Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Speed Weed Championships 2012

  • Speed Weed Championships 2012

    Publicerad av tobhed på 30 april, 2012 vid 09:29

    Aloha,

    Jag och Uffe har diskuterat lite fram och tillbaka gällande GPSSS-tävlingar här nere i södra sverige. Tidigare har det varit svårt att få alla att samlas på samma ställe, oftast stannar t.ex Habo-maffian i Habo och Klagshamns-maffian stannar i Klagshamn så tävlingarna har “gynnat” de som har seglat i Klagshamn då dessa event oftast har genomförst i Klagshamn.

    Tills i år har vi då förenklat och sagt att de man får segla precis var & när man vill, dock ska din session genomföras på skånska vatten. I slutet av året får vi då fram vinnare för respektive kategori (10 sek, 500m, alpha, nautisk etc) och vet då också vem som är snabbast i Skåne.

    Vill understryka att alla är välkomna oavsett var man bor etc, det enda som gäller är att personens session är gjord på skånska vatten. Tävlingen börjar 1:e Maj och gäller året ut, have fun 🙂

    Anmäl er och läs mer på nedanstående
    http://www.gps-speedsurfing.com/default.aspx?mnu=event&val=259

    Som ni ser räknas tydligen skåne till Australien, men bry er inte om detta – det löser sig nog så småningom

    jester svarade 11 år, 5 månader sedan 11 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • lasse-n

    Medlem
    30 april, 2012 vid 12:23

    Bra upplägg.

  • surfan

    Medlem
    30 april, 2012 vid 13:00

    gött är numera anmäld !!!

  • joth

    Medlem
    30 april, 2012 vid 13:18

    Anmäld!

  • seve1000

    Medlem
    30 april, 2012 vid 15:43

    Nu är jag också anmäld och det startar ju i morgon, så bra att det är prognos;-)

  • marden

    Medlem
    30 april, 2012 vid 16:02

    Skåne e de allt söder om Göta kanal ? 🙂

  • tobhed

    Medlem
    2 maj, 2012 vid 09:51

    Då jag har fått några frågor så kommer här en kort ”manual”:

    Anmäla sig:
    För att anmäla sig till eventet så välj alternativet ”My GPS” i huvudnavigeringen. Därefter letar du upp ”My Equipment” och väljer ”Events”, väl där så lägger du till ditt event enligt samma princip som att lägga till segel, fena, bräda etc.

    Se aktuell ranking:
    För att se aktuell ranking för respektive kategori så kan man göra detta på lite olika sätt, antingen kolla under ”last event sessions” på startsidan och se om ditt event finns med i den listan eller välj ”Events” i huvudnavigeringen och väl på sidan så klickar du på önskat event under ”running events”.
    Nu ska du befinna dig på ”2012 Speed Weed Championships” eventsida där du kan läsa lite om tävlingen samt se vilka som är anmälda samt vilka deras PB (ranking). På denna sida finns även ett antal manyalternativ du kan välja som du hittar precis under bannern. Den mest intressanta av dessa är den som heter ”Event rankings” där du kan se aktuell ranking för respektive kategori, den uppdateras varje gång personen ifråga sätter en bättre hastighet än tidigare sessions.

    Hur registrerar jag en session så att den kommer med i tävlingen?:
    Mitt tips är att varje gång ni genomför en session på skånska farvatten så ser ni till att den kommer med i tävlingen, detta för att ev inte missa någon av era framsteg inom respektive kategori.
    För att registrera en session så att den är med i tävlingen är det mest optimala att ni gör detta i samband med att ni lägger in er runda på GP3S-siten. När ni befinner er på sidan där ni registrerar er session finns det ett menyalternativ högts upp på sidan som heter ”event name”, har ni gjort enligt anvisningarna ovan så ska eventet vara valbart i dropdown menyn så det är bara att välja detta och gå vidare.

    Priser?
    Ja, det hade varit trevligt =) I dagsläget har jag inget, men om någon vill sponsra eller bidra så går detta givetvis utmärkt. Man kan då välja att sponsra en viss kategori (typ ett alpha-pris eller liknande) eller välja att skänka något till den som blir bäst totalt sett vid årets slut. Jag ska försöka jaga rätt på lite priser under året, men alla bidrag är givetvis välkommet så hör av er

  • klang

    Medlem
    3 maj, 2012 vid 18:03

    Kul att ni driver på pöjkar

  • tobhed

    Medlem
    3 maj, 2012 vid 19:14

    Du får ju anmäla dig och vara med, jag ska spöa dig på alphan i år 😉

  • alexxx

    Medlem
    7 maj, 2012 vid 15:48

    Trevligt initiativ, alltid kul med lite extra krydda:-)

  • tobhed

    Medlem
    9 maj, 2012 vid 07:32

    upp….

    kan någon nåla denna tråd?

  • jester

    Medlem
    9 maj, 2012 vid 11:15

    Nålat…

  • teamrider

    Medlem
    31 maj, 2012 vid 20:45

    I´m on…

  • tobhed

    Medlem
    4 juni, 2012 vid 11:48

    Tänkte att jag skulle meddela lite aktuell ställning i speed weed championship tävlingen som pågår för fullt, det är rolig läsning för vissa (speciellt om man har ett namn som börjar på U…) och lite tråkigare för andra. Det är i vilket fall 19 personer som är med just nu, men det är bara att komma med och tävla precis när som helst

    Placeringarna i Average, 100, 250, 500, Max 10 s & Max 2 s är alla identiska. Jag tror dock att det hade varit lite annorlunda om Marek hade registrerat alla sina rundor. Respektive resultat står inom parantesen:

    1. Ulf Breselius (39.59, 41.87, 39.86, 35.3, 40.56, 42.56)
    2. Tobias Hed (38.43, 40,79, 38.63, 34.32, 39.21, 41.77)
    3. Thompa Althin (36.83, 38.36, 37.39, 33.07, 37.87, 38.75)

    1 Hour:
    1. Jonas Thell 21.13
    2. Alexander Ekman 20.07
    3. Paddy Boyum 19.17

    Nautisk mil:
    1. Alexander Ekman 29.55
    2. Ulf Breselius 28.88
    3. Jonas Thell 27.42

    Alpha racing:
    1. Paddy Boyum 23.95
    2. Ulf Breselius 21.31
    3. Richard Dahl 21.13

  • gobandit-sweden

    Medlem
    20 juli, 2012 vid 14:30

    Hej,

    Vi vill meddela att ni nu kan filma och få med hastigeheten i era åk samtidigt. Med nya Gobandit Live kameran filmar du i Full HD 1080p samtidigt som den med den inbyggda GPS:en noterar topphastighet, nuvarandehastighet, höjd över havet, om du utsetts för några G-krafter och att man kan koppla på en pulsmätare på den.
    GoBandit Live har inbyggd WiFi så så fort man är klar kan man dela med sig av åket på Facebook, Youtube eller GoBadits egna community via din smartphone och Gobandits App.

    Lycka till önskar vi på B4S Team GoBandit Sweden

  • jester

    Medlem
    24 oktober, 2012 vid 08:53

    Tar bort nålningen av denna tråd. I framtiden kommer vi ha en tråd för alla tävlingar per år.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Speed Weed Championships 2012

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.