 dec och 30 april =)
    känner du till om det finns ledigt boende kvar?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Snowkite Park

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.