Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Söndag ostligt stockholm

Taggad: 

  • nachoman

    Medlem
    16 september, 2011 vid 06:47

    Kapellskär tror jag funkar finfint!

  • herr-pelegrin

    Medlem
    16 september, 2011 vid 07:08

    Har Ni testat att köra vid Årsta Havsbad? Det borde fungera och ligger väldigt nära för innerstadsbor och de som bor söder om stan. Jag kan tänka mig att den lilla södra stranden till höger om den “pirformade tarmen” är bäst att utgå ifrån, istället för badet mellan bryggorna. T v om “tarmen” ligger ett par stenar så t h från “lagunen” borda vara bäst.

  • raggarn

    Medlem
    16 september, 2011 vid 08:32

    om du är på Ekerö så kan Södran badet vid Träkvista funka bra på ostligt

  • stenevinge

    Medlem
    16 september, 2011 vid 10:17

    Tack jag skall testa södra badet träkvista om det håller i sig;-)

  • staffomania

    Medlem
    16 september, 2011 vid 13:00
    Herr Pelegrin;670001 wrote:
    Har Ni testat att köra vid Årsta Havsbad? Det borde fungera och ligger väldigt nära för innerstadsbor och de som bor söder om stan. Jag kan tänka mig att den lilla södra stranden till höger om den “pirformade tarmen” är bäst att utgå ifrån, istället för badet mellan bryggorna. T v om “tarmen” ligger ett par stenar så t h från “lagunen” borda vara bäst.

    Årsta havsbad är bra på Sydväst.. Tveksam hur det funkar vi ostligt dock. Kan ju kanske funka drägligt vid motsatt riktning (dvs NO) men har aldrig prövat.

  • tryggen

    Medlem
    16 september, 2011 vid 13:50

    Fågelö Udde på Lidingö är mycket bra vid ostliga vindar.
    Vi blir ett gäng som kör på söndag om proggen håller.

  • sailortrash

    Medlem
    16 september, 2011 vid 16:36

    Brevik och österskärs havsbad kommer att leverera fint om prog. håller båda är som bäst vid östligt. vid havsbadet finns det en restaurang om man bli hungrig eller kaffesugen..

  • herr-pelegrin

    Medlem
    16 september, 2011 vid 17:48

    ÅRSTA HAVSBAD – Årsta borde fungera allt från sjöbris via nordost till ost. Kaxiga åkare borde kunna testa lång repa ut mot kanten av Mysingen om nu inte fjärden utanför Årsta skulle räcka till.

    http://kartor.eniro.se/query?what=maps&search_word=&geo_area=%C3%A5rsta+havsbad&from=

  • electric

    Medlem
    16 september, 2011 vid 23:08

    Skanssundet.

    /Lars

  • stefanlindmark

    Medlem
    17 september, 2011 vid 12:19
    sailortrash;670066 wrote:
    Brevik och österskärs havsbad kommer att leverera fint om prog. håller båda är som bäst vid östligt. vid havsbadet finns det en restaurang om man bli hungrig eller kaffesugen..

    Jag kommer garanterat köra Österskär imorgon.
    Ostligt blir helt perfekt!

  • herr-pelegrin

    Medlem
    18 september, 2011 vid 07:28

    SÖNDAG MORGON INOMSKÄRS – Viva meddelar mellan 6 och 9 i yttre skärgården. Vid koll runt 08.15 på Horsfjärden såg det betydligt klenare ut – bara ett par m/s. Det kan vara läge för hugade att söka öppen kust.

  • oscarlj

    Medlem
    18 september, 2011 vid 07:38

    Jag hoppas och tror att det kommer öka vid 2-tiden. Avvaktar till då och drar Österskär eller nått.
    Om det är någon där är jag tacksam för en update efter lunch.

  • bjorna

    Medlem
    18 september, 2011 vid 08:32

    Enligt Viva http://vivakarta.sjofartsverket.se/ är det ju lite vind ute vid landsort men bara 5 m/s vid Lidingö än så länge. Som sagt hopp om ökning efter lunch, men det gäller nog att ge sig utåt…

  • henke_a

    Medlem
    18 september, 2011 vid 08:37

    Som det är nu verkar det vara lite SO, funkar Torö på SO, och funkar det om det vrider till rak O?
    Nån som vet och nån som skall dit?

  • xhib

    Medlem
    18 september, 2011 vid 09:27

    Jag drar nog till Björkvik. 2 stjärnor på windguru i eftermiddag. I värsta fall får man guppa en bit ut på nämndöfjärden så att det blir fri vind.

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Söndag ostligt stockholm

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.