Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing söker prao hos brädbyggare

  • söker prao hos brädbyggare

    Publicerad av emiljahrsten på 13 oktober, 2017 vid 12:30

    Hej jag är 13 år och söker prao och tänkte att det skulle vara kul att lära sig att bygga brädor. Så om ni känner någon som kan tänka sig ha en elev i från 21-23 november så är jag jätte tacksam för svar!

    emiljahrsten svarade 6 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • bjorn-daniels

    Medlem
    13 oktober, 2017 vid 20:05

    Hej, kul att du är intresserad och försöker få till en praoplats ”utanför boxen”. Tyvärr finns inte så många som jobbar med brädbyggning. Jag har ingen möjlighet att ta emot någon prao dels pga att jag inte har det som heltid sen för att det krävs härdplastutbildning för att jobba med epoxi professionellt. Möjligtvis kanske du kan hitta någon duktig hemmabyggare (och som inte är så noga med lagarna) som du kan praoa hos. Viktigt att du förstår att det är många hälsoskadliga kemikalier inblandade och att man måste använda ordentlig skyddsutrustning. Du är ju dessutom minderårig så jag kan tänka mig att det finns en hel del lagar och regler som man måste följa. Vill inte vara nån tråkmåns men jag tror du får svårt att hitta nåt.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    13 oktober, 2017 vid 23:11

    Lite OT men det är betydligt enklare att bygga en bräda för hårt vatten. Nedan talar vi om plywood och epoxi samt kanske lite mer därtill. Att bygga en isbräda är inget mot att bygga en vindsurfingbräda!

    http://www.surfzone.se/forums/topic/bradbygge-inspirationskvall-for-nya-bradbyggare/

    • Detta svar ändrades 6 år, 6 månader sedan av  herr-pelegrin.

    BRÄDBYGGE – Inspirationskväll för nya brädbyggare

  • emiljahrsten

    Medlem
    15 oktober, 2017 vid 16:01

    Tack så jätte mycket! jag har jobbat lite med plast och epoxi innan. Men det var bara lagningar så jag antar att det är ganska mycket mer avancerat att bygga en bräda från scratch. Men en isbräda låter ju som en bra idé! Men tack så jätte mycket för svaren!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing söker prao hos brädbyggare

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.