Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Söker tricks för nybörjare

  • Söker tricks för nybörjare

    Publicerad av draksurfaren på 14 mars, 2017 vid 20:12

    Tjena!

    Nu är det så att jag har kitesurfat i cirka ett år. Jag kan surfa fram och tillbaka, vända och kryssa mot vinden. Jag har sedan årsskiftet börjat lära mig att hoppa. Det går helt okej!

    Dock undrar jag om någon kan ge tips på enklare tricks som passar en nybörjare? De flesta trick jag hittar på nätet ser rätt avancerade ut!

    Dark slide tycker jag ser rätt ballt ut. Är den enkel nog att lära sig eller komma man slå halvt ihjäl sig?

    Det ser riktigt häftigt ut att hoppa högt, men det antar jag kommer med tiden när teknik och övning sätter sig i ryggraden.

    Jag söker helt enkelt tips på enklare trick!

    Tack ska ni ha!

    pelle-surf svarade 7 år, 1 månad sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • pelle-surf

    Medlem
    16 mars, 2017 vid 21:12

    Backroll är ganska lätt att öva in, kan göras på lite olika sätt, mer eller mindre avancerat. Går att senare kombinera med transition vilket då blir lite mer avancerat. Raily är ju bra oxå, poppen är ju då ganska viktig att ha lite koll på, som i dom flesta hopptrix.
    Öva att hoppa vid vändning, att du precis innan du ska vända håll, styr kiten lite förbi 12, kanta upp,dra ner bommen så du får lite lyft och vrid dig i rätt posision för den nya åkriktningen, styr ner kiten o landa. Kan läggas till olika snygga grabs.
    Börja öva tricks när du är måttligt riggad utan alltför mycket tryck och se till att ha gott om plats runt dig.
    Övar själv Darkslide och man slår inte ihjäl sig, men det är kanske bra om du övat på att loopa kiten lite innan.
    Orkar inte länka men finns ju mycket på tuben.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Söker tricks för nybörjare

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.