Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Speedtraining in ARUBA

  • Speedtraining in ARUBA

    Publicerad av badjanne på 16 januari, 2010 vid 21:38

    Har just anlant till Aruba.
    27 grader varmt 12meter per sekund stabil franlandsvind. Platt som fan och rena speeddrommen.
    Traffade Sahra fran Aruba idag. Altsa hon som ar WM i freestyle.
    Imorgon blir det kora av och jag och Brigitte kommer nog att fixa lite arsbasta.
    Sen skall Sarha och jag trana freestyle lite loopar och sant.
    Langre rapport kommer.
    Hennes mamma halsar oxa

    badjanne svarade 14 år, 2 månader sedan 14 Medlemmar · 50 Svar
  • 50 Svar
  • surfan

    Medlem
    16 januari, 2010 vid 21:48
    Badjanne;595291 wrote:
    Har just anlant till Aruba.
    27 grader varmt 12meter per sekund stabil franlandsvind. Platt som fan och rena speeddrommen.
    Traffade Sahra fran Aruba idag. Altsa hon som ar WM i freestyle.
    Imorgon blir det kora av och jag och Brigitte kommer nog att fixa lite arsbasta.
    Sen skall Sarha och jag trana freestyle lite loopar och sant.
    Langre rapport kommer.
    Hennes mamma halsar oxa

    Gött Janne ta mycke bilder och prova alla ställen
    för jag är sugen på att åka dit!

  • kapten-k

    Medlem
    17 januari, 2010 vid 00:21

    Fy fan va Gött! Kör så det ryker Janne!

  • lasso

    Medlem
    17 januari, 2010 vid 10:33

    ..då hänger vi med….!

    surfan;595292 wrote:
    Gött Janne ta mycke bilder och prova alla ställen
    för jag är sugen på att åka dit!
  • sode

    Medlem
    17 januari, 2010 vid 10:56

    Smutt!

    Kommer själv till Aruba i slutet på mars, skulle också behöva lite hjälp med loopen… (bl a, får tilläggas…)

    Har du egna grejer med, eller var har du tänkt hyra?

    Vill veta allt…!!

  • klang

    Medlem
    17 januari, 2010 vid 11:41

    super!!! behöver ett ställe att åka till på vintern … nästa år kanske…

  • badjanne

    Medlem
    17 januari, 2010 vid 21:47
    sode;595324 wrote:
    Smutt!

    Kommer själv till Aruba i slutet på mars, skulle också behöva lite hjälp med loopen… (bl a, får tilläggas…)

    Har du egna grejer med, eller var har du tänkt hyra?

    Vill veta allt…!!

    Har hyrt grejor pa plats. Kvalitet sa dar. Ta med eget om ni kan.
    Har kort lite idag pa eftermiddagen. Stundtals overrigad med 6,2.
    Solen tar hart harnere det branner i skinnet.
    Ha de gott dar hemma.

  • sode

    Medlem
    18 januari, 2010 vid 18:35

    Har haft lite kontakt med Vela, fått lite prisuppgifter osv, men vilka andra uthyrare finns det runt Palm Beach, där jag (och resten av icke-surfande familj) kommer att hänga…?

  • badjanne

    Medlem
    18 januari, 2010 vid 23:27

    Här hyrde jag
    http://www.arubawindsurfing.com/welcome.html
    Wim som ägaren hetter är jättetrevlig och du kan öppna ett konto och betala när du åker hem.
    Stranden är jättefin, din familj kommer att älska det.
    Det dock ganska dyrt här.
    Bild 3 visar Vela som såg rätt skabbigt ut. Möjligt det fanns bättre grejor än vad jag såg.
    Dom har i alla fall en tandembräda.

  • bollen

    Medlem
    19 januari, 2010 vid 16:16

    Jag hyrde ur containern när jag var där- fick en flong ny excocet rätt ur kartongen. Camber segel var det lite sämre med men det var ett par år sedan jag var där … (2006?)
    MVh Per

  • fox

    Medlem
    19 januari, 2010 vid 21:35

    Hyrde också av containergänget, lite skiftande kvalitet men helt OK, fick bättre grejor när man blivit bundis med grabbarna som skötte uthyrningen.
    Bodde vid Mancebo & Palm beach, mycket trevligare än i närheten av “hi rise hotel area” lokalbussen funkar super, går också bra att lifta mellan hotellet och Fishermans hut som är stället som gäller! Fantastiskt place, drömmer fortfarande våta drömmar om mitt senaste (2008) besök!

  • badjanne

    Medlem
    20 januari, 2010 vid 00:42

    Var ute och körde lite idag. (har tyvärr fått ichias men det går bra att surfa men är ett he-te att gå) Blev 24 knop på en gammal 130 liters bräda med halvtaskigt 6,0 segel där man fick sparka runt lattorna. Ganska byigt men det gällern att hitta vindstråken. En hel del nya stora hotell hindrar vinden.
    Snackade lite med killarna som jobbade hos Wim och dom var lite besvikna att han inte förnyade trasig utrustning.
    På vägen tillbaka besökte jag Vela.
    Dom har kanon grejor och allt modell 2010. Starboard, JP och NP. Allt är mycket välskött och imorgon bytar jag till Vela. Lite dyrare men kvalitet får kosta.

  • sode

    Medlem
    20 januari, 2010 vid 10:06

    Du skrämde upp mig när du skrev att Vela var skabbigt… ser fram emot nästa rapport från dem =)

    Hur är stranden i närheten av surfet? Vårt hotell ligger några hundra meter söder om Vela, men familjen skulle gärna vilja vara “nära” när jag surfar också… Barnvänligt (3 och 6)?

  • bollen

    Medlem
    20 januari, 2010 vid 19:30

    Janne!

    Glöm inte att kolla med Velas “outlet” innan du åker hem. Den låg tvärs över gatan från hi-rise i ett bungalow hotel. Gick att fynda förra årets grejjor tex en X6:a för 100 dollar, sliten visst -men håller än 😉 NP Search 4.4 helt nytt 100dollar… Morning price only for you!

    MVh Per

  • badjanne

    Medlem
    21 januari, 2010 vid 01:17

    Sode
    Din familj kommer att älska ARUBA. Vilket hotell skall ni bo på?
    Stranden nedanför Vela är bra för din familj. Man är noga men säkerheten här. Badzonen är riktigt inhängnad. Det finns oxå mycket H2O och andra aktiviteter här. På något ställe har man tom borrat hål i en fin gräsmatta och satt ner pinnar med flaggor på …

    Bollen
    Skall kolla outlet imorgon om jag kan gå så långt. Var på hospitalet idag och fick en hel drös piller mot min höft.

    Skall försöka dra över till Bonaire över helgen.
    Snöar det hemma ??????

  • sode

    Medlem
    21 januari, 2010 vid 09:22

    Holiday Inn är bokat… borde ligga ca 500m söder om Vela…

    De där hålen i gräsmattorna kommer att uppskattas av svärisarna som också kommer med… =) Varifrån var sista bilden?

    Ser inte så trångt ut mellan vindsurfarna heller, eller kanske det inte är rikitgt high season för dem? Blir nog till att ta med sittselen också, för att testa på lite slalomprylar…

    Här “hemma” är det mest bara runt 3-5 minusgrader, inte särskilt mycket snöande… tänker mest 2 månader framåt när jag själv får plaska i det där turkosa på dina bilder…

    Hur är det med (ve o fasa…) kiteuthyrning där…?

Sida 1 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Speedtraining in ARUBA

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.